Wiele mówi się o wysokiej jakości oraz oryginalności treści i słusznie – to nieodłączne elementy dobrego contentu, jednak ta zasada sprawdza się przede wszystkim na stronach internetowych czy blogach. Nieco inaczej wygląda to w Social Mediach.
Na Instagramie, Twitterze czy Facebooku kluczem do sukcesu jest skompresowanie informacji w jak najmniejszej liczbie słów. W mediach społecznościowych słowo ma drugorzędne znaczenie, a na pierwszy plan wysuwa się grafika, filmik lub właśnie krótka informacja.
Wideo marketing robi ogromną furorę. Nic dziwnego – większość współczesnych odbiorców woli obejrzeć film niż przeczytać książkę. Zatem włączenie do swojej strategii reklamowej interesującego wideo, które niekoniecznie zostało wykonane przez nas, a zaczerpnięte na przykład z popularnego Youtube’a czy Vimeo skutecznie uzupełni lub całkowicie zastąpi tekst na Facebooku.
Nie ma problemu również, jeśli chcemy stworzyć coś swojego. Obecnie nagranie własnego wideo może być naprawdę bajecznie proste. Nowoczesne programy właściwie same tworzą film na podstawie otrzymanych treści.
W świecie mediów społecznościowych nie ma chyba skuteczniejszej metody zachęcania do zabrania swojego głosu od rzucenia w przestrzeń Facebooka kontrowersyjnego pytania. Zresztą nie tylko kontrowersyjnego. Może być również mniej zaskakujące, ale ważne, aby skłaniało do odpowiedzi jak największą grupę odbiorców.
Jak widać, sposobów na zyskanie sporej liczby odbiorców na Facebook’owym profilu jest wiele. Wystarczy tylko umiejętnie je wdrożyć i odpowiednio dopasować do naszej branży.
Pamiętajmy, że nawet najciekawszy wpis będący duplikatem z innej strony będzie niekorzystnie wpływał na wizerunek firmy. Ciągłe, bezpośrednie reklamowanie produktu również nie przysporzy zbyt wielu odbiorców. Lepiej spróbować skontaktować się z wpływowym influencerem lub pokazać, że nasza marka jest lubiana przez sławną osobę. A jeśli chcemy postawić na coś mniej spektakularnego, ale równie skutecznego, zaintrygujmy pytaniem lub poinformujmy o nietypowym święcie – zainteresowanie i wzbudzenie sympatii gwarantowane!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: