Nowy interfejs, śledzenie ruchu z serwisów społecznościowych, a przede wszystkim statystyki odwiedzin prezentowane w czasie rzeczywistym potwierdzają po raz kolejny, że Google Analytics odgrywa dziś fundamentalną rolę w ocenie ilości i jakości wejść użytkowników na stronę www. Google Analytics jest więc skutecznym barometrem wszystkich działań reklamowych podjętych w sieci.Czytaj więcej
Google postanowiło sprawdzić, co ulepić można ze starych, acz sprawdzonych i błyskotliwych pomysłów, po połączeniu ich z najnowszymi technologiami udostępnianymi w ramach dotychczasowych usług giganta z Mountain View. Nowe reklamy takich marek jak Coca-Cola, Volvo, Alka-Seltzer czy Avis odświeżają dawne, znane na całym świecie kreacje reklamowe, nie są jednak tylko „powtórką z rozrywki".Czytaj więcej
Czy zastanawiałeś się kiedyś, ilu jest tak naprawdę użytkowników internetu w Europie? W którym państwie jest ich najwięcej i jaką część tego rynku zajmuje Polska? Czy nasi rodacy są aktywni w sieci? Jak wypadamy na tle innych państw? Na te pytania odpowiada regularnie przeprowadzany raport comScore. Właśnie opublikowano wyniki za luty.Czytaj więcej
Coraz częściej pojawiają się głosy wskazujące na premiowanie przez Google posiadania profilu na portalu społecznościowym potentata z Mountain View. Według specjalistów, strony powiązane z Google+ pojawiają się w wynikach wyszukiwania zdecydowanie wyżej oraz są lepiej oznaczone. Czy faktycznie taka sytuacja ma miejsce? A jeśli tak, to w jaki sposób można ją wykorzystać w celu osiągnięcia korzyści dla swojej marki?Czytaj więcej
Fanpage na portalu społecznościowym to dzisiaj standard marketingu internetowego. Każda marka, która chce być popularna i rozpoznawalna, decyduje się na prowadzenie takiej działalności. W przypadku bardzo znanych brandów zdarza się, że to fani zakładają i prowadzą takie profile. Czasem jednak taka sytuacja może obrócić się na niekorzyść marki...Czytaj więcej
Badania wskazują, że internauci nie życzą sobie, aby reklamowane marki towarzyszyły im podczas aktywności w Sieci. Jednocześnie użytkownicy mają ogromne zaufanie do informacji kierowanych do nich w sposób wirtualny. Nieskorzystanie z tego byłoby marketingowym grzechem. Jak zachęcać klientów do skorzystania z naszych usług, nie będąc zarazem zbyt nachalnym?Czytaj więcej
Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań, lecz również snucia prognoz na przyszłość. Jakie będą media cyfrowe w 2012 roku? O odpowiedź na to pytanie pokusiła się prestiżowa grupa Millward Brown. Specjaliści tej ogólnoświatowej agencji, istniejącej na rynku już od 35 lat, przedstawili swoje typy. Powstała dzięki temu zwięzła lista dwunastu przepowiedni dla branży cyfrowej na nadchodzący rok.
Czy rzeczywiscie się one spełnią? Tego oczywiscie nie wiemy, ale na pewno warto się z nimi zapoznać. Choćby po to, aby móc niektóre pomysły wykorzystać do własnych celów.Czytaj więcej
Nie mamy brody, wesołego czerwononosego renifera ani nawet sań (nie licząc tych z napędem na cztery koła). Nie mieszkamy za kołem podbiegunowym. Ale i w tym roku podjęliśmy wyzwanie pomocy Gwiazdorowi w ramach akcji Sunrise Dzieciom. Trafiła do nas lista życzeń od dzieci z Domu Dziecka w Małej Cerkwicy. Placówka jest filią Domu Dziecka w Więcborku i istnieje od października tego roku. Ma pod opieką 29 dzieci, z których większość trafiła do ośrodka opiekuńczego po raz pierwszy.Czytaj więcej
Kto czyta opinie o produktach zamieszczone w internecie? Co więcej, kto te opinie pisze? Czy ufamy temu, co znajdujemy w sieci? Jak wypadamy na tle internautów z innych krajów? Te oraz wiele innych, czasami zaskakujących, informacji można znaleźć w najnowszym raporcie Digital Life 2011. Można z niego także wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski na temat skuteczności marketingu w mediach społecznych.Czytaj więcej
Klika dni temu Google oznajmił na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie, do tej pory testowanej, nowej, ulepszonej i rozszerzonej aż do 12 wyników wersji linków witryny, pokazywanych pod głównym adresem strony. Linki witryny, które znamy sprzed debiutu tej nowej wersji posiadały 2 kolumny i maksimum 4 linie. Ponadto, ta nowa wersja wyświetlana przy zapytaniach zawierających markę, nazwę firmy lub organizacji, może zawierać różną liczbę i kolejność linków, dostosowanych w dynamiczny sposób do zapytania.Czytaj więcej
Dwóch naszych pracowników brało udział w Google Online Marketing Challenge w 2009 roku jako studenci UAM, a w tegorocznej edycji postanowiliśmy wesprzeć zawodników profesjonalną wiedzą– być może przyszłych zawodowych specjalistów w tej dziedzinie. Z satysfakcją obserwujemy, że zespół dostał się do finałowej 100 – trzymamy kciuki i życzymy wygranej!Czytaj więcej
Google wciąż rozszerza możliwości aplikacji Google Maps wzbogacając ją o nowe funkcje. Ostatnie unowocześnienie o nazwie Google Traffic pozwala na śledzenie natężenia ruchu na najważniejszych drogach w kraju, a także aortach komunikacyjnych dużych miast. Istnieje również możliwość obliczenia przebiegu trasy z uwzględnieniem objazdów bardziej zakorkowanych części miast.Czytaj więcej