Tak Google uzasadnia testowaną właśnie wersję beta nowej przeglądarki – Chrome. W założeniu ma ona znacznie usprawnić nasze wielowymiarowe poruszanie się w Sieci. Czy Chrome stanie się kolejnym sztandarowym produktem Google, deklasującym Internet Explorera i Mozillę Firefox? Czas pokaże.
Chrome ma charakteryzować się dwiema najbardziej pożądanymi przez użytkowników cechami: zaawansowaniem funkcji, a zarazem prostotą obsługi. Chrome pokazuje ostatnio przeglądane witryny, działa szybko (m.in. dzięki wzmocnionemu silnikowi JavaScript) nawet przy wielu otwartych zakładkach. Możliwe jest również poruszanie się po Sieci anonimowo – dzięki „incognito mode” można surfować bez zapamiętywania cookies, historii przeglądania.
Sami twórcy Chrome mówią: „- Zdaliśmy sobie sprawę, że ewolucja sieci, z prostych stron tekstowych do zaawansowanych i bogatych w treści multimedialne witryn, sprawiła, że funkcja przeglądarki też powinna być zupełnie inna niż wcześniej zakładaliśmy. Sama przeglądarka www nie jest już wystarczająca, potrzebujemy nowoczesnej platformy, zbudowanej na potrzeby dzisiejszego internetu. Podjęliśmy wyzwanie.”
Obecnie dostępna jest wersja dla Windowsa, w toku są prace nad Chrome przystosowaną do Maca i Linuxa.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: