Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 7:25 min Ikona Damian Chmarzyński 03.03.2023

Wśród właścicieli witryn internetowych – w szczególności z branży e-commerce – często można spotkać się z opinią, że blog nie jest im potrzebny. W efekcie nie zakładają go w ogóle, albo nie poświęcają mu wystarczająco dużo uwagi, bo „przecież tych tekstów nikt nie czyta”, a najważniejsza jest sprzedaż i wzrost konwersji na stronie.

To prawda – blog „nie sprzedaje”. Natomiast dobrze prowadzony, z odpowiednio dobranymi i opisanymi zagadnieniami, może stanowić doskonałą wartość dodaną i pośrednią drogę do zwiększenia ruchu na stronie i wzrostu sprzedaży.

Korzyści z prowadzenia bloga na stronie

Jeśli cały czas nie jesteś przekonany do dużej wartości, jaką Twojej stronie może przynieść skutecznie prowadzony blog, odpowiedz sobie na inne pytanie – co możesz stracić, jeśli całkowicie z niego zrezygnujesz?

Zapewne bardzo często odnosisz wrażenie, że zaledwie garstka użytkowników, którzy odwiedzili wybrany wpis na blogu Twojej strony, dokonuje następnie jakiegoś zakupu czy zapoznaje się z innymi, kluczowymi dla Ciebie podstronami na stronie.

Masz rację. Według badań przedstawionych na stronie cxl.com blog posiada największy średni współczynnik odrzuceń wśród różnych typów stron.

microsoftteams-image-39

Źródło: https://cxl.com/guides/bounce-rate/benchmarks/#h-2-informational-and-reference-pages

Pamiętaj jednak, że gdyby nie blog, tych użytkowników nie byłoby wcale. Nawet, jeśli tylko 1 na 100 użytkowników, dla których pierwszą wizytą na Twojej stronie był wybrany wpis na blogu, dokonał następnie zakupu, to w przypadku braku tego wpisu, ten użytkownik mógłby w ogóle nie trafić na Twoją stronę.

Każdy zindeksowany wpis na blogu może podnieść widoczność Twojej strony poprzez pojawienie się w wynikach organicznych na określone wyrażenia kluczowe, a co za tym idzie, może zwiększyć liczbę wejść na Twoją stronę – a od tego już tylko krok od zmiany nowego użytkownika na klienta Twojej firmy!

Kluczowe błędy w prowadzeniu bloga

Zaobserwowałeś, że całkiem spory odsetek odwiedzających Twoją witrynę trafia właśnie na blog, a pomimo tego sprzedaż nie stoi na zadowalającym poziomie? Przyjrzyj się jemu dokładnie, bo być może to właśnie w nim drzemie największy potencjał do osiągnięcia lepszych efektów!

W pierwszej kolejności zweryfikuj dotychczas opublikowane artykuły i sprawdź, czy:

  • nie są pisane „jednym ciągiem”, bez podziału na akapity czy śródnagłówki – użytkownik czytając tego typu treści może po pewnym czasie poczuć się znużony i zniechęcić się do dalszego przebywania na stronie,
  • zawierają listy, pogrubienia, podkreślenia i inne formy przyciągające wzrok – nawet jeśli internauta nie przeczyta całego tekstu, to naturalnie zwróci uwagę na dodatkowo sformatowane i wyróżniające się fragmenty,
  • zawierają dodatkowe filmy, obrazki czy infografiki – zdecydowanie wzbogacają wpis i czynią go bardziej atrakcyjnym,
  • posiadają odpowiednio wyszczególnione linki wewnętrzne do wybranych kategorii lub produktów – poprowadź czytelnika „za rękę” i skieruj w odpowiednie miejsca na stronie,
  • wyczerpują dany temat – postaraj się odpowiedzieć na główne pytania, które może sobie zadawać użytkownik: wbrew pozorom, to może odegrać kluczową rolę w podjęciu przez niego decyzji o zakupie danego produktu: odpowiedz sobie na pytanie, czy po zapoznaniu się z wpisem będzie Cię uznawał za eksperta? Jeśli nie, prawdopodobnie podświadomie nie oceni również Twoich produktów jako wysokiej jakości.

O czym pisać, czyli szukanie tematów na blog

Jeżeli sprawdziłeś i poprawiłeś teksty pod kątem wyżej wymienionych wskazówek, a pomimo tego nie zauważyłeś efektów – problemem może okazać się niewłaściwa tematyka artykułów na Twojej stronie.

Przykładowo, prowadząc sklep z odzieżą damską, pewnie łatwo mógłbyś wskazać i opisać przynajmniej kilka potencjalnych tematów do opisania na blog. Czy jednak publikacja nawet bardzo długiego i wartościowego wpisu dotyczącego sukienek w stylu boho, podczas gdy nie posiadasz w ofercie tego typu sukienek, będzie dobrym krokiem? Nie będziesz w stanie dodać żadnego odnośnika do produktu powiązanego z tematem, a wprowadzenie linka i skierowanie użytkownika do kategorii ogólnej sukienek nie będzie tym, czego użytkownik szukał, więc i tak raczej nie zakończy się to zakupem.

Jakie zatem tematy będą najlepsze?

Ściśle powiązane z Twoją ofertą czy usługami, z których będziesz w stanie skierować użytkownika do wybranych produktów, kategorii czy usług – które przybliżą mu ich wartość czy wykorzystanie, okażą się dla nich pomocne przy wyborze danego produktu.

To Ty jesteś specjalistą w swojej branży i swoją wiedzę możesz przynajmniej po części przekazać użytkownikowi, przedstawiając przy tym jakość i istotne cechy Twojej oferty.

Zawsze możesz zacząć od zweryfikowania… swojej konkurencji! Jeśli temat pojawia się blogach sklepów oferujących podobny asortyment do Twojego to znak, że Ty również powinieneś zadbać o dodanie takich informacji na swojej stronie – oczywiście unikalnych, nie kopiowanych z serwisów zewnętrznych i odnoszących się stricte do Twojej oferty.

Z drugiej strony pomyśl i zweryfikuj, czy jest temat, który Twoi konkurenci nie opisali – to może być strzał w dziesiątkę!

Dodatkowe dobre praktyki

Automatyczne podpowiedzi Google

Z pewnością doskonale wiesz, że wpisując pewne zapytanie w wynikach wyszukiwania, Google wyświetla automatyczne podpowiedzi, co daje Ci wiele możliwości poszukiwania tematów na blog; np. wpisując sukienki w stylu… otrzymujesz:

microsoftteams-image-42

W ten sposób masz wręcz podane na tacy, jakie szczegółowe tematy są wyszukiwane przez użytkowników, które możesz opisać na swojej stronie – oczywiście interesują Cię tylko te zgodne z ofertą na stronie!

Podobne wyszukiwania

To sekcja widoczna na dole wyników wyszukiwania, będąca kolejnym źródłem inspiracji do poszukiwania tematów na blog. Kontynuując powyższy przykład, w przypadku sukienek w stylu boho otrzymujemy:

microsoftteams-image-41

Mógłbyś zatem przygotować artykuł opisujący polskie sukienki boho lub/oraz inny dotyczący wyboru sukienek boho na wesele.

Podobne pytania

Kolejne wręcz niewyczerpalne źródło wiedzy leży w sekcji podobnych pytań, tj. w tym przypadku:

microsoftteams-image-40

Evergreen content, czyli tzw. wiecznie zielone treści

Zastanów się, czy w Twojej branży możesz znaleźć uniwersalne tematy, mające ponadczasowy charakter i będące stale aktualne. Takie treści często wystarczy przygotować raz (i systematycznie je aktualizować, jeśli zachodzi taka potrzeba), a będą przynosić stały ruch Twojej stronie. Przykładowym evergreenem w kontekście sukienek mógłby być artykuł „Jaką sukienkę na wesele wybrać?”

Więcej o evergreen content znajdziesz w innym naszym artykule.

Nie pisz o czymś, czego być może nikt nie szuka

Zanim poświęcisz czas na przygotowanie ciekawego artykułu na jakiś temat, sprawdź, czy jest on w ogóle wyszukiwalny! Jeżeli nie, wtedy nawet najlepszy wpis na dany temat na niewiele się zda, bo nie przyniesie on żadnego ruchu.

Jeden temat = jeden wpis

Nie publikuj kilku wpisów odpowiadających na to samo pytanie, bo grozi to tzw. kanibalizacją słów kluczowych czyli istnieniem więcej niż jednej podstrony zoptymalizowanej pod daną frazę czy pytanie.

W takim wypadku ranking może się rozmywać na kilka podstron, obniżając przez to realną wartość strony.

Wykorzystaj potencjał bloga i wyszukiwarki!

Po zapoznaniu się z powyższymi informacjami wiesz już, jaki potencjał drzemie w samej tylko wyszukiwarce w kontekście prowadzenia wartościowego bloga na swojej stronie. Skorzystaj z moich wskazówek i twórz angażujące treści, które podbiją Twoją sprzedaż.

Damianna co dzień realizuje się w koordynowaniu procesów SEO i promocji witryn klientów VIP i Premium, dbając przy tym o dobre relacje z Klientami. Dodatkowo, wspomaga onboarding nowych pracowników poprzez szkolenia i merytoryczne wsparcie. A po pracy? W zależności od pory roku i aktualnych wydarzeń sportowych, na bieżąco śledzi rozgrywki Premier League, a wieczorami pochłania kolejne książki Harlana Cobena czy Remigiusza Mroza. Poza tym szybki mecz w Fifę na konsoli? Zawsze!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 16 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 11 głosów

Brak ocen

Jak trafić z przekazem do przedstawicieli pokolenia Z? Ikona 4:15 min 19.04.2023 Pokolenie Z, generacja Z, gen Z, zoomerzy, post-millenials, zetki, iGen (Internet Generation), pokolenie C, pokolenie internetowe, generacja multitasking... Wszystkie te określenia odnoszą się do jednej grupy osób - urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Czym się wyróżniają i jak stworzyć przekaz reklamowy, który do nich trafi? Zapraszamy do lektury krótkiego przewodnika po świecie pokolenia Z. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.80 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

Dlaczego warto mieć plan wydawniczy na blogu? Ikona 3:20 min 21.04.2023 Chcesz budować świadomość marki wśród internautów i przyciągnąć nowych klientów? A może pragniesz podzielić się wiedzą branżową i przekazać ją w przystępny sposób? Zacznij prowadzić bloga. Tym, co znacznie ułatwi Ci to zadanie, jest plan wydawniczy. Czym dokładnie jest i dlaczego odgrywa tak ważną rolę dla każdego, kto chce publikować artykuły w Internecie? Dowiesz się tego w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 7 głosów

Brak ocen

Copywriting dla branż technicznych – o czym warto pamiętać? Ikona 5:30 min 13.01.2023 Każda branża potrzebuje dobrego contentu. Nie każda jednak jest prosta do opisania. Tak jest na przykład z branżą techniczną, która stanowi nie lada wyzwanie dla większości copywriterów. Jak stworzyć teksty, które będą profesjonalne, merytoryczne, zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, a przy tym ciekawe? Choć wydaje się to niemożliwe, jest to do wykonania. I o tym właśnie będzie ten artykuł - zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700