Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:00 min Ikona Natalia Golik 09.05.2023

Jeśli nie wiesz, co dzieje się w kraju lub na świecie, zamiast na jeden z popularnych portali informacyjnych możesz zajrzeć właśnie tam. Ponadto to przestrzeń dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej i być zawsze o krok przed innymi. Zbiór internetowych trendów – najchętniej opisywanych, omawianych i komentowanych tematów w sieci – okazuje się przydatny także dla osób prowadzących biznes online. Dowiedz się, jak korzystać z zasobów Google Trends.

Google Trends: zbiór tematów na czasie

Wśród darmowych narzędzi Google znajdziemy takie, które w kilka chwil pozwoli sprawdzić nam najczęściej zadawane wyszukiwarce pytania z uwzględnieniem czasu, położenia geograficznego, a nawet języka użytkowników sieci. Dane zbierane są w nim na zasadzie trendów (czyli tematów pogrupowanych według dziedzin życia i w określonym czasie). Wszystkie informacje otrzymujemy w postaci wykresów, z których możemy odczytywać m. in. kiedy i gdzie dane zjawisko cieszyło się popularnością, a także co miało wpływ na częstotliwość zadawania pytań.

W czym tkwi potencjał marketingowy Google Trends? W tym, że umożliwia sprawdzenie, czy i jakim powodzeniem wśród użytkowników sieci cieszy się dane zapytanie. Mamy tu do czynienia z narzędziem przypominającym nieco platformy przeznaczone do planowania słów kluczowych. Zyskujemy tu jednak coś znacznie cenniejszego, a mianowicie wiedzę na temat tego, czy dane określenie w ogóle spotka się z zainteresowaniem osób, do których chcemy dotrzeć.

Narzędzie do śledzenia trendów w kraju i na świecie

Chcąc sprawdzić, w jaki sposób działa wyszukiwarka trendów, wystarczy wejść na stronę https://trends.google.pl/. Już na wstępie dowiemy się, jakie zjawiska, osobistości czy wydarzenia są właśnie wyszukiwane przez użytkowników sieci. Komunikat ze strony tytułowej zachęca, żeby sprawdzić, które tematy są popularne w danym regionie (w Polsce i na świecie) oraz okresie (ostatnia doba).

Zauważysz dzięki temu pierwszą zaletę tego narzędzia: dane otrzymujesz w czasie rzeczywistym. Wiesz więc, co dzieje się właśnie tu i teraz w wyszukiwarce Google; jak rośnie zainteresowanie hasłem „Powidz””, „Chelsea” czy „Smolasty” (w momencie, gdy powstaje ten artykuł, należą one do popularnych zapytań).

blue-design-03

Narzędzie daje również możliwość samodzielnego wyszukiwania pojęć, które nas interesują. Tematy można ze sobą porównywać, sprawdzać ich popularność na przestrzeni lat, przyglądać się temu, jak zmieniały się trendy w zależności od tego, w jakim regionie się znajdujemy. W ten sposób zyskujemy przekrój ludzkich zainteresowań z kraju i ze świata; zagadnień, które najsilniej rozpalają wyobraźnię lub wiążą się z aktualnymi potrzebami. Informacje te mogą być naprawdę cenne, na przykład w rękach dziennikarza poszukującego tematu do artykułu, komentatora sceny politycznej, gospodarczej lub kulturalnej, a także zwykłego użytkownika, który chce być na bieżąco z faktami na temat świata.

Jak to wszystko może pomóc z planowaniu kampanii marketingowej? Narzędzie jest na tyle proste i intuicyjne w użyciu, że bardzo szybko można zorientować się, w czym rzecz!

Wyobraźmy sobie taką sytuację:

Jest połowa roku 2021. Prowadzisz stacjonarny sklep ze sprzętem ogrodniczym w centrum Warszawy. Ciekawi Cię, czy klienci wciąż są zainteresowani zakupem spalinowych dmuchaw do liści. Sprzęt od kilku tygodni zalega w magazynie, mimo że właśnie przyszedł sezon na porządki w ogrodzie. Szukasz więc odpowiedzi na pytanie, dlaczego asortyment nie cieszy się już taką popularnością, jak jeszcze kilka sezonów temu.

Co robisz? W Google Trends wpisujesz hasło „spalinowe dmuchawy do liści” i sprawdzasz, czy temat ten cieszył się popularnością w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Z wykresu wnioskujesz, że sporo pytań na ten temat zadano na początku roku. Wystarczy się już tylko poszperać w danych, aby dowiedzieć się, co może być przyczyną spadku sprzedaży: wprowadzenie zakazu używania spalinowych dmuchaw do liści wraz z 1 stycznia 2021 roku na terenie województwa mazowieckiego. Czas na zmianę asortymentu czy może poszerzenie sprzedaży na całą Polskę?

Inny, bardziej aktualny przykład:

Współczesność. Prowadzisz internetowy sklep wielobranżowy, w którym dominują akcesoria kuchenne, dekoracje do wnętrz oraz zabawki dla dzieci. Zastanawiasz się nad poszerzeniem asortymentu, aby zachęcić do zakupów grupę klientów, którzy potencjalnie nie są zainteresowani Twoją ofertą.

Co robisz? Zaglądasz do Google Trends, aby zorientować się, jakie hasła cieszyły się popularnością w ciągu ostatnich 30 dni. Wśród wyszukiwanych tematów widzisz „grill”, „grill gazowy”, „leżak” i „parasol”. Przy wyszukiwanych hasłach widnieje natomiast m.in.: „leżaki ogrodowe”, „grill węglowy”. Co to oznacza? Że wśród użytkowników sieci jest mnóstwo fanów spędzania czasu na świeżym powietrzu. Być może w Twoim sklepie powinna znaleźć się kategoria produktowa właśnie dla nich?

google_trends

To praktyczne, wszechstronne narzędzie do śledzenia trendów internetowych prezentuje, jak na przestrzeni dni, tygodni, miesięcy, a nawet lat brzmiały najczęściej zadawane pytania zadawane wyszukiwarce Google. Podpowiada, w którą stronę podążać, po jakie sposoby sięgać oraz z czego rezygnować, aby wzbudzić zainteresowanie wśród naszych potencjalnych odbiorców.

Google Trends to świetne narzędzie dla każdego, kto prowadzi biznes i pozycjonuje stronę internetową. Pozwala na wizualne porównywanie różnic między zapytaniami oraz sprawdzanie popularności słów kluczowych. To z kolei może przełożyć się na szukanie pomysłów na artykuły branżowe, doskonalenie oferty pod kątem potrzeb użytkowników sieci, a co za tym idzie, wpływanie na UX, czyli pozytywne doświadczenia odbiorców oferty.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 17 głosów

Brak ocen

Newsletter – nowoczesny list do klienta Ikona 4:00 min 28.07.2023 Prowadzisz działalność internetową i zastanawiasz się, jak utrzymać klientów? Zacznij wysyłać newsletter! Czym dokładnie jest, jak go napisać i dlaczego warto z niego korzystać? Dowiesz się tego w poniższym artykule. Podajemy też trzy przykłady ciekawych poradników z branży SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.10 / 5. Vote count: 44 głosów

Brak ocen

Klastry tematyczne w strategii SEO Ikona 9:00 min 03.10.2023 Poznaj jedną z najlepszych metod zarządzania contentem w witrynie internetowej. Klastry tematyczne pomagają zapanować nad rozrastającymi się treściami na stronie. Sprawdź, jak to się robi. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 13 głosów

Brak ocen

Poznaj 15 zasad SEO Copywritingu! Ikona 5:40 min 28.04.2023 Jak pisać, by tekst trafił zarówno do człowieka, jak i algorytmów Google? Z pomocą przychodzi SEO Copywriting, czyli tworzenie treści dla współczesnych użytkowników sieci oraz robotów, które przemierzają strony internetowe. Dzięki temu artykułowi poznasz kilka najważniejszych zasad tej sztuki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700