Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań – Google Suggest.
Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Niektóre „podpowiedzi” były tak zabawne, że satyrycy w telewizji czasami wykorzystywali je w swoich programach.
Wraz z nadejściem zmian w algorytmie wyszukiwania, przestały pojawiać się śmieszne podpowiedzi. Informacje pojawiające się jako „podpowiedź wyszukiwania” są (wg informacji Google) dopasowane do zapytania oraz do frazy wpisywanej przez internautę.
Jak mocno usługa Google Suggest nie byłaby wyśmiana wcześniej przez internautów, nie należy bagatelizować jej potencjału. W pozycjonowaniu i AdWords można ją wykorzystać np. jako bardzo proste narzędzie do proponowania fraz kluczowych.
Jeśli mamy problem z wymyśleniem ciekawej frazy kluczowej, warto po prostu zacząć pisać jedno z interesujących nas słów w okno wyszukiwarki (zakładając, że usługa Propozycja zapytań jest włączona w Ustawieniach Google). Pojawi się choćby krótka lista fraz, która może okazać się bardzo pomocna dla dalszego opracowywania fraz kluczowych, wykorzystywanych później w procesie pozycjonowania.
Ponieważ listy propozycji nie można zaznaczyć i jej skopiować, warto skorzystać ze udostępnionego narzędzia.
Narzędzie to wygeneruje nam listę podpowiedzi uzyskanych bezpośrednio z Google.
Pozycjonowanie z pewnością znajdzie zastosowanie nawet dla tak prostej formy poszukiwania fraz kluczowych do promowania.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: