Jak ważny jest pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach internetowych dla małych i średnich firm?
Wyszukiwanie jest drugą najpopularniejszą czynnością wykonywaną w Internecie (zaraz po sprawdzaniu maila). 99,5 proc. internautów znajduje informacje za pomocą wyszukiwarek. Ludzie wyszukują produktów lub usług i znajdują Twoją lub… konkurencyjne firmy.
Ponieważ 39% użytkowników sieci ogranicza swoje poszukiwania do pierwszej strony wyszukiwań (badania iProspect), widoczność na pierwszej stronie wyszukiwań w „głównych” wynikach wyszukiwania lub po prawej ich stronie (linki sponsorowane Google AdWords) oznacza zwielokrotnienie szans na pozyskanie klienta
Ponieważ aktywność każdego użytkownika internetu może być badana, dysponujemy całym zapleczem danych nt. sposobów wyszukiwania informacji w sieci. Joe Kraus, właściciel popularnej niegdyś wyszukiwarki Excite, zaobserwował niezwykle interesujący fenomen dotyczący sposobów wyszukiwania.
Wyszukiwarka Excite otrzymywała codziennie miliony zapytań, a dane dotyczące wyszukiwań wskazywały ciekawą tendencję – dzieliły się na bardzo popularne, często wpisywane wyrażenia, oraz na niepowtarzalne kombinacje słowne.
Jak wyglądała proporcja wyszukiwań tych popularnych i niepowtarzalnych wyszukiwań? Wykres poniżej przedstawia dysproporcję pomiędzy wyrażeniami:
Dlatego właśnie pierwszym i najważniejszym krokiem jest poszukiwanie wyrażeń kluczowych opisujących firmę jej ofertę produktową. Do burzy mózgów warto zaprosić przedstawicieli wszystkich działów firmy, ponieważ każdy z nich posługuje się nieco inną terminologią na określenie asortymentu. Znalezienie różnorodnych sposobów wyrażania potrzeby zakupowej (np. od sformułowania „profesjonalne aparaty fotograficzne” aż po „tanie cyfrówki”) może oznaczać zwiększenie zasięgu oddziaływania strony firmowej.
Im bardziej precyzyjnie wyrażenie kluczowe określa firmę, produkty lub usługi, tym bliżej znajdujemy się klienta, który poszukuje konkretnego modelu, a więc jest konsumentem na ostatnim etapie podejmowania decyzji konsumenckiej. Wie, że nie szuka małej, ekonomicznej pralki – sprawdził już, jakie modele są najlepsze, przeczytał opinie innych użytkowników, zapytał rodzinę i znajomych, obecnie szuka konkretnego modelu pralki.
Czy ten Internauta znajdzie interesujący go model pralki właśnie w Twoim sklepie on-line? Wszystko zależy od Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania i promocji za pomocą linków sponsorowanych. Reguła jest prosta – im więcej specyficznych wyrażeń opisuje ofertę firmy i wyświetla się w wynikach wyszukiwania (zarówno naturalnych, jak i płatnych), tym większa szansa na dotarcie do konsumentów ze sprecyzowaną potrzebą zakupową.
Dlatego właśnie warto opisać ofertę firmy różnorodnymi słowami – oraz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę w AdWords na te najlepsze z nich.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: