Ikona 03:20 min Ikona Sunrise System 10.05.2016

1. Costa Brava czyli Pleśniewisko Wielkie

 

Sieci społecznościowe i wyszukiwarki internetowe interesują się nie tylko tym, co klikamy, ale również z jakiego miejsca to robimy. Dlatego włączona opcja lokalizacji może skutecznie popsuć nawet najbardziej daleką podróż. Tzn. taką odbytą na Google Street Viev, a nie w rzeczywistości. Co prawda można oszukać Facebooka i kombinować co nieco z lokalizacją, ale jak wiadomo – kłamstwo ma krótkie nogi.

 

2. Nie kupię kołpaków, bo jestem zagranico

 

Głośne (a raczej czytelne) odliczanie do urlopu, urlopeczku, urlopunia  może doprowadzić do białej gorączki u osób, które zaglądają na społecznościówki przed wyjściem do pracy. Również codzienne informowanie, że właśnie popija się pinacoladę pod palemką a ciepłe morze muska nasze bose stópki, znudzi nawet najbardziej przychylnie do nas nastawionych znajomych.

 

O ile publikujemy to wszystko na swojej tablicy, to jeszcze pół biedy – jaki pan, taki kram. Ale są osoby, które koniecznie muszą podkreślić obecność za granicą również w komentarzach do postów znajomych i nieznajomych. Wyprzedaż w markecie? Brałbym, ale jestem na Krecie. Ogłoszenie o czyszczeniu komina? Złapałbym się za guzik, ale właśnie pływam w basenie. Zbieraniem takich subtelnych wskazówek lokalizacyjnych zajmował się nieistniejący już fanpage Zagranico. Tutaj zostały zamieszczone najsmaczniejsze jego kąski.

 

Wyjątek od reguły: trekking w Afganistanie i w innych miejscach z alertem MSZ – warto informować rodzinę i bliskich, że mamy się dobrze.

 

3. Jakość nie ilość

 

Rada, która sprawdza się zarówno na kontach osobistych, jak również firmowych. To oczywiste, że wraca się z urlopu bogatszym o nawet kilkadziesiąt gigabajtów zdjęć i filmów. Tak jak trudno zachęcić kogokolwiek do przeklikiwania się przez galerię slajdów, tak nie ma co liczyć, że komukolwiek będzie chciało się oglądać setkę zdjęć. Dlatego warto wybrać te najciekawsze oraz najmniej banalne. Krzywą Wieżę w Pizie czy też Big Bena widział każdy, więc warto pomyśleć o nietuzinkowym ich ujęciu

 

4. #szlachtasiebawi #tojestzycie #pozdrozraju

 

Nawet najbardziej udane zdjęcie nie zwróci uwagi masowej liczby odbiorców bez odpowiedniego podpisu. Dlatego warto użyć hashtagów z nazwą miejsca, w którym się znajdujemy lub określeniem, tego co na nim się znajduje. Pamiętajmy jednak, że hashtagi są dla nawigacji, nie do szyfrowania wiadomości. I nawet  najbardziej wymyślny hashtag prawdopodobnie będzie bawił tylko nas.

 

5. Selfie z głową

 

Oczywiście nie chodzi o prezentację samej twarzy (chociaż tu też warto zachować wyczucie), ale zastanowienie się, czy wypada fotografować się (i upubliczniać) na tle miejsc pamięci lub kultu. A że nie ma z tym żartów, przekonało się już kilkoro turystów. Trzech francuskich podróżników zostało spakowanych w samolot deportacyjny po tym jak sfotografowali się nago na tle kompleksu Angkor Wat w Kambodży. Za to pewien angielski inżynier opublikował post w którym użył dość nieprzyzwoitego porównania w stosunku do narodowego dania Kirgizów. Mogło to się skończyć więzieniem za wzbudzanie nienawiści na tle narodowościowym, ale ostatecznie został wyrzucony z kraju. Nie chodzi jednak o ewentualne sankcje, ale przede wszystkim o szacunek dla lokalnej kultury oraz uniwersalnych wartości. A dość ignoranckie podejście może zakończyć się nie tylko lawiną negatywnych komentarzy, ale również wątpliwą sławą.

 

Jeśli chodzi o publikowanie postów w sieciach społecznościowych zasada jest jedna: czego nie robiłbyś w realu, nie rób w Internecie. Trudno sobie wyobrazić, żebyśmy dosiadywali się do obcych ludzi w tramwaju i pokazywali im album ze zdjęciami. Albo urządzali prezentację kilkuset fotografii dla każdego gościa w naszym domu, z listonoszem włącznie. Dlatego warto zwrócić uwagę na oryginalność i jakość publikowanych treści, a nie ich ilość. W innym przypadku, nasi znajomi i followersi nie zawahają się użyć przycisku „Przestań obserwować użytkownika”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 20.05.2016 Reklama. Od lat pokazuje nam wyidealizowane obrazy twierdząc, że tak właśnie możemy żyć. Co gorsza – wmawia nam, że tego właśnie chcemy. Reklama pokazuje codzienność jako pasmo cudownych zdarzeń, które w przypadku ewentualnych niepowodzeń łatwo można naprawić sięgając po dany produkt lub usługę. Jak jest w rzeczywistości? I czy tak naprawdę chcemy ścigać się z tym perfekcyjnym w każdym calu wzorem? A może wolimy być szczęśliwi w swoim nieidealnym życiu? Może chcemy robić wszystko po swojemu – nawet kosztem braku „perfekcji”? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 30.05.2016 „Szanowny Google! Dlaczego wizytówka mojej firmy w Mapach Google ma ocenę 4.6, podczas gdy wszystkie opinie mają wartość 5? Z poważaniem – sfrustrowany właściciel firmy”. Brzmi znajomo? Rzeczywiście, stosunkowo często można zauważyć rozbieżności w ogólnej ocenie firmy na Mapach Google, a średnią ocen wystawianych przez użytkowników bezpośrednio z poziomu konta Google. Dlaczego tak się dzieje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.05.2016 Użytkownicy Twittera wychodzą poza Internet! Coraz częściej organizowane są spotkania nazywane przez wszystkich tweetupami, czyli nieformalnymi spotkaniami „ćwierkających” użytkowników. Są one coraz częściej organizowane w różnych miastach Polski, a także wykorzystywane jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim wirtualni znajomi mogą w końcu spotkać się również w realnym świecie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700