Ikona 03:20 min Ikona Sunrise System 30.08.2011

Nie sposób przeoczyć wzmagającej się irytacji ze strony użytkowników sieci, którzy zamiast skoncentrować się na tym, czego właściwie szukają, zmuszeni są do zamykania co chwilę wyskakujących okienek z krzykliwą, nachalną treścią reklamową. Marka prezentowana w okienku takim, jak choćby to poniżej, z pewnością nie zapadnie w pamięci użytkowników, a jeżeli nawet, to z pewnością nie będzie posiadała ona pozytywnych konotacji.

Inbound Marketing, czyli wciągaj klienta w markę

 

Odpowiedzią na niechęć i przesycenie internautów nachalną reklamą jest tzw. Inbound Marketing. Jest to zespół działań marketingowych mających wzbudzić wśród konsumentów autentyczne zainteresowanie marką, owocujące ich zaangażowaniem i poczuciem współuczestnictwa w jej rozwoju. Inbound Marketing stymuluje sprzedaż poprzez zwiększenie liczby osób, z własnej woli odwiedzających stronę internetową promowanej firmy. Skupia się on dookoła trzech aspektów, które w przypadku dobrze zorganizowanej strategii powinny być ze sobą w pełni zintegrowane, a mianowicie:

    • pozycjonowania w wyszukiwarkach;
    • promocji na portalach społecznościowych;
    • interesującej aktywności w blogosferze;

Mieszanka złożona z tych trzech ingrediencji, przy dołożeniu pewnych starań, pozwala na stworzenie rozpoznawalnej i popularnej marki, nawet w sytuacji, w której zaczynamy właściwie od zera i stawić musimy czoła silnej oraz znacznie bardziej od nas rozwiniętej konkurencji.

Nie zaskakuje już nikogo, że kluczem do promocji tego typu jest odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarkach takich jak Google. Polega ono na takim zoptymalizowaniu strony internetowej, by została ona zaindeksowana w sposób zapewniający nam wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na pożądaną frazę.

 

Trzy Filary Skutecznego Inbound Marketingu: Blog, Portale Społecznościowe i Optymalizacja Strony

 

Coraz ważniejsze jest również prowadzenie bloga, na którym systematycznie zamieszczane powinny być ciekawe wpisy, dotyczące nie tylko bieżącej działalności firmy, ale również innych zagadnień, które choć pozornie niezwiązane z oferowanym produktem czy usługą, mogą okazać się godne uwagi dla grupy osób stanowiących adresatów naszej marki. Taki blog będzie regularnie odwiedzany przez klientów i potencjalnych klientów, co stanowi wartość samą w sobie, jak też bezpośrednio przekłada się na skuteczność pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

Kolejnym, niezwykle ważnym czynnikiem, składającym się na udany Inbound Marketing jest zapewnienie użytkownikom Internetu możliwości interakcji z marką. Interakcja pozwala na budowanie silnych więzi z promowanym brandem, dając klientom poczucie realnego na nią wpływu. Najlepszym narzędziem do tego typu działań są obecnie bez wątpienia portale społecznościowe. Tutaj znowu pojawia się aspekt nieodzowny przy tego rodzaju działaniach, a mianowicie treści, które będą w stanie wzbudzić w internautach autentyczne zainteresowanie, dzięki czemu wejdą oni na „funpage” marki i „polubią ją” bądź podejmą inne działania.

W gruncie rzeczy cała idea Inbound Marketingu sprowadza się do systematycznego i ciekawego prowadzenia bloga, aktywności w portalach społecznościowych, a także odpowiedniego zoptymalizowania strony internetowej (w taki sposób, by była ona przyjazna dla robotów wyszukiwarek i interesująca dla użytkownika). Dołożenie odpowiednich starań na tych trzech płaszczyznach powinno przełożyć się na sukces przedsiębiorstwa – nawet działającego na trudnym rynku i rywalizującego z silniejszą od siebie konkurencją.

Największą zaletą tego podejścia jest bardzo korzystny stosunek kosztów do rezultatów, bowiem w ten sposób wygenerowany wzrost odwiedzin na stronie, zazwyczaj bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży, a zatem także zysków.

Źródło: „Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu” Brian Halling, Dharmesh Shah, Gliwice 2010.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 17.01.2012 We wrześniu i październiku ubiegłego roku przeprowadzono badanie, które niezbicie pokazało, że tzw. Rich Media (RM) są bardziej skuteczne niż formaty tradycyjne, zwłaszcza, gdy reklamowana marka zostanie właściwie wyeksponowana, odbiorca podczas całej interakcji będzie miał do niej stały dostęp i podejmie się akcji związanej z zauważoną reklamą, co jest zresztą jednym z jej założeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 07:35 min 04.06.2012 W tegorocznych trendach marketingowych prym wiodą media społecznościowe – a w szczególności Facebook - oraz nowoczesne technologie. Z całą pewnością już niebawem będziemy mieli okazję się przekonać, które z nich na stałe wzbogacą naszą codzienność, a które w ogóle nie znajdą zastosowania, albo po prostu zostaną zastąpione innymi. Które trendy zatem dominują i czy warto je wykorzystywać podczas własnych kampanii? Zapraszam do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 17.01.2011 Internauci są zadowoleni z wyszukiwarek, ale oczekują poprawy jakości zwracanych przez nie wyników. Nie zawsze bowiem otrzymują trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Ponieważ na naturalne wyniki wyszukiwania można "nienaturalnie" wpływać, powyższe wnioski z badań powinny zmobilizować do kształtowania tych wyników w jeszcze lepszej, wysokiej jakości. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700