Wyobraź sobie, że za sprawą dobrze przemyślanego i atrakcyjnego postu możesz zyskać zainteresowanie nie tylko osób ze swojej grupy docelowej, ale także tych, którzy z pozoru nie są zainteresowani Twoją ofertą.
Media społecznościowe zawładnęły wyobraźnią użytkowników sieci na całym świecie. Codziennie wymieniamy się informacjami za pośrednictwem platform internetowych. Mają one jedno zadanie: łączyć ludzi i ułatwiać im nawiązywanie kontaktów na zasadzie interaktywnego dialogu. Przybiera on rozmaite formy: czatu, postów tekstowych, zdjęć, relacji na żywo, ale także ankiet czy linków zewnętrznych. Wśród osób mających konto na Instagramie czy Facebooku znajdziemy miłośników przeróżnych dziedzin, często bardzo niszowych. Zyskujemy też dostęp do aktualności. Dzięki mediom społecznościowym wiemy, czym żyje świat i które tematy uznaje się za aktualne. Brzmi jak worek nieskończonych możliwości prawda? I właśnie dlatego nie powinno Cię w nim zabraknąć!
Nie jest tak, że wystarczy założyć konto na Instagramie i już można myśleć o promocji w sieci. Zanim stworzysz swój pierwszy post lub wrzucisz zdjęcie z opisem, dowiedz się, na jakie aspekty zwrócić uwagę, aby nie zniechęcić się do pracy. Social media rządzą się nieco innymi prawami niż strona internetowa, wizytówka na Mapach Google czy blog firmowy. Oto garść przydatnych wskazówek.
Przyjrzyj się trzem najpopularniejszym platformom społecznościowym w Polsce. Gdy pobieżnie rzucisz okiem na publikowane treści, nie zauważysz praktycznie żadnej różnicy. W rzeczywistości jednak przekaz z Facebooka powinien wyglądać nieco inaczej niż ten, który znajdzie się na Instagramie (mimo że usługa pozwala na publikowanie tego samego wpisu o obu portalach). A jeszcze inaczej będzie prezentować się treść w serwisie YouTube. Rada? Obserwuj najlepszych! Sprawdź, jakiego typu content wrzucają giganci, tacy jak IKEA słynąca ze świetnego real marketingu, Cinema City z przyjaznym, zawsze aktualnym przekazem czy Żywiec z prostymi, ale angażującymi wpisami, które są zgodne z trendami.
Oczywiście to niejedyne social media, w jakich możesz publikować treści i tworzyć społeczność skupioną wokół Twojej marki. Rosnącą popularnością, szczególnie wśród młodych osób, cieszy się TikTok z krótkimi treściami wideo. Nie zapominajmy też o takich portalach jak Twitter, Snapchat czy Pinterest. Na nich również gromadzą się ludzie, choć forma przekazu zdaje się niewystarczająca wobec tego, co proponują popularniejsze media społecznościowe, jak Facebook czy Instagram. W obszarze czysto biznesowym dobrze sprawdza się LinkedIn. To platforma stworzona w celu nawiązywania kontaktów na poziomie zawodowym.
Zaistnieć w social mediach jest bardzo łatwo. Znacznie trudniej jest utrzymać zainteresowanie grupy docelowej. Twoim zadaniem jest to, aby dobrze przemyśleć plan działania i nadać mu formę planu contentowego, a następnie trzymać się go. W planie tym uwzględnij miejsce na spontaniczne akcje związane z aktualnymi wydarzeniami w kraju i na świecie. Pamiętaj też, aby utrzymywać kontakt z ludźmi, którzy chcą być blisko Twojej marki i uczestniczyć w jej rozwoju. A gdy już zyskasz swoich zwolenników, nie traktuj ich jak zwykłych klientów — od tego momentu musisz ich słuchać, troszczyć się o ich samopoczucie i pilnować, aby ani przez chwilę się z Tobą nie nudzili!
Gdy odnajdziesz się już w świecie social mediów i zaczniesz zyskiwać zainteresowanie i gromadzić społeczność, będziesz wiedział, jaki powinien być kolejny krok. Tymczasem życzymy Ci powodzenia w tworzeniu planu contentowego i publikowaniu postów, które będą bawić, zachwycać i zachęcać do działania!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: