12 czerwca to data, którą każdy miłośnik piłki nożnej z pewnością ma już od dawna zakreśloną w kalendarzu. Start Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które w tym roku odbędą się w Brazylii to jednak nie tylko emocje sportowe, ale również (a może przede wszystkim) okazja dla reklamodawców na oryginalne wykorzystanie potencjału tej ogromnej, kolorowej imprezy. Nikogo nie dziwią już żółto-zielone stylizacje opakowań wszelkiej maści produktów, coraz więcej reklam w klimacie piłkarskim pojawia się też w telewizji. My wybraliśmy dla Was garść kampanii, które krążą od dłuższego czasu w Internecie.
Piłka nożna i piwo Wydaje się, że te dwa elementy od dawna są ze sobą nierozerwalnie związane. Nie dziwi więc, że wiodące browary chętnie wykorzystują największe imprezy piłkarskie do kreowania swojego wizerunku. Jedną z ciekawszych akcji przeprowadził Carlsberg, który przy użyciu zwykłej futbolówki postanowił połączyć podzielonych mieszkańców trzech regionów: Belfastu (Mur Pokoju), strefy zdemilitaryzowanej w Nikozji oraz Merdare pomiędzy Serbią a Kosowem.
Kolejnym browarem, który postanowił wykorzystać fakt zbliżających się Mistrzostw, jest Budweiser. W imponującej kampanii Rise As One promowane jest oficjalne „pucharowe” piwo, a przy okazji idea wspólnego przeżywania emocji. Na specjalnej stronie www.riseasone.com fani mogą znaleźć zegar odliczający minuty do pierwszego mundialowego gwizdka, a także galerię bohaterów, czyli fanów, którzy dla piłki nożnej byli w stanie poświęcić naprawdę wiele.
Dla kierowców i pasażerów Kolejną branżą, która niezaprzeczalnie wiąże się z piłką nożną jest z pewnością motoryzacja. Także marki reprezentujące ten sektor umiejętnie wykorzystują nadchodzącą imprezę i przygotowują ciekawe akcje. Oficjalny partner Mistrzostw Świata 2014 – Hyundai, postanowił zaprosić fanów piłki nożnej na jazdę testową. Każdy kto zjawi się w autoryzowanym salonie, będzie mógł wypełnić specjalny kupon konkursowy. Nagrodą główną jest okolicznościowy model Hyundaia ix35, a także oficjalne piłki Brazuca.
Bardziej humorystycznie podszedł do zagadnienia mundialu francuski Citroen. Marka przygotowała reklamę prezentującą fana, który „lekko przespał” ostatnie cztery lata. Jednocześnie przedstawia siebie jako oficjalnego partnera francuskiej reprezentacji i zaprasza do kibicowania.
Polacy nie gęsi Również polskie marki wykorzystują Mundial w swoich kampaniach. Bardzo kompleksowo do tematu podeszła Warka, która najpierw udostępniła internautom teaser „pociesz Brazylijki”, w którym piękne latynoski ubolewały nad faktem, że nie zobaczą Polaków w swoim kraju. Następnie ruszyła mocno interaktywna strona internetowa www.pocieszbrazylijki.pl. Wreszcie wyjaśniło się kto stoi za kampanią, przy hucznym ogłoszeniu, że Polacy jednak jadą do Rio. Nie mowa jednak o piłkarzach, a o miłośnikach Warki, którzy mogą wziąć udział w specjalnym konkursie na stronie www.akcjanario.pl.
O swoich fanów w Polsce dba również Hochland. Ruszył z kampanią skierowaną głównie do kobiet, pod hasłem „Jeśli piłka przesłoniła mu oczy strzel focha i wyląduj w Brazylii”. To ciekawy konkurs, który zachęca do kupna produktów tej marki. Co można wygrać? Oczywiście wycieczkę do Brazylii. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ w konkursie pojawia się element rywalizacji płci. Każdy zgłaszający się na stronie www.jadedobrazylii.pl musi bowiem napisać dlaczego woli plażę od piłki… Mężczyźni z pewnością będą mieli problem 🙂
Bez Coca Coli nie ma wielkich imprez? Z pewnością można zaryzykować taką tezę. Od dłuższego czasu amerykański koncern angażuje się w reklamy związane ze sportem, promując aktywny tryb życia oraz dzielenie się radością. Tym razem marka postanowiła przeprowadzić bardzo ciekawą akcję – stworzenie kolorowej flagi ze zdjęć oraz tweetów nadesłanych przez internautów. Efekt będzie zaprezentowany podczas meczu otwarcia. Na stronie www.fwc2014.coca-cola.pl dostępna będzie także wersja interaktywna, na której sami będziemy mogli dodać swoje zdjęcie.
Wchodzimy w Social Media społecznościowe oczywiście są jednym z kanałów, na których temat piłki nożnej króluje nie tylko na profilach marek, ale przede wszystkim na profilach prywatnych. Codziennie możemy przeczytać newsy, dyskusje i plotki na temat Mistrzostw Świata. Ten fakt w bardzo interesujący sposób wykorzystała piłkarska telewizja internetowa z Brazylii – Desimpedidos. Głównym bohaterem akcji był Zlatan Ibrahimovic – gwiazdor PSG i reprezentacji Szwecji, który jest największym nieobecnym Mundialu. Jego drużyna nie awansowała na tę imprezę, a sam piłkarz śmiało powtarzał tezę, że bez niego na Mistrzostwach nie będzie czego oglądać. Desimpedidos sprytnie podchwycił te wypowiedzi i przygotował wideo, w którym wzięli udział celebryci, sportowcy, ale przede wszystkim fani, którzy mimo wszystko zapraszają Szweda do Brazylii. Wszystko okraszone zostało hasztagiem #VemIbra (Chodź do nas Ibra). Tweetów, zdjęć i odtworzeń na YouTube było tyle, że Zlatan postanowił zmienić swoje wakacyjne plany i najprawdopodobniej pojawi się w kraju kawy jako kibic.
To oczywiście nie wszystkie kampanie, które były warte opisania. Im bliżej pierwszego gwizdka w Sao Paulo tym będzie ich więcej. Warto więc śledzić sieć i szukać inspiracji, jednocześnie dając się porwać brazylijskiej sambie. Mimo że nie będzie nam dane emocjonować się grą reprezentacji Polski na Mundialu, to jednak nie możemy przecież uciec przed naturą kibica. My chętnie damy się wciągnąć w południowoamerykańską zabawę!
Źródła:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: