Zachęcenie użytkownika do skorzystania z oferty czy zapisania się do newslettera to sam początek budowania wizerunku marki oraz zaufania klienta. Aby stworzyć z nim prawdziwą relację, nie wystarczy nakłonić go do konkretnej akcji w witrynie czy sklepie internetowym. Trzeba także sprawić, by czuł satysfakcję i zaangażowanie. To dlatego znaczenie thank you page jest ogromne, jeśli chodzi o budowanie konwersji. Sprawdź, jak ogromna jest rola podziękowań, i dowiedz się, jak je tworzyć, by cieszyć się jeszcze lepszymi efektami swoich działań!
Niezależnie od tego, czy prowadzisz blog, sklep internetowy, nagrywasz podcasty czy tworzysz innego rodzaju treści, tym, co napędza Cię do działania, są Twoi odbiorcy. To osoby, które ze względu na charakter publikowanych treści lub oferowanych produktów są zainteresowane Twoją stroną internetową i odgrywają na niej kluczową rolę. Jeśli dokonali oni konwersji w postaci zapisania się do newslettera czy zakupili jakieś produkty, połowa sukcesu już za Tobą. Czy wiesz, że dzięki thank you page możesz ponownie przyciągnąć ich uwagę i sprawić, że chętnie ponownie skorzystają z Twojej oferty?
Niewiele osób wie, że na tym właśnie polega rola podziękowań! A ponieważ gospodarza poznaje się nie tylko po tym, jak opiekuje się swoimi gośćmi, ale także, jak się z nimi żegna, strona podziękowania jest doskonałym miejscem na okazanie wdzięczności za odwiedziny w wirtualnym świecie. Wbrew pozorom Internet jest miejscem, w którym klienci również chcą się czuć docenieni czy przyjąć podziękowania za skorzystanie z oferty lub wykonanie innego rodzaju akcji. Warto więc nieco połechtać ego użytkownika, aby cieszyć się jego zaufaniem, ponowną konwersją, a może nawet rekomendacjami.
Choć z pozoru wydaje się to oczywiste, rola strony podziękowania nie polega wyłącznie na docenieniu klienta za dokonanie danej konwersji. Jej cel jest dużo bardziej złożony, ponieważ opiera się na budowaniu zaangażowania oraz lojalności odbiorcy poprzez tworzenie swojego rodzaju relacji.
Marketing online wymaga szeregu działań, które mają na celu przyciągnięcie uwagi klienta i skłonienie go do dokonywania różnego rodzaju akcji, a także pozyskiwanie coraz większej grupy odbiorców. Thank you page w kampaniach odgrywa tutaj ogromną rolę, ponieważ pozwala na nawiązywanie interakcji z klientami, tworzenie pozytywnego wizerunku marki, personalizację komunikatów oraz budowanie lojalności. A wszystko to możliwe jest z uwzględnieniem najważniejszych elementów strony podziękowania, o których przeczytasz poniżej.
Doświadczenie użytkownika w przypadku strony podziękowania jest kluczowe dla zainteresowania klienta i przekonania go, że dokonanie konwersji było dobrą decyzją. Aby tak się stało, warto poznać najważniejsze elementy thank you page, które sprawią, że użytkownik nie tylko poczuje się doceniony, ale także dowie się więcej na temat wykonanej akcji czy przekona się do dokonania kolejnej konwersji. Jak to zrobić? Już tłumaczymy!
Po pierwsze, klient musi mieć pewność, że komunikat, jaki się pojawił, to nie przypadkowy pop-up reklamowy czy inna forma reklam, które często wręcz irytują użytkowników, ale właśnie thank you page. Powinny się zatem na niej znaleźć odpowiednio wyeksponowane podziękowania dotyczące dokonania zakupów w sklepie internetowym, rejestracji na stronie internetowej, zapisania się do newslettera czy innych działań.
Jeśli wykonana czynność tego wymaga, konieczne jest również umieszczenie informacji na temat kolejnych kroków — w ten sposób klient nie poczuje się pozostawiony sam sobie, a w odpowiedni sposób zaopiekowany. To sprawi, że wzrośnie jego pozytywne doświadczenie. Jeśli konwersja dotyczyła zakupu produktu lub usługi, thank you page powinna zawierać również szczegółowe informacje o tym, kiedy klient może spodziewać się dostawy lub odebrać produkt.
Na stronie z podziękowaniami warto również umieścić interaktywne elementy prowadzące do profilu marki w social mediach czy zachętę do podjęcia kolejnych akcji, np. zapisania się do newslettera, rejestracji w sklepie czy odebrania zniżki.
Najważniejsze jest to, aby nie przesadzić z długością tekstu – nawet jeśli chcesz zawrzeć na thank you page kilka istotnych informacji, staraj się formatować treść, używać wypunktowań czy wyboldowań tak, aby mieć pewność, że odbiorca nie pominie niczego ważnego.
Kluczowa dla użytkownika jest także estetyka przedstawianych treści — projekt powinien być dopięty na ostatni guzik, nie zawierać błędów i wyglądać po prostu schludnie. Wszystko to sprawia, że pozytywne doświadczenie użytkownika korzystającego z Twojej strony rośnie, a to z kolei przekłada się na Twój wizerunek oraz zaufanie do marki.
Znaczenie spersonalizowanych podziękowań jest ogromne, ponieważ poprzez doświadczenie użytkownika pozwala na budowanie relacji pomiędzy klientem a daną firmą. Nadanie komunikatowi bardziej ludzkiego charakteru sprawia, że odbiorca będzie postrzegał go jako mniej automatyczną interakcję, która dziś często kojarzy nam się z botami. Pokaże prawdziwą twarz firmy jako zespołu, dla którego faktycznie liczy się dany klient i podejmowane przez niego wybory. Personalizacja może polegać zarówno na umieszczeniu na thank you page skanu odręcznego podpisu lub zdjęcia osoby zajmującej się realizowaniem zamówień, jak i stworzeniu zwrotu grzecznościowego na początku wiadomości, który będzie zawierał login lub imię klienta.
Warto jednocześnie pamiętać, że każda branża ma nieco inną grupę docelową. W przypadku thank you pages należy dokładnie przemyśleć, w jaki sposób dana firma chce się zwracać do swoich klientów i personalizować swoje komunikaty. W większości przypadków uznaje się, że Internet jest przestrzenią, w której wszyscy możemy sobie mówić na Ty. Nie ulega jednak wątpliwości, że istnieją marki, dla których zdecydowanie lepszym wyborem będzie tworzenie indywidualnych podziękowań, w których zwracają się do swoich odbiorców per Pan/Pani. Odpowiednio dobrane zwroty grzecznościowe wpływają na doświadczenie użytkownika, pozwalając skutecznie budować zaufanie do danej marki.
W przeciwieństwie do pozostałych podstron witryn internetowych thank you page nie wymaga optymalizacji SEO. W praktyce oznacza to, że nie trzeba jej pozycjonować pod kątem słów kluczowych czy innych wytycznych wyszukiwarki. Ze względu na to, że Googlebot nie dociera do tej części witryny, służy ona raczej doświadczeniu użytkownika niż samemu pozycjonowaniu. Wystarczą zatem podziękowania, które zawierają wszystkie wyżej wspomniane elementy.
Odpowiednia komunikacja na thank you page jest kluczem do budowania zaufania użytkowników oraz wsparcia klienta. Jak to działa w praktyce? Zamieszczenie na stronie podziękowania informacji dotyczących dalszych kroków związanych z zakupem czy inną akcją w ramach witryny pozwala zdecydowanie łatwiej odnaleźć się użytkownikowi. Przykładowo, osoba dokonująca zamówienia powinna otrzymać dane potwierdzające miejsce oraz czas dostawy. Można również uwzględnić krótkie podsumowanie zakupów oraz opłaconej kwoty tak, aby klient był pewien, że zamówienie zostało poprawnie zrealizowane. Jeśli jest to możliwe, warto także umieścić numer do śledzenia paczki i zapewnić podgląd trasy zamówienia. W przypadku zamówień biletów czy voucherów online należy poinformować odbiorcę o tym, czy może je odebrać osobiście, samodzielnie wydrukować lub po prostu zachować w pamięci smartfonu i pokazać w odpowiednim momencie sprzedawcy czy ochronie.
Wsparcie klienta w ramach thank you page może dotyczyć również instrukcji dalszego postępowania np. w przypadku zapisania do newslettera – gdzie należy kliknąć przycisk potwierdzający subskrypcję. Doskonałym przykładem są również zapisy na wszelkiego rodzaju szkolenia online czy webinary – tutaj konieczna będzie komunikacja opierająca się na poinformowaniu kupującego, kiedy i w jaki sposób może dołączyć do spotkania.
Zależnie od rodzaju oferowanych produktów lub usług powyższe rozwiązania mogą skutecznie pomóc w budowaniu jednego z najważniejszych elementów e-commerce, jakim jest zaufanie użytkowników. Dobrze przemyślana komunikacja zawarta na thank you page zapewni swoim odbiorcom maksimum wsparcia, które przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku marki i lepsze doświadczenie klientów.
Aby lepiej zrozumieć, jak tworzyć angażujące i kreatywne thank you pages, które docenią klienci, przygotowaliśmy garść przykładów. Jednym z nich są podziękowania za dokonanie zakupów, które doskonale przygotowała Zara — krótkie, minimalistyczne wyrazy wdzięczności za złożenie zamówienia w sklepie internetowym, uwzględniające numer zamówienia oraz przesyłki do śledzenia.
Zara – thank you page
Innym rodzajem thank you page jest komunikat pojawiający się po zapisaniu się na webinar. Doskonałą inspiracją będzie tutaj strona z podziękowaniami marki Silni Wiedzą, na której znalazło się potwierdzenie rejestracji, a także link do mediów społecznościowych firmy oraz CTA do zapoznania się z pozostałą ofertą organizowanych eventów.
Silni Wiedzą – thank you page
Kolejnym przykładem jest strona z podziękowaniami za zapisanie się do newslettera marki New Balance, która zawiera krótką informację potwierdzającą wraz z atrakcyjną zniżką oraz przyciskiem do potwierdzenia subskrypcji.
New Balance – thank you page
Jak widzisz, z pozoru prosty i nieskomplikowany komunikat może mieć ogromne znaczenie dla efektywności Twoich działań, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i co masz do zaoferowania swoim klientom. Pamiętaj, że strona z podziękowaniami to nie tylko wyraz wdzięczności za skorzystanie z oferty, zapisanie się do newslettera czy rejestrację w serwisie, ale przede wszystkim jedna z metod budowania relacji oraz lojalności klienta wobec marki. Dbając o estetykę, personalizację oraz pozostałe elementy thank you page, możesz z łatwością wpłynąć na pozytywne doświadczenie klienta, co za tym idzie cieszyć się jego zaufaniem, a także często ponowną konwersją czy rekomendacjami. Nie zapominaj więc o tym prostym, ale jakże ważnym komunikacie, który z pewnością doceni każdy Twój klient!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: