Najnowsze badania wskazują, że Internet kształtuje zachowania konsumentów na poziomie lokalnym. Według corocznego badania “User View Wave VII” Internauci poszukując wiadomości na temat miejscowych usług lub przedsiębiorstw bazują na lokalnych mediach internetowych oraz wyszukiwarkach. Nieco mniejszą popularnością cieszą się katalogi firm, porównywarki cen oraz serwisy tematyczne.
Raport wykonany przez firmę Gemius potwierdza rosnącą rolę Sieci jako źródła niezależnych informacji. Aż 85% badanych przyznało, że przed podjęciem jakichkolwiek decyzji konsumenckich, poszukuje wiadomości właśnie w Internecie.
Jednocześnie zwiększa się liczba opiniotwórczych serwisów, z których korzystają Internauci. W 2007 roku czerpano wiedzę o produktach średnio z 5-6, a w 2010 już z 7-9 różnych źródeł informacji.
Potencjalni klienci przeglądając strony lokalnych firm przede wszystkim oczekują klarownych, rzetelnych oraz łatwych do znalezienia wiadomości, takich jak: adres, oferta firmy, wskazówki jak do niej dojechać, numer telefonu oraz godziny otwarcia. Badania zachowań konsumenckich dowodzą, że po owocnych poszukiwaniach w Sieci 46% Internautów kontaktuje się z konkretną firmą telefonicznie, natomiast 37% odwiedza ją osobiście (źródło: TMP Directional Marketing i comScore)
Z przedstawionych informacji jasno wynika, że każdy przedsiębiorca powinien się postarać o zaistnienie w wielu niezależnych mediach internetowych – katalogach, lokalnych serwisach oraz forach opiniotwórczych. Internet, jako pierwsze pole kontaktu z konsumentem i dla większości osób, najważniejsze źródło informacji, niewątpliwie ma decydujący wpływ na sukces i popularność przedsiębiorstwa, nie tylko na poziomie lokalnym, ale również ogólnokrajowym.
Źródło: Marketing przy kawie
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: