Wśród najpopularniejszych kanałów na portalu YouTube znajdują się w dużej mierze kanały graczy i osób recenzujących gry lub sprzęt komputerowy. Biznes gamingowy kwitnie na najpopularniejszym serwisie wideo w Internecie, jednak nie tak dawno pojawiła się nisza, która została szybko zagospodarowana. Mowa o osławionych streamach, a więc relacjach na żywo z rozgrywek sieciowych czy gameplayów - wypełniania kolejnych misji przez gracza wraz z jego autorskim komentarzem. Monopolistą w sieci stał się serwis twitch.tv, jednak nadeszła właśnie poważna konkurencja.Czytaj więcej
W jednej z ostatnich aktualizacji przeglądarki Mozilla Firefox pojawiła się nowa funkcja o nazwie "popraw czytelność". Rozpoznamy ją po ikonie książki umieszczonej z prawej strony w polu adresu. Ikona pojawia się tylko na stronach rozbudowanych tekstowo, bogatych w treści. Opcja ta usuwa wszelkie grafiki i reklamy prezentując wyłącznie treść. Rozwiązanie wydaje się być doskonałą funkcją dla wszystkich przeciwników przeszkadzających w lekturze okien reklamowych. Mimo to wydawcy internetowi nie wróżą mu dużej popularności. Dlaczego?Czytaj więcej
Nadeszło lato, a wraz z nim nadszedł również czas na najgłośniejsze premiery filmowe tego roku. Wakacje to moment, w którym zaczynamy planować kolejne wyjścia do kina i szukamy zapowiedzi hitów wkraczających na wielki ekran. Jeszcze nie tak dawno tych informacji szukaliśmy w telewizji czy gazetach. Dziś wszystko czego potrzebujemy dostępne jest w Internecie.Czytaj więcej
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zmierzch jednej z flagowych usług ze stajni Google, serwisu Google Plus. Czy jednak tak jest na pewno? A może w najbliższych miesiącach i latach czekają nas inne niespodzianki w związku z tą usługą? Google niechętnie zdradza swoje plany nie tylko w tej kwestii, ale nam udało się zestawić kilka ciekawych informacji i sygnałów związanych z zachodzącą już zmianą w G+.Czytaj więcej
Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych. Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany.Czytaj więcej
W obecnych czasach łatwy dostęp do plików oraz możliwość ich szybkiego przetwarzania to podstawa. W każdym miejscu na świecie w dowolnym momencie chcemy mieć dostęp do naszych najpiękniejszych wspomnień, choćby po to, by podzielić się nimi z rodziną czy przyjaciółmi. Dotychczas nie było to możliwe. Ale teraz pojawiła się nowa aplikacja Google Zdjęcia, która rewolucjonizuje poniekąd kwestię przechowywania zdjęć i filmów.
Czytaj więcej
Żadna reklama nie będzie skuteczna bez sprecyzowanego targetu. Pamiętają o tym ogłoszeniodawcy, którzy wybierają czas oraz sposób emisji swoich materiałów promocyjnych. Okazuje się jednak, że w dobie powszechnej cyfryzacji mediów w przyszłości kanały telewizyjne mogą emitować spoty ściśle dopasowane do każdego z odbiorców z osobna. Jak to możliwe? Zjawisko określane mianem programmatic TV wykorzystuje mechanizmy znane z... kampanii internetowych. Reklama będzie tańsza, a widz będzie odbierał ich mniej.Czytaj więcej
18 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Muzeów. W tym roku przypada także czwarta rocznica przedsięwzięcia Google Art Project, które umożliwia oglądanie zdjęć różnorodnych dzieł sztuki z kilkunastu muzeów z całego świata. Również polskie muzea współpracują z Google Art Project – w galerii można obejrzeć zbiory Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi. A zatem: Evviva l'arte – niech żyje sztuka!Czytaj więcej
Narzędzia Google dla Webmasterów (z ang. Google Webmaster Tools) przeobrażają się w Google Search Console. Nowa nazwa ma lepiej opisywać użytkowników, korzystających z GWT, a więc nie tylko webmasterów, ale także mniej zaawansowanych internautów. Czy zmiana marki niesie za sobą większe przeobrażenia? Fakt jest jeden: zmieniamy „GWT” na „GSC” – wg badań terenowych w Dziale Pozycjonowania utrudni to ... wymowę skrótu ;-)Czytaj więcej
W dobie portali internetowych nietrudno o zdobycie danych jakiejkolwiek osoby, która choć w niewielkim stopniu postanowiła wkroczyć do wirtualnego świata Facebooka, Twittera czy Instagrama. Kolejnym sposobem na szybkie i łatwe zdobywanie informacji o znajomych i nieznajomych jest aplikacja mobilna Hello od Facebooka, która stworzona została do obsługi połączeń i wsparcia użytkowników telefonów komórkowych, którzy lubią wiedzieć kto dzwoni. Funkcjonalność Hello porównywana jest do popularnego Truecallera na Androida.Czytaj więcej
Powoli, z lekkim ociąganiem, może i niedowierzaniem dociera do nas wszystkich informacja o ogromnej sile warstwy tekstowej w reklamie. Content is King! Hasło, które po wprowadzaniu przez Google algorytmu Pingwin 3.0, pojawiało się w e-marketingu nieśmiało, dziś powtarzane jest przez każdą ceniącą się agencję jak mantra. Skoro więc wszyscy już o tym wiedzą, jak zdobyć przewagę na rynku? Jak wyróżnić się w tłumie?Czytaj więcej
Przez długi czas Facebook wydawał się być daleki do inwestycji w rozwiązania e-commerce. Od momentu nabycia sturtupa Stripe – umożliwiającego, zakup produktów bezpośrednio z poziomu postu ta polityka zaczęła ulegać zmianie. Kolejnym „nabytkiem” Facebooka jest wyszukiwarka zakupowa TheFind. Co portal zyska dzięki niej i jakie wprowadzi rozwiązania? Zapewnie niebawem się o tym przekonamy.Czytaj więcej