Konwersja ma swój początek w artykule. Liczy się dobra treść oraz przejrzystość. Jeśli coś prezentuje się schludnie na pierwszy rzut oka, zachęca do bliższego poznania. Nie warto przeładowywać strony grafiką, czy kolorystyką. Złotą zasadą jest umiar. Nadmiar wzbudzać może irytację, zaś niedomiar ogranicza zaufanie. Właśnie dlatego należy wyważyć proporcje i umieścić tylko naprawdę ważne i przydatne dla użytkowników elementy na stronie, mniej istotne można ukryć (np. stworzyć rozwijalne menu zamiast statycznej, długiej listy). Czytelnik nie powinien się gubić.
Na równi z wizualnie dobrym pierwszym wrażeniem stoi sama treść. Pragnąc osiągnąć efekt zwiększonej konwersji powinna być ona przyjazna pod kątem SEO. Dobrze wypozycjonowana strona, znajdująca się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, wpływa na poprawę ruchu. Większość użytkowników Sieci swoje poszukiwania ogranicza do pierwszych dwóch stron wyników wyszukiwania. Jeśli twoja strona znajdzie się na tej liście, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwiększy się ilość odwiedzin oraz wydłuży średni czas trwania sesji.
Aby osiągnąć ten rezultat należy jednak włożyć trochę wysiłku w zdobycie miejsca w top 10. Strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem technicznym oraz merytorycznym. Treści odgrywają tu bardzo dużą rolę. Powinny być oryginalne, zawierać unikalne i przydatne dla użytkowników informacje. Nie mogą być przeładowane danymi i zbyt długie. Cenne wskazówki dotyczące tworzenia treści znaleźć można na stronie Pomocy Google. Nie należy zapominać też o samym języku. Dostosowany do grupy odbiorców gwarantuje pełniejsze zrozumienie i większe zainteresowanie.
W swoich założeniach content marketing ma na celu budowanie długotrwałych relacji między marką a klientami. Aby zbudować takie relacje konieczne jest stworzenie odpowiedniego fundamentu, czyli zaufania. Pozyskuje się je poprzez:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: