Budowanie widoczności marki i działania SEO na stronie internetowej powinny być krokami dobrze zaplanowanymi od początku istnienia firmy w Internecie. Powinny również się ze sobą łączyć, ponieważ oba te elementy mają na siebie wpływ. Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe wspiera widoczność marki, ale równocześnie branding (tworzenie wysokiej rozpoznawalności marki) to nieodłączny filar działań optymalizacyjnych. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprzez SEO możesz wzmocnić swoją markę i jak mocny brand zwiększy Twoją widoczność.
Pierwsze wrażenie się liczy. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce – użytkownicy będą więc szukać tam Twoich usług czy produktów. Dzięki Profilowi Firmy (dawniej Google Moja Firma), bezpłatnemu narzędziu w Mapach Google, możesz nie tylko się zaprezentować, ale i wyróżnić. Założenie wizytówki powinieneś traktować jako jeden z pierwszych kroków budowania marki w Internecie. Przedstawisz w nim fizyczną siedzibę i podstawowe informacje na temat swojej firmy, jak np. godziny funkcjonowania. Wizytówka będzie mieć też pozytywny wpływ na pozycjonowanie lokalne.
Innym niezwykle istotnym elementem Profilu Firmy są opinie – mają one wpływ na widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania. Te pozytywne pomogą zbudować zaufanie do brandu i zwiększyć liczbę wejść na stronę. Algorytm Google przy ocenie strony bierze pod uwagę oceny i opinie. Im lepiej oceniają Cię klienci, tym większa szansa na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że zawsze warto utrzymywać dialog z klientami, którzy oceniają firmę, niezależnie, czy ich recenzje są pozytywne czy negatywne.
Optymalizacja metatagów (metatytułów i metaopisów) na stronie internetowej jest jednym z podstawowych działań SEO. Metatytuł wyświetlający się w wynikach wyszukiwania powinien być trafny, mieć dobrze dobrane słowa kluczowe i zachęcać do kliknięcia. To w końcu jeden z głównych elementów widocznych się w wynikach wyszukiwania. W hierarchii doboru fraz w metatytule na początku umieszczasz najważniejszą frazę. Na końcu powinieneś dodawać nazwę brandu, dzięki czemu zwiększasz jej widoczność. W przypadku gdy chcesz zwiększyć widoczność konkretnie na brand, rozważ umieszczenie nazwy marki jako pierwszej w metatytule – szczególnie na stronie głównej.
Oprócz niebrandowych słów kluczowych, na które będzie się pozycjonować również konkurencja, warto na stronie promować frazy długiego i krótkiego ogona związane z nazwą marki. Należy stosować je umiejętnie, np. tak jak w już wymienionych metatagach.
Frazy związane z brandem są źródłem najwyższej konwersji – ich wyszukiwanie świadczy o użytkowniku, który wie, czego szuka i jest zdecydowany na zakup lub skorzystanie z usługi. Najczęściej będą to stali klienci i osoby, którym polecono daną firmę. Istotne jest więc, aby po wpisaniu marki w wyszukiwarkę w wynikach wyszukiwania dany brand znalazł się na pierwszym miejscu. Dzięki temu zachowujesz kontrolę nad wizerunkiem oraz nie pozwalasz konkurencji przejmować użytkowników, którzy powinni trafiać bezpośrednio na naszą stronę.
Dobrze przygotowana strona O nas potrafi zwiększyć zaufanie użytkowników i klientów do brandu. Wystarczy do tego zwięzła treść o długości zaledwie 300-500 znaków. Jej celem nie jest konwersja, ale właśnie zbudowanie świadomości i autorytetu. Powinieneś zawrzeć w niej historię marki i jej wartości oraz przedstawić osoby, które stoją za jej funkcjonowaniem, a także wyjaśnić użytkownikom, co czyni Twój brand wyjątkowym i odróżnia go od konkurencji. Przy okazji nie zapominaj o linkach wewnętrznych i ważnych dla marki słowach kluczowych.
Blog to znakomite narzędzie do budowania świadomości marki i zaufania klientów. Specjalistyczne wpisy blogowe z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi budują widoczność i pomagają tworzyć marce status eksperta w danej branży, do którego klienci będą powracać, aby czerpać wiedzę. Content zawierający praktyczne porady związane z oferowanymi produktami lub usługami to znakomity sposób na przekazanie obecnym i potencjalnym klientom darmowej wartości dodanej. Blog warto również wykorzystać do przekazywania ważnych informacji dotyczących działania marki oraz budować więź z klientami przez tworzenie wpisów dotyczących życiu firmy.
Profil linkowy jest jednym z ważnych elementów SEO i budowania widoczności witryny, a co za tym idzie rozpoznawalności brandu. Polega na stworzeniu kolekcji wzmianek i linków do Twojej strony z innych wartościowych stron. Możesz go stworzyć np. poprzez:
Warto pamiętać, o tym, że liczy się tu jakość, a nie ilość. Im wartościowsza strona odsyła linkiem do Twojej witryny, tym bardziej wzrasta autorytet Twojej strony.
SEO i branding nie są osobnymi i niezależnymi od siebie elementami marketingu. Nie powinny być również tym, o czym pomyślisz dopiero na samym końcu w pracy nad stroną. W trakcie pozycjonowania powinieneś dbać o oba te aspekty równocześnie, wykorzystując ich elementy w codziennej pracy nad zwiększaniem widoczności strony i marki. Dzięki ich połączeniu możesz zbudować mocną pozycję brandu i osiągnąć pożądany ruch na stronie.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: