SEO to branża, która rozwija się w zawrotnym tempie. Gdy stawiała pierwsze kroki, wystarczyło wrzucić na stronę tekst z wielokrotnie powtarzającą się frazą “mechanik warszawa”, aby skutecznie pozycjonować stronę w Google dla fachowca ze stolicy. Dziś wsparcie w osiąganiu zadowalających wyników wyszukiwania jest o wiele bardziej wielowymiarowe. Wszystko za sprawą Google, który stale doskonali metody weryfikowania stron internetowych pod kątem jakości. Ewolucja ta dotyczy tym samym nie tylko wyszukiwarki, ale także specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych na co dzień.
Swoboda w surfowaniu po sieci to nie wszystko. Zakres umiejętności, jakimi powinien wyróżniać się dobry specjalista SEO, jest zdecydowanie szerszy i obejmuje zróżnicowane kompetencje.
Jaki jest specjalista SEO?
- Cierpliwy – efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu; o pierwszych sukcesach można mówić dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Należy zdawać sobie jednak sprawę z tego, że oczekiwanie jest tego warte i po prostu… robić swoje.
- Elastyczny – wdrożone zmiany nie przyniosły oczekiwanych wyników? Trzeba wiedzieć, co mogło pójść nie tak i natychmiast zareagować. Sieć to kapryśne środowisko. Kto wie, czy i kiedy konieczne okaże się jakieś niestandardowe rozwiązanie?
- Kreatywny – i to do potęgi! Kreatywność jest potrzebna nie tylko w sytuacji opisanej powyżej, ale także przy szukaniu nowych pomysłów na poprawę widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
- Otwarty – bez względu na to, czy na co dzień chcesz tworzyć teksty na strony internetowe czy odpisywać na maile Klientów – przyda Ci się lekkość w formułowaniu myśli, życzliwość i wyrozumiałość dla czyjejś niewiedzy.
- Wszechstronny – to co już wiesz, nie wystarczy; specjalista SEO to ktoś, kto stale doskonali swoją wiedzę, jest ciekaw nowości, śledzi nowinki branżowe oraz bierze udział w szkoleniach. Innymi słowy, pozostaje na bieżąco i chętnie z nowej wiedzy korzysta w codziennej pracy.
Specjalista SEO powinien wiedzieć, jak:
- działa wyszukiwarka Google,
- wygląda atrakcyjna strona internetowa,
- wyjaśnić Klientowi korzyści wynikające z pozycjonowania,
- napisać interesujące i dobrej jakości teksty,
- dopasować frazy do specyfiki branży,
- stosować język korzyści w działaniach marketingowych,
- dokonać analizy strony internetowej pod kątem SEO,
- obsługiwać narzędzia Google (Google Search Console, Google Analytics).
Co oznacza być dziś SEOwcem?
Analityk, copywriter, informatyk, marketingowiec, handlowiec… Można mieć wrażenie, że specjalista SEO to istny człowiek orkiestra! Jest w tym nieco prawdy, jednak nie w tym rzecz. Weź głęboki oddech – nie musisz być specjalistą we wszystkich wymienionych dziedzinach. Specyfika tego zajęcia polega na tym, że tak naprawdę każdy może odnaleźć się w cyberprzestrzeni. Wystarczy rozwijać w sobie umiejętności, które umożliwiają pracę ze specyficznym tworzywem, jakim jest strona internetowa. Bliżej Ci do bycia marketingowcem czy analitykiem? HTML to dla Ciebie poezja, a wpis na bloga – język konkretu? Branża SEO jest dla Ciebie stworzona!