Identyfikacja wizualna zawsze powinna ściśle korelować ze strategią marki. To kluczowe założenie było priorytetem przy tworzeniu koncepcji nowej identyfikacji wizualnej Sunrise System i jest cały czas aktualne w procesie wdrażania kolejnych obszarów identyfikacji. Jednym z najistotniejszych elementów rebrandingu Sunrise System jest nowe logo. Oczywistym jest, że logo im częściej będzie akcentowane w przestrzeni publicznej, tym lepszy będzie efekt dla biznesu. Nie można jednak zapomnieć, że istotny jest tutaj balans – logo marki nie może przytłaczać przestrzeni publicznej czy biurowej.
Z końcem ubiegłego roku nowe logo pojawiło się na elewacji urokliwej kamienicy zlokalizowanej na Starym Rynku w Bydgoszczy, gdzie mieści się jedno z naszych biur. Warto tutaj dodać, że obiekt znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej, a więc zamieszczenie nowego logo wymagało pozytywnej opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków, aby dobrze wkomponować się w przestrzeń tego miejsca. Szukając firmy, która wyprodukuje oraz zamontuje logo w Bydgoszczy zależało nam szczególnie na wysokiej jakości oraz doświadczeniu. Zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z firmą Maciej Cichy MC Pracownia Reklamy, którą wyróżnia właśnie duże doświadczenie, ale także profesjonalne doradztwo, co jest szczególnie ważne przy takich projektach.
Jednym z naszych oczekiwań było produkcyjne odwzorowanie naszego logo, które będzie zgodne z Corporate Identity (CI) i jednocześnie przykuwające uwagę zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Sygnet loga Sunrise System to energetyczny pomarańcz, z kolei logotyp to już stonowany grafit. Warto zwrócić tutaj uwagę na dwukolorowość naszego loga, gdyż determinuje to wybór odpowiedniej technologii. Idealnym rozwiązaniem okazała się technologia PLEXI Day&Night, dzięki której logotyp zgodnie z CI jest grafitowy w ciągu dnia a po zmroku mieni się białą barwą, co umożliwia odpowiednie podświetlenie LED. Tym samym logotyp widoczny jest także w nocy!
Sam sygnet z kolei, który zarówno w dzień, jak i w nocy jest pomarańczowy, po zmroku dzięki podświetleniu jest jeszcze bardziej energetyczny, idealnie wpisując się w nasz claim, czyli – Wyznaczamy jasny kierunek rozwoju!
Właśnie strategia marki, którą trafnie oddaje nasz claim, była jedną z inspiracji, aby już w samym biurze zdecydować się na neon. Drugą inspiracją była przestrzeń czwartego piętra naszego biura, mieszczącego się na poddaszu, gdzie dominującym elementem są surowe cegły.
Warto to podkreślić, gdyż w ostatnich latach ze względu na powrót neonów do trendów w świecie designu, coraz częściej można zaobserwować imitacje neonów, tzw. „ledony”, które jednak zdecydowanie nie mają uroku klasycznych neonów. Można wręcz powiedzieć, że ostatnie lata to rozkwit neonowego designu, śmiało nawiązujący do tzw. „złotej ery neonów”, przypadającej na lata 60-te i 70-te XX wieku. Cieszymy się, że możemy wpisać się w trendy współczesnego designu, które w Polsce mają duże tradycje. Wszystkich, których zainteresowała tematyka i historia neonów zachęcamy do odwiedzenia kultowego Muzeum Neonów w Warszawie!
Mając na uwadze profesjonalizm, wykonanie neonowego sygnetu, inspirowanego wschodem słońca powierzyliśmy także firmie MC Maciej Cichy Pracownia Reklamy.
Wkrótce nasze nowe logo pojawi się w jednym z najbardziej strategicznych miejsc Poznania, na dachu biurowca Delta (vis à vis dworca PKP), gdzie mieści się jedno z naszych poznańskich biur! Nie możemy się już doczekać, aby i w taki sposób zaakcentować naszą obecność, tym razem w Poznaniu!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: