Zacznijmy od samego początku, a więc od wytłumaczenia, czym jest afiliacja. To nic innego, jak po prostu promocja oferty danej firmy, za którą uzyskuje się przychody. Jest to więc proste, a przede wszystkim skuteczne narzędzie pozwalające zarabiać pieniądze. Zanim poznasz definicję linku afiliacyjnego, najpierw musisz dowiedzieć się o dwóch podmiotach biorących udział w tym procesie. Chodzi tutaj o wydawcę oraz reklamodawcę. W pierwszym przypadku jest to osoba, która chce zarabiać poprzez reklamę produktów online. Może to być ktokolwiek, kto prowadzi swojego bloga, ma profil w social mediach czy kanał na YouTubie lub Pintereście. Co ciekawe, mogą z tego korzystać również porównywarki, a nawet i wyszukiwarki produktów, bazy mailingowe oraz serwisy cashbackowe. Natomiast reklamodawca to firma oferująca produkty/usługi, chcąca promować się w Internecie.
Linki afiliacyjne to nic innego, jak spersonalizowany adres URL do danej strony internetowej firmy.
Aby link afiliacyjny mógł przynosić zyski dla wydawcy, musi najpierw zostać przetworzony w specjalnym systemie. Tam dochodzi do zaszyfrowania identyfikatora osoby reklamującej, przez co może zacząć zarabiać.
Dzięki przekonwertowanym adresom URL reklamodawca jest w stanie zebrać statystyki wydawcy związane z:
Co istotne, aby wydawca otrzymał prowizję, wcale nie musi dojść do zakupu od razu po wejściu we wskazany odnośnik. Modele rozliczania, które oparte są na efektywności zabezpieczają określoną żywotność plików cookie. Chodzi o czas, przez jaki zakup zostanie naliczony wydawcy od momentu wejścia w link. Zazwyczaj wynosi on 30 dni. Co ciekawe, użytkownik wcale nie musi wchodzić ponownie w unikalny adres URL – wystarczy, że pojawi się na danej stronie. Pliki cookie zapisały wcześniejszy ruch, przez co afiliacyjny system zanotuje prowizję wydawcy nawet po miesiącu!
Dodatkowo, wygenerowany link nigdy nie wygaśnie i nie zostanie zdezaktywowany, dzięki czemu prowizja będzie się naliczała przez kolejne tygodnie, a nawet miesiące czy lata.
Unikalny adres URL możesz uzyskać rejestrując się w sieci afiliacyjnej jako wydawca. Istnieje kilkanaście czy też kilkadziesiąt domen zrzeszających reklamodawców, gdzie z powodzeniem wygenerujesz samodzielnie link afiliacyjny do danej strony. Po zapisaniu się do konkretnego programu partnerskiego wystarczy skopiować URL z wyszukiwarki i wkleić do generatora, aby utworzyć spersonalizowany odnośnik.
Ogromną zaletą linków afiliacyjnych jest fakt, że można je z powodzeniem publikować praktycznie wszędzie i to jednocześnie. Najważniejsze dla wydawcy jest to, aby zdobyć jak największą prowizję z danego odnośnika. Dla reklamodawcy ważna jest efektywność działań. Oczywiście dla obu podmiotów najistotniejszym punktem pozostaje dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Właśnie dlatego jednoczesna publikacja adresu URL na Facebooku, we wpisie blogowym i w komentarzu na forum tematycznym znacznie zwiększa szansę na spełnienie wszystkich oczekiwań. Oczywiście są kanały, na których tego typu reklama będzie działała lepiej niż na innych. Jeśli chcesz zacząć przygodę z linkami afiliacyjnymi, korzystaj z:
Dobrą praktyką jest zamieszczanie komunikatu o podjęciu współpracy z daną marką, co wiąże się z otrzymywaniem prowizji poprzez polecanie usług/produktów za pomocą spersonalizowanych odnośników. Ma to związek z nowelizacją przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez UOKiK.
Niezależnie od tego, czy jesteś po stronie reklamodawcy czy też wydawcy, korzystanie z linków afiliacyjnych jest dobrym, prostym, a przede wszystkim skutecznym rozwiązaniem, z którego każdy będzie zadowolony. Z powodzeniem będziesz mógł śledzić wszystkie zmiany, transakcje i ruch na stronie lub też to, ile zarobisz na udostępnionych przez ciebie linkach. Nie zastanawiaj się więc i zacznij korzystać z przynoszących korzyści odnośników!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: