Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:00 min Ikona Natalia Golik 26.06.2023

Wyobraź sobie, że za sprawą dobrze przemyślanego i atrakcyjnego postu możesz zyskać zainteresowanie nie tylko osób ze swojej grupy docelowej, ale także tych, którzy z pozoru nie są zainteresowani Twoją ofertą.

Social media: świat pełen możliwości

Media społecznościowe zawładnęły wyobraźnią użytkowników sieci na całym świecie. Codziennie wymieniamy się informacjami za pośrednictwem platform internetowych. Mają one jedno zadanie: łączyć ludzi i ułatwiać im nawiązywanie kontaktów na zasadzie interaktywnego dialogu. Przybiera on rozmaite formy: czatu, postów tekstowych, zdjęć, relacji na żywo, ale także ankiet czy linków zewnętrznych. Wśród osób mających konto na Instagramie czy Facebooku znajdziemy miłośników przeróżnych dziedzin, często bardzo niszowych. Zyskujemy też dostęp do aktualności. Dzięki mediom społecznościowym wiemy, czym żyje świat i które tematy uznaje się za aktualne. Brzmi jak worek nieskończonych możliwości prawda? I właśnie dlatego nie powinno Cię w nim zabraknąć!

Pierwszy krok w social mediach: miej strategię

Nie jest tak, że wystarczy założyć konto na Instagramie i już można myśleć o promocji w sieci. Zanim stworzysz swój pierwszy post lub wrzucisz zdjęcie z opisem, dowiedz się, na jakie aspekty zwrócić uwagę, aby nie zniechęcić się do pracy. Social media rządzą się nieco innymi prawami niż strona internetowa, wizytówka na Mapach Google czy blog firmowy. Oto garść przydatnych wskazówek.

  1. Nie wrzucaj postów na ślepo — stwórz strategię contentową i działaj zgodnie z planem, sprawiając jedynie wrażenie, że postępujesz spontanicznie. Dzięki temu zyskasz na autentyczności, nie tracąc nic ze swojego autorytetu.
  2. Zachęcaj do reakcji — zasada CTA, czyli call to action, sprawdza się nie tylko w tekstach na stronę internetową. Niech ludzie, którzy obserwują profil marki, czują się potrzebni, ważni i słuchani.
  3. Wykreuj swoją społeczność i utrzymuj z nią kontakt — spraw, aby odbiorcy Twoich treści czuli się wyjątkowo. Zwracaj się do nich bezpośrednio, interesuj się tym, co mają do przekazania, bądź otwarty na sugestie, zachowując się przy tym przyjaźnie i z empatią.
  4. Postaw na jakość, a nie ilość – długie, pełne złożoności posty nie sprawdzają się na żadnej platformie. Czasem wystarczy zwykłe „Cześć!” z zabawną grafiką lub linkiem do teledysku, aby zainteresować sobą odbiorcę. Z drugiej strony twórz wpisy z sensem, po coś, aby społeczność nie miała poczucia, że marnuje czas, utrzymując kontakt z Twoją marką.
  5. Reaguj natychmiast i kreatywnie – real time marketing to jedna z ciekawszych metod na wzbudzanie zainteresowania wśród użytkowników. Naucz się z pomysłem, szybko, ale także zabawnie reagować na aktualne wydarzenia ze świata w formie krótkich, angażujących postów.
  6. Pokaż, kim jesteś, co robisz i jak żyjesz – im bardziej będziesz zachęcał do wejścia w swój świat, tym użytkownicy chętnie nawiążą z Tobą kontakt. Nie ukrywaj się za logo firmy i formalnym opisem działalności, a raczej zapraszaj innych do swojego życia, pokazując, jak pracujesz, czym zajmujesz się po godzinach i co Cię interesuje.
  7. Promuj swoją markę, ale nie nachalnie – wielu początkujących użytkowników platform internetowych, którzy marzą o reklamowaniu się za ich pośrednictwem, traktuje je jak dodatkową przestrzeń sprzedażową. Znacznie bezpieczniej i zarazem autentyczniej będzie zachęcać do odwiedzania strony poprzez linkowanie do bloga, recenzji, opinii o produktach, a nawet innych, zaprzyjaźnionych, branżowych stron internetowych.
  8. Zaprojektuj markę marki – a dokładniej rzecz mówiąc, zastanów się nad tym, jak Twoja firma ma być postrzegana przez użytkowników social mediów. Wykreuj jej mniej oficjalną, ale wciąż związaną z branżą twarz, a potem konsekwentnie się tego trzymaj.

Który kanał jest dla Ciebie? Jeden, a może wszystkie?

Przyjrzyj się trzem najpopularniejszym platformom społecznościowym w Polsce. Gdy pobieżnie rzucisz okiem na publikowane treści, nie zauważysz praktycznie żadnej różnicy. W rzeczywistości jednak przekaz z Facebooka powinien wyglądać nieco inaczej niż ten, który znajdzie się na Instagramie (mimo że usługa pozwala na publikowanie tego samego wpisu o obu portalach). A jeszcze inaczej będzie prezentować się treść w serwisie YouTube. Rada? Obserwuj najlepszych! Sprawdź, jakiego typu content wrzucają giganci, tacy jak IKEA słynąca ze świetnego real marketingu, Cinema City z przyjaznym, zawsze aktualnym przekazem czy Żywiec z prostymi, ale angażującymi wpisami, które są zgodne z trendami.

Oczywiście to niejedyne social media, w jakich możesz publikować treści i tworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki. Rosnącą popularnością, szczególnie wśród młodych osób, cieszy się TikTok z krótkimi treściami wideo. Nie zapominajmy też o takich portalach jak Twitter, Snapchat czy Pinterest. Na nich również gromadzą się ludzie, choć forma przekazu zdaje się niewystarczająca wobec tego, co proponują popularniejsze media społecznościowe, jak Facebook czy Instagram. W obszarze czysto biznesowym dobrze sprawdza się LinkedIn. To platforma stworzona w celu nawiązywania kontaktów na poziomie zawodowym.

Podsumowanie: nie czekaj, działaj!

Zaistnieć w social mediach jest bardzo łatwo. Znacznie trudniej jest utrzymać zainteresowanie grupy docelowej. Twoim zadaniem jest to, aby dobrze przemyśleć plan działania i nadać mu formę planu contentowego, a następnie trzymać się go. W planie tym uwzględnij miejsce na spontaniczne akcje związane z aktualnymi wydarzeniami w kraju i na świecie. Pamiętaj też, aby utrzymywać kontakt z ludźmi, którzy chcą być blisko Twojej marki i uczestniczyć w jej rozwoju. A gdy już zyskasz swoich zwolenników, nie traktuj ich jak zwykłych klientów — od tego momentu musisz ich słuchać, troszczyć się o ich samopoczucie i pilnować, aby ani przez chwilę się z Tobą nie nudzili!

Gdy odnajdziesz się już w świecie social mediów i zaczniesz zyskiwać zainteresowanie i gromadzić społeczność, będziesz wiedział, jaki powinien być kolejny krok. Tymczasem życzymy Ci powodzenia w tworzeniu planu contentowego i publikowaniu postów, które będą bawić, zachwycać i zachęcać do działania!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 14 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.00 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

Reklamuj swoją firmę na LinkedIn Ikona 6:20 min 04.07.2023 Chcesz podnieść widoczność marki w Internecie? A może zależy Ci na zwiększeniu konwersji i pozyskaniu stałych klientów? Z pewnością wiesz, że do tego potrzeba kampanii reklamowej. Narzędziem, które pozwala skutecznie zaprezentować firmę szerszemu gronu odbiorców, jest LinkedIn Ads. Jakie formaty reklam udostępnia użytkownikom? Jaki jest ich konkretny cel? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 7 głosów

Brak ocen

Czy to koniec z wyświetlaniem powiązanych filmów na TikToku? Ikona 4:00 min 11.08.2023 Zmiany na TikToku! Jeśli platforma ma nadal być obecna na rynku europejskim, musi się dostosować do Ustawy o usługach cyfrowych obowiązującej od listopada 2022 roku w krajach Unii Europejskiej, Co to oznacza dla nas, użytkowników? Czytaj dalej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 12 głosów

Brak ocen

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023 Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700