Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 06.07.2016

Wydaje się, że reklama wideo powinna być zawsze taka sama – mieć jakieś 30 sekund i promować dany produkt (w sposób mniej lub bardziej ciekawy). Jednakże okazuje się, że w dzisiejszych czasach, kiedy użytkownicy coraz częściej korzystają nie z telewizji, a z portali społecznościowych, które pochłaniają ich wolny czas, również spoty reklamowe uległy znaczącej zmianie. Mamy do czynienia z nowym typem promocji zarówno jeśli chodzi o filmy wideo, jak i reklamy tekstowe czy obrazkowe.

 

Reklama kiedyś a dziś

 

W ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły się media, a razem z nimi forma reklam. Kiedyś wyglądało to mniej więcej tak:

 

 

W tamtych czasach reklamodawcy chcieli dotrzeć do ludzi oglądających telewizję w salonach, siedząc wygodnie w fotelu. W dzisiejszych czasach, przy wykorzystaniu takich portali jak YouTube, Facebook czy Snapchat należy wziąć pod uwagę, że potencjalny odbiorca może znajdować się w najróżniejszych miejscach o rozmaitych godzinach, wliczając w to autobus czy pracę. Co więcej, reklama może pojawić się obok różnego typu postów. Dlatego należy skupić się na tym, aby po pierwsze, przyciągnąć uwagę użytkownika, a po drugie zatrzymać ją jak najdłużej.

 

Jakie reklamy sprawdzą się na portalach społecznościowych?

 

Przede wszystkim, jeżeli chcemy użyć spotu wideo, warto wziąć pod uwagę, że aż 85% filmów na Facebooku jest odtwarzanych bez dźwięku. Z kolei na YouTube 94% użytkowników omija reklamę już po 5 sekundach oglądania. Dlatego właśnie tego typu reklamy muszą w sporej mierze różnić się od spotów, jakie puszczane są w telewizji. Należy tutaj wziąć pod uwagę kilka podstawowych zasad:

  1. Stwórz wideo bez dźwięku i spraw, aby było równie zrozumiałe, np. dodaj napisy czy slogany.
  2. Szybko przykuj uwagę potencjalnego odbiorcy – postaraj się, by już na początku spot przyciągnął uwagę scenami akcji czy udziałem znanych osób.
  3. Umieść nazwę firmy na samym początku reklamy.
  4. Pamiętaj, że wielu odbiorców będzie oglądać reklamę na urządzeniach mobilnych – upewnij się, że będzie on dostosowany do mniejszych ekranów.

 

A przede wszystkim – bądź kreatywny! Nie walcz z ograniczeniami, a postaraj się je wykorzystać, tak jak zrobiono to choćby w poniższej reklamie – najważniejsze informacje pojawiły się już w pierwszych pięciu sekundach reklamy.

 

Wykorzystaj siłę Facebooka

 

Spraw, by potencjalni klienci poznali twoją firmą i produkty poprzez portal społecznościowy. Producenci zwykłego sosu do mięs udowodnili, że kreatywnym można być w każdej branży:

 

 

Efektywność = wyobraźnia

 

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach czasami wystarczy dobry pomysł, by zaistnieć w świadomości odbiorców. Ciekawa, przyciągająca uwagę reklama może sprawić, że przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów wypromujemy daną markę i dotrzemy do tysięcy nowych klientów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 13.07.2016 Czy pod sympatycznymi nazwami algorytmów kryją się rasiści? Chociaż trudno w to uwierzyć, gigant z Mountain View musiał w zeszłym miesiącu zmierzyć się z podobnymi zarzutami. Jak zwykle w tego typu kwestiach, rozgorzała dyskusja na temat politycznej poprawności i granic wolności słowa. A może problem nie leży w Google, a w samych użytkownikach wyszukiwarki? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.07.2016 Rozwój sztucznej inteligencji i coraz śmielsze ruchy Google w tym zakresie wywołują z jednej strony hurraoptymistyczne reakcje tych, którzy z niecierpliwością czekają na nowoczesne rozwiązania rodem z filmów, a z drugiej sprzeciw osób obawiających się buntu maszyn. I chociaż SI dopiero kształtuje się w rękach giganta z Mountain View, już na tym etapie pojawiają się pomysły na zabezpieczenie nas przed ewentualnymi problemami z mądrzejszymi od nas komputerami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 23.05.2016 Moda na „hasztagowanie” galopuje. Krzyżyk tu i krzyżyk tam. Post bez niego traci na wartości. I to właściwie podwójnie. Wpada w czeluść Internetu i nie jest „modny”. Nikt na niego nie trafia, nikt go nie czyta, nikt nie podziwia przebłysku geniuszu w ciągu znaków poprzetykanych gdzieniegdzie krzyżykami. Jaki jest jednak prawdziwy sens używania hasztaga? Gdzie ma to sens? I po co to robić? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700