Popularność w mediach społecznościowych zdobywa się nie tylko dzięki rozbudzeniu zaangażowania internautów, ale także dzięki zbudowaniu z nimi pewnej relacji. Influencer to osoba kształtująca opinie internautów na podstawie tego, jak bardzo identyfikują się oni z treściami zamieszczanymi na profilu.
Masowa popularność liczona w tysiącach obserwujących sprawia, że sylwetką influencera zaczynają interesować się marki gotowe wykorzystać jego możliwości w swoich kampaniach marketingowych. Dla wielu internetowych opiniotwórców kontakty reklamowe i obecność w środkach masowego przekazu stały się konsekwencją popularności w social mediach. Bycie twarzą marki pozwala dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i dodatkowo podnieść statystyki obserwujących. To jak samonapędzające się koło.
Żadna z tych osób nie przypuszczała, że zakładając bloga czy konto na Facebooku za kilka lat zostanie celebrytą. Jednak każde z nich wykorzystało social media do realizowania swojej pasji i dzielenia się nią z innymi. Aby skutecznie wpływać na opinie innych, trzeba być ekspertem w swojej branży i być aktywnym w mediach społecznościowych. Kandydat na influencera powinien dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Tyle podstawy. A co dalej?
„Content is king” – również w social mediach. Każdy wpis lub post powinien być napisany nie tylko poprawnie, ale też zgodnie z podstawowymi zasadami copywritingu. Dziel dłuższe teksty na akapity, dodawaj śródnagłówki i wyróżnienia graficzne, korzystaj z emotikonów, dodawaj własne nagrania i zdjęcia. Znajdź swój indywidualny styl. Jesteś umysłem ścisłym? Czytaj dużo literatury i prasy branżowej. To przyniesie Ci swobodę w ubieraniu myśli w słowa.
Pisząc posty na blogu czy w serwisach społecznościowych komunikujesz się z innymi internautami. Twoim zadaniem jest dążenie do zatrzymania uwagi odbiorcy i zainteresowania go dziedziną, w której się specjalizujesz. Od początku staraj się budować zaangażowanie. Udostępnienia, komentarze, polubienia, dyskusje nie tylko wpłyną korzystnie na wzrost popularności Twojego profilu, lecz także pozwolą poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców. Odpowiadaj, wyjaśniaj, komentuj. Spraw, aby Twoi followersi zaglądali na profil nie tylko po to, żeby się czegoś dowiedzieć, ale też po to, aby się rozerwać.
Systematyczne wzbogacanie profilu treściami jest bardzo ważne, ale na drugiej szali wagi popularności spoczywa Twoja aktywność w mediach jako odbiorcy innych treści. Dlatego nie bój się komentować i udostępniać treści zamieszczanych przez innych influencerów. Zobaczysz, że odwdzięczą się tym samym. W ten sposób skutecznie zbudujesz swoją popularność.
To tak naprawdę najważniejsza cecha dla influencera: odwaga w wyrażaniu własnego zdania. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, nie bój się wyrażać własnych opinii, nawet wtedy, gdy wiesz, że mogą one spotkać się z krytyką. Pamiętaj, że dyskusja i zaangażowanie osób obserwujących Twój profil działają na Twoją korzyść!
Wykorzystuj swoje kanały w social mediach do prezentowania, jak jesteś aktywny również poza internetową rzeczywistością. Dodawaj zapowiedzi i relacje z wydarzeń branżowych, w których uczestniczysz. Bądź na bieżąco. Rozwijaj się. Spotykaj się z innymi wpływowymi osobistościami z Twojej branży i wymieniaj doświadczenia.
W swojej książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolm Gladwell zdradza zasadę, że aby osiągnąć światowy sukces w dowolnej dziedzinie, potrzeba 10 000 godzin praktyki. Dążąc do sukcesu, nie poprzestawaj więc na rozwijaniu swoich umiejętności. W komunikowaniu za pośrednictwem social mediów również znajdziesz coś, co na pewno możesz zrobić lepiej.
Każdy influencer musi być na bieżąco z wszelkimi newsami ze swojej branży. Aby budować swoją pozycję i dać swoim odbiorcom to, czego oczekują, komentuj wszelkie nowości tak szybko, jak to możliwe. Pisz na swoich profilach i włączaj się w dyskusje na innych. Pamiętaj, że komentarze umieszczone jako pierwsze pod postem zdobywają największą ilość polubień, reakcji i odpowiedzi. Wykorzystaj czas, jako swego sprzymierzeńca.
Bycie influencerem może, choć wcale nie musi stać się sposobem na życie. Najważniejsze jest to, by aktywność w social media ukierunkowana na kreowanie opinii wynikała z prawdziwej pasji. Wykorzystując powyższe wskazówki staniesz się bardziej popularny w mediach i powiększysz swoje grono odbiorców. Jeżeli lubisz media społecznościowe i chcesz rozwijać się w nowoczesnych formach marketingu, to coś dla Ciebie. Pamiętaj też, że nie ma jednej definicji określającej, kto jest influencerem. Sukcesy możesz odnosić publikując dla 100 jak i dla 1000 obserwujących. Powodzenia!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: