W jaki sposób jednak tworzyć treści zgodne z SEO, które będą pomocne i atrakcyjne dla użytkowników? Możesz spisać 5 naszych porad i spróbować stworzyć tekst zgodnie z tymi założeniami.
Research to podstawa dobrego tekstu. Pozwala przygotować fundament pod właściwy proces pisania z uwzględnieniem aspektów SEO. Solidny wywiad powinien obejmować zarówno analizę tematów na stronach konkurencji, jak i keyword research, a więc odpowiedni dobór słów kluczowych istotnych dla pozycjonowania. Frazy działają bowiem w tekście jak zamki, które otwierają użytkownikom drzwi do Twoich treści, a co za tym idzie do Twojej oferty. Zadbaj o ich dostępność, wprowadzając do tekstów dopasowane wyrażenia kluczowe w odpowiednim nasyceniu.
Koncentracja na jednym, konkretnym aspekcie zagadnienia pozwala opisać problem szczegółowo. Jednak może też ograniczyć jego odbiór. Właśnie dlatego spójrz na poruszany temat z szerszej perspektywy. Pomocny jest w tym dobrze przeprowadzony keyword research, który z jednej strony wskazuje popularne słowa kluczowe w danym obszarze tematycznym, z drugiej zaś strony pozwala poznać bardziej sprecyzowane oczekiwania odbiorców dzięki frazom typu “long tail” (bardziej szczegółowym, dłuższym, np. brązkowe skórzane buty z ociepleniem) . Zastanawiając się jak tworzyć dobry tekst pod SEO, który osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz umiejętnie łączyć w treści wyrażenia ogólne z tymi węższymi, typu “long tail” – dzięki temu do Twojego tekstu będą mieli szansę dotrzeć różni odbiorcy, wprowadzający różnego typu zapytania w wyszukiwarce.
Zadbaj o to, aby tekst dobrze się czytało. Twój tekst użytkownicy ocenią już w pierwszych sekundach po wyglądzie. Jeśli będzie wyglądał nieprzystępnie, mogą zrezygnować z jego przeczytania. Stosuj podziały na krótkie bloki treści, używaj śródnagłówków, wykorzystuj pogrubienia i podkreślenia w tekście. Wzbogacaj też tekst grafikami, wykresami bądź innymi elementami, które urozmaicą wygląd tekstu. To działa skutecznie nie tylko na użytkowników, ale również korzystnie wpływa na pozycjonowanie stron.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: