Kampania na urządzenia mobilne jest aktywna na koncie – i co teraz?
To element często pomijany, a bardzo ważny w kontekście przyszłych wyświetleń reklam i kliknięć. Na urządzenia mobilnych u góry strony widoczne są dwie reklamy, konkurencja zatem jest poważna. Google nie wyświetla reklam z prawej strony wyników wyszukiwania. Musimy zatem dostosowaniem stawki na urządzenia mobilne wylicytować jedno z dwóch pierwszych miejsc w wyszukiwarce lub/i liczyć na pozycje u dołu strony – poniżej wyników Google.
Stawki na urządzenia mobilne ustawia się na poziomie kampanii – dla wszystkich wyrażeń kluczowych.
W każdej z grup reklam warto dodać wersję mobilną reklam. Co prawda bez dodania tego typu reklam – nasze standardowe reklamy również będą widoczne na smartfonach, jednak linki sponsorowane w wersji „mobilne” mogą mieć nieco inną postać w wynikach Google. Przede wszystkim możemy eksponować numer telefonów w reklamie (reklamy typu: „tylko połączenia”).
Warto również w tego typu reklamach wyeksponować call2action zachęcający do wykonania połączenia bezpośrednio z firmą. Zwroty: „zadzwoń teraz”, „czekam na Twój telefon”, „połącz się z konsultantem”, „Nie zadzwonisz? „Inni dzwonią – a Ty?” – skutecznie zachęcają do szybkiego kontaktu z reklamodawcą.
a) rozszerzenia reklam
Pierwszy sposób dołączenia numeru telefonu do reklam opiera się na dodaniu rozszerzeń numerów telefonu, które w wersji mobilnej reklamy są eksponowane pod postacią przycisku „zadzwoń”. Po kliknięciu „zadzwoń” zostaniemy połączeni z numerem telefonu, który został dodany w rozszerzeniu reklam. Warto również zwrócić uwagę na możliwość określenia, w których godzinach wyświetlany jest numer w postaci rozszerzenia i przycisku „zadzwoń”. Jeśli życzymy sobie telefonu jedynie w godzinach pracy biura, to ustawiamy godziny wyświetleń np. na czas między 8.00 a 16.00 od poniedziałku do piątku. Jeśli po godzinach pracy również odbieramy telefon, ale np. już służbowy (mobilny), to również możemy ustawić, że po 16.00 można się do nas dodzwonić.
b) numer telefonu w treści reklam AdWords kierowanych na wyszukiwarkę
W reklamach na komputery nie ma możliwości dodawania numerów telefonów w treści linku sponsorowanego. W przypadku reklam mobilnych: „tylko połączenie” umieszczenie numeru telefonu jest wręcz wskazane i konieczne do zatwierdzenia reklam. Numer telefonu widoczny jest w nagłówku reklamy i po kliknięciu w reklamę łączymy się z firmą czy infolinią.
O dodaniu reklam kierowanych na urządzenia mobilne musi pamiętać właściwie każdy reklamodawca. Użytkownicy coraz częściej – po wyświetleniu reklamy – nie wchodzą na stronę docelową, ale od razu dzwonią na wskazany numer. Liczy się szybkość kontaktu i łatwość zdobycia poszukiwanej informacji.
c) reklama mobilna w sieci reklamowej (GDN).
Również do reklam mobilnych kierowanych na sieć reklamową możemy dodawać numeru telefonu poprzez rozszerzenia dla kampanii. Internauta widzący reklamę na stronie partnerskiej Google – może połączyć się bezpośrednio z firmą.
O śledzeniu skuteczności kampanii mobilnej napiszę następnym razem.
O czym jeszcze:
– darmowym numerze 0 800 udostępnionym przez Google dla wszystkich reklamodawców – sposobach śledzeniu połączeń z reklam mobilnych – metodach optymalizacji kampanii kierowanych na urządzenia mobilne
Na koniec jeszcze ważna informacja na temat skuteczności reklam mobilnych:
Już 70% internautów szukających na smartfonach skorzystało z z przycisku dzwonienia umieszczonego w reklamie (dane statystyczne pochodzące z Google).
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: