Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:20 min Ikona Sunrise System 30.08.2011

Nie sposób przeoczyć wzmagającej się irytacji ze strony użytkowników sieci, którzy zamiast skoncentrować się na tym, czego właściwie szukają, zmuszeni są do zamykania co chwilę wyskakujących okienek z krzykliwą, nachalną treścią reklamową. Marka prezentowana w okienku takim, jak choćby to poniżej, z pewnością nie zapadnie w pamięci użytkowników, a jeżeli nawet, to z pewnością nie będzie posiadała ona pozytywnych konotacji.

Inbound Marketing, czyli wciągaj klienta w markę

 

Odpowiedzią na niechęć i przesycenie internautów nachalną reklamą jest tzw. Inbound Marketing. Jest to zespół działań marketingowych mających wzbudzić wśród konsumentów autentyczne zainteresowanie marką, owocujące ich zaangażowaniem i poczuciem współuczestnictwa w jej rozwoju. Inbound Marketing stymuluje sprzedaż poprzez zwiększenie liczby osób, z własnej woli odwiedzających stronę internetową promowanej firmy. Skupia się on dookoła trzech aspektów, które w przypadku dobrze zorganizowanej strategii powinny być ze sobą w pełni zintegrowane, a mianowicie:

    • pozycjonowania w wyszukiwarkach;
    • promocji na portalach społecznościowych;
    • interesującej aktywności w blogosferze;

Mieszanka złożona z tych trzech ingrediencji, przy dołożeniu pewnych starań, pozwala na stworzenie rozpoznawalnej i popularnej marki, nawet w sytuacji, w której zaczynamy właściwie od zera i stawić musimy czoła silnej oraz znacznie bardziej od nas rozwiniętej konkurencji.

Nie zaskakuje już nikogo, że kluczem do promocji tego typu jest odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarkach takich jak Google. Polega ono na takim zoptymalizowaniu strony internetowej, by została ona zaindeksowana w sposób zapewniający nam wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na pożądaną frazę.

 

Trzy Filary Skutecznego Inbound Marketingu: Blog, Portale Społecznościowe i Optymalizacja Strony

 

Coraz ważniejsze jest również prowadzenie bloga, na którym systematycznie zamieszczane powinny być ciekawe wpisy, dotyczące nie tylko bieżącej działalności firmy, ale również innych zagadnień, które choć pozornie niezwiązane z oferowanym produktem czy usługą, mogą okazać się godne uwagi dla grupy osób stanowiących adresatów naszej marki. Taki blog będzie regularnie odwiedzany przez klientów i potencjalnych klientów, co stanowi wartość samą w sobie, jak też bezpośrednio przekłada się na skuteczność pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

Kolejnym, niezwykle ważnym czynnikiem, składającym się na udany Inbound Marketing jest zapewnienie użytkownikom Internetu możliwości interakcji z marką. Interakcja pozwala na budowanie silnych więzi z promowanym brandem, dając klientom poczucie realnego na nią wpływu. Najlepszym narzędziem do tego typu działań są obecnie bez wątpienia portale społecznościowe. Tutaj znowu pojawia się aspekt nieodzowny przy tego rodzaju działaniach, a mianowicie treści, które będą w stanie wzbudzić w internautach autentyczne zainteresowanie, dzięki czemu wejdą oni na „funpage” marki i „polubią ją” bądź podejmą inne działania.

W gruncie rzeczy cała idea Inbound Marketingu sprowadza się do systematycznego i ciekawego prowadzenia bloga, aktywności w portalach społecznościowych, a także odpowiedniego zoptymalizowania strony internetowej (w taki sposób, by była ona przyjazna dla robotów wyszukiwarek i interesująca dla użytkownika). Dołożenie odpowiednich starań na tych trzech płaszczyznach powinno przełożyć się na sukces przedsiębiorstwa – nawet działającego na trudnym rynku i rywalizującego z silniejszą od siebie konkurencją.

Największą zaletą tego podejścia jest bardzo korzystny stosunek kosztów do rezultatów, bowiem w ten sposób wygenerowany wzrost odwiedzin na stronie, zazwyczaj bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży, a zatem także zysków.

Źródło: „Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu” Brian Halling, Dharmesh Shah, Gliwice 2010.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:05 min 17.01.2012 We wrześniu i październiku ubiegłego roku przeprowadzono badanie, które niezbicie pokazało, że tzw. Rich Media (RM) są bardziej skuteczne niż formaty tradycyjne, zwłaszcza, gdy reklamowana marka zostanie właściwie wyeksponowana, odbiorca podczas całej interakcji będzie miał do niej stały dostęp i podejmie się akcji związanej z zauważoną reklamą, co jest zresztą jednym z jej założeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 07:35 min 04.06.2012 W tegorocznych trendach marketingowych prym wiodą media społecznościowe – a w szczególności Facebook - oraz nowoczesne technologie. Z całą pewnością już niebawem będziemy mieli okazję się przekonać, które z nich na stałe wzbogacą naszą codzienność, a które w ogóle nie znajdą zastosowania, albo po prostu zostaną zastąpione innymi. Które trendy zatem dominują i czy warto je wykorzystywać podczas własnych kampanii? Zapraszam do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:10 min 17.01.2011 Internauci są zadowoleni z wyszukiwarek, ale oczekują poprawy jakości zwracanych przez nie wyników. Nie zawsze bowiem otrzymują trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Ponieważ na naturalne wyniki wyszukiwania można "nienaturalnie" wpływać, powyższe wnioski z badań powinny zmobilizować do kształtowania tych wyników w jeszcze lepszej, wysokiej jakości. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700