Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 3:00 min Ikona Monika Olszańska 17.04.2023

Na co dzień wchodzimy w interakcję z systemami Google wiele razy, po prostu wykonując różne działania w Internecie. Oferta Google to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie, czy jedna z najczęściej używanych przeglądarek – Chrome. To także serwis i aplikacja YouTube, system operacyjny Android, sklep z aplikacjami Google Play, Mapy Google, poczta internetowa Gmail itd. Rejestrując się do tych usług i narzędzi, powierzamy Google nasze dane, a korzystając z nich, przekazujemy mu informacje o nas. A Google skwapliwie je zbiera i wykorzystuje. Do czego?

Jakie informacje zbiera o nas Google?

Możemy podzielić na je na trzy główne grupy.


1. Informacje, które sami przekazujemy
Samodzielnie przekazujemy Google ważne informacje, na przykład tworząc konto Google. Podajemy wówczas nasze dane osobowe – imię i nazwisko, numer telefonu do weryfikacji logowania itp.


Google gromadzi też treści, które tworzymy, przesyłamy czy otrzymujemy podczas korzystania z jego usług. Są to np. pisane i odbierane maile, zdjęcia i filmy, dokumenty i arkusze kalkulacyjne oraz komentarze do filmów w YouTube.

baner

2. Dane techniczne dotyczące korzystania z usług Google
Są to informacje o aplikacjach, przeglądarkach i urządzeniach, na których działamy. Google rejestruje m.in.:

  • unikalne identyfikatory,
  • typ i ustawienia przeglądarki i urządzenia,
  • system operacyjny,
  • dane sieci komórkowej (nazwę operatora i numer telefonu) czy aplikacji.
dane-sieci-komorkowej

W trakcie korzystania z usług Google zbierane są dane o naszym adresie IP, raporty o awariach, dane o aktywności systemu oraz data, godzina i adres URL strony odsyłającej żądania.

3. Informacje dotyczące naszej aktywności w Google


Google zbiera i zapisuje:

  • wpisywane do wyszukiwarki hasła,
  • oglądane filmy,
  • wyświetlane reklamy oraz reakcje i interakcje z nimi,
  • szczegóły zakupów online,
  • dane osób, którymi się kontaktujemy lub którym udostępniamy materiały,
  • aktywność w witrynach i aplikacjach innych firm, które korzystają z usług Google,
  • informacje o lokalizacji, określane na podstawie danych GPS i z czujników urządzenia, adresu IP, aktywności w usługach Google (np. wyszukiwania i miejsca oznaczone jako „dom” czy „praca”).
dane-o-zakupach

W jaki sposób Google zbiera dane?

Kiedy jesteśmy zalogowani na konto Google, część danych może być pozyskana właśnie z niego. Jednak nawet jeśli nie logujemy się, zbierane informacje przechowywane są przy użyciu unikalnych identyfikatorów powiązanych z przeglądarką, aplikacją lub urządzeniem, z których korzystamy.

Do zbierania i przechowywania informacji Google używa różnych technologii, takich jak pliki cookie, tagi pikselowe, pamięć lokalna (np. przeglądarki lub aplikacji), bazy danych czy dzienniki serwera. Korzysta z automatycznych systemów, które analizują nasze treści oraz z algorytmów, które pozwalają rozpoznawać wzorce w danych. Może łączyć informacje zbierane na różnych usługach i urządzeniach, a także (w zależności od ustawień konta), powiązań działania w witrynach i aplikacjach z danymi osobowymi użytkownika.

centrum-reklam

W jakim celu Google zbiera informacje o użytkownikach?

Mówiąc najogólniej, aby oferować nam jak najlepsze usługi dopasowane do naszych potrzeb i preferencji.

Dzięki temu, że Google wcześniej dobrze nas poznał, przyciemni nam ekran, gdy spada poziom baterii, wyświetli stronę w języku polskim lub zaproponuje nam trafne wyniki wyszukiwania.

W przypadku niektórych usług (np. poczty Gmail, serwisu YouTube czy kierowania reklam do odbiorców) zbieranie danych o użytkownikach jest niezbędne do ich świadczenia, ulepszania i utrzymywania, zapewniania ich bezpieczeństwa, a także do tworzenia nowych. Poza tym Google analizuje treści w celu wykrywania naruszeń, na przykład spamu, złośliwego oprogramowania i materiałów niezgodnych z prawem.

Informacje, które przekazujemy Google, może on też wykorzystywać bezpośrednio do komunikacji z nami – np. poprzez wysyłanie nam powiadomień o podejrzanych aktywnościach na naszym koncie albo o aktualizacjach czy nowych usługach.

Google zbiera dane do różnego rodzaju pomiarów i analiz, które następnie pomagają w optymalizacji ustawień, zarówno kampanii reklamowych, jak i innych narzędzi Google. Dzięki danym zbieranym za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics 4, Google Data Studio czy Google Trends, webmasterzy czy specjaliści Ads otrzymują informacje o zachowaniach użytkowników w obrębie danego serwisu internetowego lub o  trendach związanych z wyszukiwalnością haseł – marek, usług czy produktów.

Wykorzystanie danych o użytkownikach i urządzeniach w kontekście Google Ads

Zbieranie danych pozwala na dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych treści, w tym także tych reklamowych. Jeśli wyszukujemy np. frazę „buty sportowe Adidas”, wyszukiwarka może podpowiedzieć nam sneakersy konkurencyjnych marek, takich jak Nike czy Reebok.

Reklamy mogą pojawiać się, zarówno w wyszukiwarce, na innych stronach internetowych albo na kanałach YouTube.

Z drugiej strony zbierane o nas dane wykorzystywane są na poziomie tworzenia grup odbiorców, stosowanych przez reklamodawców podczas ustawiania i optymalizacji kampanii reklamowych.

Google tworzy grupy osób o określonych cechach demograficznych (jak płeć, grupa wiekowa, status rodzicielski itp.), o bardziej lub mniej szczegółowych zainteresowaniach oraz o konkretnych zamiarach zakupowych. Reklamy mogą być także kierowane do osób, które wcześniej odwiedzały strony zawierające określone słowa kluczowe albo które wcześniej wyszukiwały tych haseł.

W kierowaniu remarketingowym wykorzystywane są informacje o tym, że dane osoby odwiedziły konkretną stronę albo jej wskazane sekcje lub, że wykonały na niej konkretne działania (np. dodanie produktu do koszyka). A w remarketingu dynamicznym osoby te mają wyświetlane reklamy tych produktów, które wcześniej oglądały.

Z jakich danych Google nie korzysta?

Co ważne, Google zastrzega się, że nie zbiera i nie wykorzystuje danych wrażliwych. Do tej kategorii zaliczane są informacje dotyczące stanu zdrowia, orientacji seksualnej, religii oraz rasy – niezależnie od tego, w jaki sposób byłyby one pozyskane.

Do personalizacji reklam nie są wykorzystywane także treści z Dysku, Gmaila ani Zdjęć Google. A reklamodawcy nie mają udostępnianych informacji, które mogłyby umożliwić identyfikację konkretnej osoby, takich jak imię i nazwisko czy adres e-mail. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy użytkownik sam tego chce – np. w przypadku reklam generujących połączenie telefoniczne, gdzie kliknięcie powoduje zadzwonienie na numer reklamodawcy i w związku z tym nasz numer jest dla niego widoczny.

Tak jak wspomniałam, niektóre dane, zbierane o nas przez Google są niezbędne do funkcjonowania usług, z których korzystamy. Jednak w wielu przypadkach możemy sami decydować o tym, co Google o nas wie. Na przykład w kontekście Google Ads, możemy decydować, czy nasze dane mają być używane do pokazywania trafniejszych reklam, a nawet włączać lub wyłączać określone usługi reklamowe. W „Moim Centrum Reklam”, każdy z nas może dostosować reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google, w serwisie YouTube i na kartach Discover, oraz określić, jakich danych Google może do tego używać.

Jeśli chcemy pozostać bardziej tajemniczy, zawsze możemy też korzystać z przeglądarki w trybie incognito.

centrum-reklam-2
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 7 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.80 / 5. Vote count: 33 głosów

Brak ocen

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023 Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 36 głosów

Brak ocen

Modele atrybucji konwersji w Google Ads Ikona 4:00 min 12.06.2023 W kwietniu Google poinformował, że wycofuje niektóre modele atrybucji konwersji. Co to oznacza? Skąd taka decyzja? Jakie modele przestaną być dostępne, a z jakich nadal będziemy mogli korzystać? Czym właściwie jest model atrybucji konwersji i jakie ma on znaczenie w realizowaniu kampanii Google Ads? Odpowiedzi na te pytania w poniższym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.70 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Lead generation – czym jest i dlaczego warto stawiać na to rozwiązanie? Ikona 4:50 min 17.01.2023 Przyciąganie uwagi klientów nie jest prostym zadaniem, szczególnie na początku działalności. Jak sprawić, aby użytkownicy korzystali właśnie z Twoich usług? Z jakich metod korzystać, żeby uzyskać wysokie wyniki wyświetleń i sprzedaży? Czym jest lead generation? Dlaczego warto z niego korzystać? Sprawdź w naszym artykule i zacznij działać na korzyść swojego biznesu! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700