Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:00 min Ikona Damian Chmarzyński 25.01.2024

Przekazanie danych dostępowych to nieodzowny element współpracy z agencją SEO. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian optymalizacyjnych na Twojej stronie wymaga dostępu do plików źródłowych witryny, dlatego możesz być pewny, że Twój specjalista już na starcie poprosi Cię o szereg loginów i haseł. Kody do serwera FTP bez wątpienia znajdą się w tym gronie.

Czym jest FTP?

FTP (skrót od File Transfer Protocol) to protokół, dzięki któremu możemy połączyć się z serwerem, na którym znajdują się pliki źródłowe witryny. Połączenie to odbywa się przy pomocy tzw. klienta FTP – tj. wybranej aplikacji, poprzez którą po odpowiedniej konfiguracji możemy ustanowić połączenie z serwerem. Mogą być to takie programy, jak np. WinSCP, FileZilla czy Total Commander.

Po otrzymaniu prawidłowych danych do serwera przy pomocy wybranych aplikacji jesteśmy w stanie zarządzać wszystkimi plikami witryny, w tym monitorować zmiany w nich zachodzące, a przede wszystkim dokonywać niezbędnych zmian optymalizacyjnych na stronie www.

W zdecydowanej większości przypadków jako firma nie będziesz mieć fizycznie własnego serwera, tylko wykupione miejsce na serwerze u zewnętrznego dostawcy – tj. hostingodawcy. Dlatego to właśnie od tego usługodawcy powinieneś otrzymać dane FTP do Twojej strony.

Co jest potrzebne do zalogowania się do serwera

W celu zalogowania się do serwera FTP, powinieneś dostarczyć opiekunowi SEO takie dane, jak:

  • host, tj. adres serwera FTP (niekiedy jednak wystarczy w tym miejscu wskazać nazwę domeny);
  • user, tj. login – nazwa użytkownika, często w formie adresu e-mail;
  • password, tj. hasło do serwera FTP.

baner

Dlaczego agencja SEO potrzebuje dostępu do serwera?

Jedną z kluczowych i niezbędnych składowych pozycjonowania witryny jest jej optymalizacja techniczna. Dzięki danym do serwera FTP serwisu jako agencja SEO jesteśmy w stanie wprowadzać zmiany w plikach witryny, dzięki którym dostosowujemy ją pod wymogi wyszukiwarki Google, co bezpośrednio wpływa na ocenę i ranking strony.

Bardzo często wdrażane zmiany są niewidoczne dla użytkownika (nie widać ich bezpośrednio na stronie) i niekiedy wymagają zaawansowanej wiedzy technicznej. Dokonywane modyfikacje mogą być większe bądź mniejsze w zależności od potrzeb, technologii wykonania witryny czy zwyczajnie ilości elementów, które należy zoptymalizować. Przekazanie dostępu do serwera FTP agencji SEO pozwoli zatem usprawnić wdrażanie zmian pod kątem pozycjonowania.

Dodatkowo z poziomu serwera można wykonać kopię zapasową witryny, co zwiększa bezpieczeństwo wdrażania zmian w serwisie.

Mam dane do panelu CMS – czy to wystarczy?

Często spotykamy się z sytuacją, kiedy otrzymujemy od klientów jedynie dostęp do panelu zarządzania treścią, tzw. platformy CMS (oprogramowanie, które służy do administrowania stroną www).

Poprzez te dane oczywiście jesteśmy w stanie wprowadzać część zmian optymalizacyjnych (np. wprowadzać dodatkowe teksty na stronę) i te dostępy również są nam potrzebne, jednakże większość systemów CMS ma ograniczone możliwości wdrażania zmian stricte pod kątem SEO. Udostępniając zatem tylko dane do panelu administracyjnego serwisu, ograniczasz zakres prac, jakie będziemy w stanie wykonać.

Wyjątkiem są witryny oparte o rozwiązanie SaaS (oprogramowanie jako usługa), gdzie w ramach opłacanego abonamentu otrzymujesz dostęp do wybranego oprogramowania, zarządzanego w pełni przez dostawcę. W takich przypadkach nie otrzymasz dostępu do serwera FTP, a zmiany, których wdrożenie nie jest możliwe z poziomu panelu CMS, mogą zostać wdrożone jedynie przez dział techniczny platformy.

Najpopularniejsze firmy hostingowe – gdzie szukać danych do serwera FTP?

Wyżej wspomnieliśmy, że o dane do serwera powinieneś zapytać w pierwszej kolejności Twojego hostingodawcę. Jeśli nie pamiętasz, w której firmie wykupiłeś miejsce na serwerze, możesz to sprawdzić poprzez ogólnodostępne narzędzie https://who.is/.

whois

Wpisując nazwę swojej domeny w wyżej wskazanym polu, pojawią się podstawowe informacje o domenie, w tym między innymi nameserves, gdzie znajdziesz informacje o swoim hostingodawcy.

Kiedy już wiesz, kto jest Twoim dostawcą, powinieneś odszukać dane dostępowe do panelu hostingu, panelu klienta i często również dane do FTP w swojej skrzynce pocztowej. Firmy hostingowe zazwyczaj przesyłają wszelkie niezbędne dane na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

Jeśli masz dostęp jedynie do panelu administracyjnego serwera, dostęp do FTP jesteś w stanie odszukać lub wygenerować samodzielnie. Utknąłeś w tym miejscu? Prześlij nam dane do panelu hostingu – utworzymy dostęp do FTP po naszej stronie!

Ze względu na fakt, że na naszym rynku można znaleźć wiele firm oferujących usługi hostingu, w celu uzyskania danych do FTP powinieneś zapoznać się z odpowiednią instrukcją, którą firma prezentuje na swoich stronach. Każda z nich ma swoje rozwiązania i inny panel, zatem prezentowanie i odszukanie danych będzie wyglądać różnie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 209 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.70 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

consent mode Ikona 5:20 min 19.02.2024 Już 6 marca 2024 roku w życie wchodzi Digital Markets Act. Wprowadza przepisy, które mają wpływ na to, jak zbierane i gromadzone są informacje na temat użytkowników stron internetowych. Sprawdź, co to oznacza dla Ciebie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.40 / 5. Vote count: 14 głosów

Brak ocen

prompty do AI Ikona 5:00 min 05.04.2024 Jak komunikować się z AI, żeby dostać to, czego oczekujemy? Kluczem do sukcesu są prompty. Ale tylko te skuteczne! Jak je tworzyć? O czym należy pamiętać przy tworzeniu poleceń dla sztucznej inteligencji? Jeśli korzystasz z modeli językowych typu ChatGPT, z pewnością zainteresuje Cię ten artykuł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 207 głosów

Brak ocen

misja Ikona 6:00 min 18.01.2024 Dlaczego warto określić misję, wizję i wartości marki? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, w jaki sposób może to wpłynąć na wizerunek Twojej marki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700