Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:45 min Ikona Sunrise System 05.11.2012

Od kilku dni w koncie AdWords dostępna jest opcja tworzenia kampanii bez fraz kluczowych, poprzez – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Tego typu kampanie tworzy się w oparciu o treść witryny, która jest skanowana przez system AdWords na bazie indeksu wyników naturalnych.

 

Zalety dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

Po stronie zalet nowego systemu można zaliczyć:

•    wyraźną oszczędność czasu (nie trzeba szukać fraz kluczowych, co wydaje się istotne przy dużym asortymencie produktów w serwisie), •    większą kontrolą nad kampanią (można wyświetlać reklamy na podstawie całego serwisu czy jedynie części – kategorii lub wybranych stron), •    wyświetlanie trafnych reklam (Google samo wybiera frazy na bazie strony).

Pierwsze dwie zasady wydają się do obronienia już na początku wdrażania nowego sposobu tworzenia kampanii. Trzeci w fazie wstępnej budzi już pewne obawy, przede wszystkim – czy na pewno wszystkie frazy będą nie tylko bliskie tematyce serwisu, ale przede wszystkim będą odzwierciedlały przyjętą strategię? Sądzę, że czas i testy nowej kampanii rozwieją lub potwierdzą te zastrzeżenia. Przy tworzeniu nowej kampanii decydujemy czy celem dynamicznej reklamy ma być cala witryna czy określone sekcje, np.:

•    witryny w danych kategoriach •    witryny zawierające wskazane frazy kluczowe •    witryny z adresami URL o określonym ciągu znaków •    witryny z określonymi słowami w tytułach

Po wskazaniu jednej z powyższych metod – Google samo dopasowuje wyszukiwane słowo kluczowe do treści strony. Nagłówek reklamy układany jest dynamicznie w oparciu o wyszukiwaną frazę i treść strony. Pozostała część linku sponsorowanego to szablon, który przygotowaliśmy w fazie tworzenia lub edycji kampanii.

 

 

Jak wygląda relacja kampanii „na słowa kluczowe” z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce?

 

Sposób licytacji miejsc, koszty i kontrola – nowych kampanii wygląda podobnie jak w kampaniach standardowych. O pozycji reklamy nadal decyduje ranking reklam. Swoją rolę utrzymuje wynik jakości słowa kluczowego. Można również używać wykluczających fraz kluczowych oraz filtrować ruch z błędnych zapytań. Dostępne są także raporty z frazami, które przyniosły wyświetlenia, kliknięcia i koszty. Specjalista nadzorujący kampanię ma zatem pełną kontrolę nad aktywnością reklam sponsorowanych kierowanych dynamicznie. Nie ma tutaj mowy o stracie pieniędzy czy uzyskiwaniu dużej liczby wejść z całkowicie błędnych zapytań. Sprawa wygląda tak samo jak w kampaniach na frazy kluczowe. Bez ciągłej optymalizacji, opierającej się np. na wykluczaniu fraz lub analizie ruchu – przebieg takiej kampanii byłby zagrożony.

Sam ciekaw jestem jakie efekty przyniesie ta ważna i duża zmiana w tworzeniu kampanii (moje testy już trwają – przedstawię je następnym razem).

Przy okazji pojawienia się „dynamicznych reklam w wyszukiwarce” nie można oprzeć się wrażeniu, że Google coraz wyraźniej zmierza do wyeliminowania czynnika ludzkiego w tworzeniu kampanii sponsorowanych. Czas pokaże, czy jest to w ogóle możliwe bez spadku jakości w kampaniach AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords? Ikona 01:30 min 14.01.2013 Google AdWords nie jest dla wszystkich. W całym spectrum usług i produktów znaleźć można elementy, które: a) w żadnym razie reklamować w linkach płatnych nie można, b) można pod pewnym warunkami, c) można w krajach, gdy zezwala na to tamtejsze prawo, d) można reklamować zawsze i wszędzie. Dziś zatem o zasadach reklamowych systemu AdWords. Na pierwszy ogień pójdzie alkohol. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Czy można reklamować papierosy w kampaniach Google AdWords? Ikona 01:15 min 22.01.2013 Po temacie linków sponsorowanych o alkoholu zajmę się papierosami, wyrobami tytoniowymi i akcesoriami dla osób palących. Czy można reklamować tego typu produkty w reklamach AdWords? Czy jeśli nie można to czy są odstępstwa od tych zasad? A jeśli można, to czy są jakiekolwiek ograniczenia? I czy można - choćby spróbować - „oszukać” system Google AdWords? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Retargeting w Yandex.ru Ikona 01:55 min 18.07.2012 Największa rosyjska wyszukiwarka internetowa Yandex.ru uruchomiła nową usługę - retargeting. Dołącza ona w ten sposób do grona wyszukiwarek (m.in. Google), które oferują tę usługę reklamodawcom.  Czym jest retargeting i jakie daje możliwości? Najprościej rzecz ujmując są to reklamy, które są zawsze na temat. Zasada działania jest prosta – na podstawie historii wyszukiwań i akcji wykonanych przez użytkownika system dobiera najbardziej pasującą reklamę. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700