Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:10 min Ikona Sunrise System 24.02.2016

Według danych z maja 2015 użytkownicy portalu klikają 1,2 miliarda polubień w ciągu każdego dnia i publikują 1000 komentarzy na sekundę. Zaangażowanie na Instagramie jest zatem 15 razy większe niż na Facebooku i 20 razy większe niż na Twitterze.

 

Najpierw była aplikacja…

 

… na komórki, przede wszystkim iPhone’y, służąca do szybkiej i wyjątkowo prostej obróbki zdjęć wykonanych za pomocą telefonu oraz umożliwiająca ich umieszczanie w różnych serwisach społecznościowych. Pozwala ona nie tylko na robienie zdjęć, ale także na dodawanie do nich różnego rodzaju efektów czy podpisów. Tym, co ją wyróżnia jest charakterystyczny, kwadratowy kształt zdjęć, nawiązujący do kultowych aparatów Polaroid oraz Kodak Instamatic.

Pierwsza wersja Instagrama zadebiutowała na iPhonach w 2010 roku. Po niecałych dwóch latach od premiery z programu korzystało aktywnie już ponad 100 milionów osób, a do grudnia 2014 roku liczba ta wzrosła o kolejne 200 milionów. Instagram to jedna z tych usług, które zrewolucjonizowały sposoby wykorzystania smartfonów, spopularyzowała i ułatwiła wymianę zdjęć między ich użytkownikami.

 

Teraz jest fotograficzny serwis społecznościowy…

 

Instagram to jednak nie tylko aplikacja do robienia i edytowania zdjęć. To przede wszystkim portal społecznościowy, który pozwala użykownikom dzielić się „pracą” – poddanymi obróbce zdjęciami, a w ten sposób bardziej lub mniej istotnymi wydarzeniami z życia. Obrazy tworzone przez obserwowane osoby wyświetlane są na stronie domowej, podobnie jak na FB.

Prezentowane tu zdjęcia można polubić klikając na ikonę z sercem, można je także komentować. Z Instagrama korzysta się również jak z serwisu informacyjnego,a  jego ogromna popularność sprawia, że mniejsze lub większe gwiazdy oraz celebryci bardzo chętnie dzielą się swoimi zdjęciami.

 

… oraz hosting zdjęć

 

Wszystkie nasze najciekawsze i najlepsze zdjęcia są dzięki Instagramowi zebrane w jednym miejscu w sieci i zawsze możemy mieć do nich łatwy dostęp. W lipcu 2015 roku w portalu zostało wprowadzone narzędzie, umożliwiające wyszukiwanie hashtagów, profili użytkowników oraz lokalizacji, co tym bardziej ułatwia wyszukanie interesujących nas treści.

 

Kwestie techniczne

 

Aplikacja działa szybko i bezawaryjnie, a jej obsługa jest bardzo intuicyjna. Dzięki licznym, różnorodnym filtrom możliwa jest dowolna modyfikacja wykonanych zdjęć, co pozwala puścić wodze fantazji i kreatywności oraz podnosi atrakcyjność fotografii dla obserwatorów. Do każdej grafiki można również dodać kilka zdań opisu i wspomniane już hashtagi, które ułatwią odnalezienie fotki innym użytkownikom, a także samym autorom.

 

Marketing na Instagramie

 

Jeśli chodzi o marketingowe zastosowanie aplikacji oraz portalu, wymaga ono kreatywności oraz stałego dostępu do atrakcyjnych treści wizualnych (zdjęć, grafik czy krótkich filmów). Sporym utrudnieniem w zakresie planowania strategii komunikacji czy treści konkretnych postów jest fakt, że publikacja wpisów możliwa jest tylko z poziomu telefonu komórkowego.

Pod koniec 2015 roku, w związku z integracją z systemem reklamowym Facebooka, Instagram udostępnił długo oczekiwaną możliwość emitowania reklam.

 

Instagram w Polsce

 

Największe polskie profile na Instagramie to konta celebrytów, znanych blogerów i vlogerów oraz marek. Specyfiką polskich użytkowników portalu jest rozkład pod względem płci – panie stanowią aż 63%, podczas gdy na świecie generalnie kobiet i mężczyzn na Instagramie jest mniej więcej tyle samo. Znajduje to oczywiście odzwierciedlenie w zestawieniu najpopularniejszych instagramowych polskich marek. Są to przede wszystkim firmy związane z branżą mody i urody (62 ze 100 największych w 2015 roku), a także stacje i programy telewizyjne, czasopisma i stacje radiowe.

Instagram stanowi zatem atrakcyjne, choć niełatwe w obsłudze narzędzie marketingowe. Pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych odbiorców i zainteresować ich ofertą firm i marek proponujących różnorodne produkty czy usługi. Szczególnie przydatne jest zwłaszcza w przypadku branży modowej, kosmetycznej, rozrywkowej, ale nie tylko. Warunkiem skuteczności jest jednak umiejętne targetowanie i hashtagowanie, a przede wszystkim prezentowanie treści niebanalnych, unikalnych oraz ciekawych graficznie i dopasowanych tematycznie do konkretnego brandu oraz grupy docelowej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Kwiecień plecień… czyli słów kilka o zmianach na Instagramie i Facebooku Ikona 03:20 min 04.04.2016 Zarówno miłośnicy social mediów, blogerzy, jak i marki wykorzystujące potencjał portali społecznościowych do budowania wizerunku firmy muszą w swoich najbliższych planach uwzględnić… ZMIANY. Kwiecień to zdecydowanie czas wzmożonego ruchu, który już teraz możemy zauważyć – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czy wiosenna odwilż przyniesie drastyczne zmiany czy jedynie ledwo zauważalne modyfikacje? Czy będą one miały znaczenie tylko dla użytkowników indywidualnych, czy wpłyną na dotychczasowe działania marketingowe wielkich korporacji? Warto już teraz przyjrzeć się wdrożonym i zapowiadanym udogodnieniom oraz nowościom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1) Ikona 03:45 min 11.04.2016 Firmowego fanpage’a warto prowadzić świadomie i wzorować się przy tym na najlepszych tego typu profilach. Prezentujemy osiem polskich stron facebookowych, których autorzy sztukę komunikacji z odbiorcą i nieustannego przyciągania jego uwagi poprzez wzbudzanie w nim zróżnicowanych stanów emocjonalnych opanowali do perfekcji. A skoro o przyciąganiu uwagi mowa – za jakiś czas pojawi się część druga. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Co nowego u Snapchata? Ikona 02:00 min 02.02.2016 To nic dziwnego, że portale społecznościowe oraz aplikacje pozwalające nam korzystać z bogactwa social mediów stale się zmieniają. Niekiedy zmiany te polegają na drobnych modyfikacjach szaty graficznej, layoutu, innym razem – całkowitej modyfikacji dotychczasowych funkcji oraz dodaniu nowych, np. zwiększających interakcję pomiędzy użytkownikami. Niekiedy jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której z pozoru drobna transformacja aplikacji całkowicie zmienia jej zakres oddziaływania – znacząco rozszerza grupę docelowych użytkowników. Tak też stało się ze Snapchatem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700