Mogłabym zacząć od krótkiej historii TikToka, żeby przybliżyć Ci, czym właściwie jest ta platforma społecznościowa i jak powstała. Ale czy naprawdę tych informacji szukasz? Wątpię.
Przejdźmy więc do konkretów, czyli:
Jeśli myślisz, że TikTok jest platformą tylko z „głupotami”, tylko dla prywatnych osób, to pora zrewidować swoje poglądy. Platforma uruchomiła w 2020 roku TikTok For Business, które stanowi centrum reklamowe dla marek i pozwala prowadzić działania marketingowe. W jaki sposób?
Na TikToku co chwilę pojawiają się nowe wyzwania, nowe trendy, także te muzyczne (czasem to właśnie konkretny utwór lub dźwięk są viralowe), które generują miliony wyświetleń. Około 60% osób korzystających z aplikacji czuje większą sympatię do firm, które inicjują lub biorą udział w trendach na platformie, a ponad połowa osób korzystających z TikToka, jest przywiązana do marek, które tam widuje.
Warto wykorzystać trendy nie tylko tworząc posty organiczne, ale też przy projektowaniu kampanii produktowej bądź usługowej z TikTok Ads. Platforma oferuje kilka rodzajów reklam:
Od utworzenia konta w Menadżerze reklam TikToka. Na tym etapie musisz uzupełnić profil o wymagane dane. Kolejnym krokiem jest instalacja TikTok Pixel – fragmentu kodu – w Twojej witrynie. Zbiera on informacje o zachowaniach użytkowników.
Kolejne kroki to już tworzenie kampanii reklamowych. Wymaga wyboru rodzaju i celu promocji, miejsca docelowego reklamy, typu kreacji, a także zdefiniowania własnej grupy docelowej. Ważną składową promocji biznesu na TikToku jest mierzenie skuteczności wdrażanych reklam, co umożliwiają statystyki z platformy.
Cały proces jak widać składa się z kilku kroków. Jednak, aby przyniósł oczekiwane efekty dobrze przeprowadzić je prawidłowo i ze znajomością tematu. Warto pamiętać też o tym, że uruchomienie pierwszej kampanii samodzielnie nie dzieje się automatycznie. Należy poczekać na przeprocesowanie umowy z TikTokiem oraz weryfikację reklam.
Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i zlecić to profesjonalistom – zapraszamy do skorzystania z naszych usług!
W Sunrise System uruchomimy Twoją kampanię szybko i sprawnie dzięki posiadaniu zweryfikowanego i sprawdzonego przez TikTok konta.
Na każdym etapie kampanii otrzymasz profesjonalne doradztwo i wsparcie. Podpowiemy Ci również, jak zoptymalizować stronę, by osiągać lepsze efekty.
Przez cały okres trwania kampanii będziemy ją analizować i optymalizować. Otrzymasz od nas raporty, w których znajdziesz dane między innymi na temat liczby wyświetleń reklam, kliknięć i konwersji. Dzięki temu uzyskasz kontrolę i wiedzę, jak kampania przekłada się na ruch na Twojej stronie,
Dopasujemy budżet, termin i długość współpracy do Twoich potrzeb, a Twoją kampanią zajmie się dedykowany specjalista, na którego doświadczenie i wsparcie zawsze możesz liczyć.
Wiele argumentów przemawia za tym, żeby zdecydować się na prowadzenie reklam na TikToku. Wspominałam o stale rosnącej liczbie użytkowników na całym świecie oraz ogromnym zaangażowaniu czasowym przy korzystaniu z tej platformy. Dodatkowo, jak podaje sam TikTok, 39% użytkowników twierdzi, że właśnie na tej platformie odkryli markę, o której nigdy wcześniej nie słyszeli. Aż 47% użytkowników platformy potwierdza natomiast, że kupiło coś co zobaczyli na TikToku.
Planując wejście w reklamę na TikToku pamiętaj, że:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: