Obecnie nie można mówić o promocji strony internetowej w Internecie bez uwzględnienia w prowadzonych działaniach marketingowych wyszukiwarki Google. Firma musi zdecydować czy chce docierać do Klientów poprzez reklamy, czy poprzez wyniki organiczne (naturalne). Oczywiście, na tym nie kończy się dokonywanie wyborów. Należy również rozważyć jaki rodzaj kampanii oraz pozycjonowania sprawdzi się najlepiej. Jednak nie trzeba decydować się tylko na jedną formę promocji. Hotel Dal przekonał się, że najlepszym rozwiązaniem jest połączenie SEO Cloud z Google Ads, zauważając:
Kilka słów o firmie
Hotel Dal – komfortowe noclegi dla firm i nie tylko
Hotel DAL składa się z dwóch kompleksów – jeden znajduje się w Gdańsku, drugi w Kielcach. Oba są położone w doskonałych lokalizacjach, zapewniających łatwy i sprawny dojazd do najważniejszych punktów w miastach. Obiekty są przystosowane do przyjęcia nie tylko turystów, ale również osób lub grup, które przyjechały w celach biznesowych (konferencje, wystawy, targi).
Na stronie internetowej www.hoteldal.pl można zapoznać się z ofertą zarówno obiektu w Gdańsku, jak i w Kielcach. Można dowiedzieć się więcej o liczbie dostępnych pokojów i ich wyposażenia, a także o dodatkowych atrakcjach – sali fitness, kawiarni, restauracji i nie tylko. Udostępniane są również biura oraz lokale do wynajęcia, a także można skorzystać z centrum konferencyjnego dostępnego na terenie obu kompleksów wypoczynkowych. Ponadto poprzez witrynę można zarezerwować pokój w wybranym terminie.
Filary współpracy
Jakie były oczekiwania?
Zlecenie pozycjonowania Sunrise System jeszcze w 2010 roku miało za zadanie zapewnić Hotelowi Dal – zarówno obiektowi w Kielcach, jak i w Gdańsku – większe obłożenie Gośćmi. Oferta hotelu jest kierowana przede wszystkim do osób podróżujących służbowo, firm szkoleniowych, a także do turystów – i to właśnie te grupy osób miały dotrzeć na stronę www.hoteldal.pl i zarezerwować pokój, salę konferencyjną bądź innego rodzaju lokal.
Ze względu na sprecyzowane oczekiwania, jak i na bardzo konkurencyjną branżę, nasi specjaliści musieli dogłębnie przeanalizować, w jaki sposób najlepiej spełnią wszystkie potrzeby naszego Klienta. A wraz z upływem lat i wprowadzaniem nowych usług, proponowaliśmy jeszcze lepsze rozwiązania.
Jakie kroki podjęliśmy?
W 2010 roku najlepszą techniką promocji witryny w wyszukiwarce Google było tradycyjne pozycjonowanie – i to właśnie zaproponowaliśmy Klientowi. Wybierając kilka precyzyjnych fraz zwróciliśmy uwagę, aby doskonale oddawały działalność i zakres usług hotelu, a zarazem, aby były to wyrażenia kluczowe, które użytkownicy rzeczywiście wpisują w wyszukiwarkę. Na przestrzeni lat optymalizowaliśmy stronę, jak i dokonywaliśmy działań poza nią, aby zapewnić każdej frazie doskonałe pozycje.
Wyszukiwarka Google zawsze była i będzie zmiennym środowiskiem, w związku z czym należy na bieżąco rozważać całkowicie inne podejścia do pozyskania ruchu organicznego na stronę.
Pod koniec 2016 roku podpisaliśmy z Hotelem Dal umowę na pozycjonowanie w ramach usługi SEO Cloud. Zapewnia ona szerszą promocję witryny, skupiając się na zwiększeniu jej widoczności na ciągle rosnącą liczbę fraz. W ten sposób zniwelowaliśmy ryzyko, że jedna aktualizacja algorytmu może całkowicie zniszczyć wypracowane pozycje. Co więcej, nie są to losowe wyrażenia – są to zapytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Mogą przybierać najbardziej skomplikowaną bądź najprostszą formę, jednak istotne jest, aby docelowo zawsze otrzymywali wśród wyników wyszukiwania link do promowanej przez nas strony.
Dodatkowo, jeszcze w kwietniu 2013 roku nawiązaliśmy współpracę w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads (wówczas jeszcze Google AdWords), która jest cyklicznie odnawiana do dziś. Dzięki linkom sponsorowanym, link do witryny Hotelu Dal pojawia się na określone frazy nad wynikami wyszukiwania, z odpowiednim oznaczeniem „Reklama”.
Efekt I
Doskonałe wyniki niezależnie od modelu współpracy
Kwestię pozyskiwania ruchu organicznego warto przeanalizować od samego początku współpracy – czyli od czasów, gdy zajmowaliśmy się dla Klienta pozycjonowaniem kilku wybranych wyrażeń kluczowych. Już w ciągu pierwszych dwóch miesięcy współpracy wprowadziliśmy 13 fraz do top 10 – wcześniej wszystkie znajdowały się poza drugą, a nawet piątą stroną wyników wyszukiwania.
Wykres prezentuje pozycje przykładowych fraz, od początku współpracy w marcu 2010 roku do września 2011 roku. Źródło własne
Jednak, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, wyszukiwarka Google to bardzo zmienne środowisko – w szczególności pod względem algorytmicznym. W wyniku jej regularnego analizowania i testowania różnych rozwiązań, stworzyliśmy usługę SEO Cloud. Jej rewolucyjne podejście do tematu pozycjonowania sprawia, że nawet branże tak wysoce konkurencyjne, jak hotelarstwo mogą być doskonale widoczne w organicznych wynikach wyszukiwania.
W wyniku naszych działań wypracowaliśmy wzrost liczby fraz, na które widoczna jest promowana przez nas strona internetowa o aż 186% więcej wyrażeń kluczowych w ciągu ostatnich 13 miesięcy. Oznacza to, że użytkownicy mieli znacznie większą szansę na zapoznanie się ze stroną Klienta, co w efekcie mogło łatwo przełożyć się na zarezerwowanie pokoju w wybranym terminie. A warto zauważyć, że firmy szkoleniowe będą wpisywać zapytanie o hotel w inny sposób, niż turyści – dzięki SEO Cloud obie te grupy mogły zobaczyć link do na witryny Hotelu Dal, kliknąć w nią, zapoznać się z ofertą i stać się jednym z Gości obiektu kieleckiego lub gdańskiego!
Wykres prezentuje liczbę fraz, na które była widoczna strona od stycznia 2018 r., do stycznia 2019 r. Źródło: Google Search Console
Oczywiście, nie oznacza to, że w SEO Cloud pozycje całkowicie tracą znaczenie, co zdecydowanie udowadnia fakt, że z grupy wyrażeń kluczowych, na które widoczna jest strona www.hoteldal.pl, ponad 470 fraz znajduje się w top 10! Czyli w tym przypadku każdy użytkownik, który wpisał jedno z tych 470 wyrażeń miał okazję od razu zobaczyć i kliknąć w link do promowanej przez nas strony.
Warto zwrócić szczególną uwagę na okres pomiędzy wrześniem a październikiem w 2018 roku na powyższym wykresie. Zgodnie z nim wypracowaliśmy dokładnie 5000 fraz każdego miesiąca – tak naprawdę wypracowaliśmy więcej! Niestety narzędzie GSC odnotowuje maksymalnie 5000 wyrażeń, więc nasze działania zapewniły wręcz rekordowe wyniki, których po prostu nie jesteśmy w stanie przedstawić ze względu na ograniczenia techniczne Google Search Console.
Efekt II
Większa widoczność to więcej Klientów!
Znacznie większa liczba wyrażeń kluczowych, na które jest widoczna strona internetowa, nie ma znaczenia, jeżeli nie przekłada się to na rzeczywiste wyświetlenia witryny. Wypracowany przez nas wynik zdecydowanie udowadnia, że liczba fraz jest istotna: strona została wyświetlona ponad milion razy w wyszukiwarce Google od początku trwania współpracy w zakresie SEO Cloud! Warto pamiętać, że każda okazja do zobaczenia witryny wśród wyników może łatwo przełożyć się na kliknięcie, a następnie na pozyskanie nowego Klienta – a w tym przypadku Gościa.
Co więcej, analizując ostatnie 13 miesięcy współpracy w ramach SEO Cloud zapewnialiśmy stronie prawie 50 000 wyświetleń każdego miesiąca. Porównując wyniki w styczniu w 2018 i 2019 roku wypracowaliśmy aż 30% więcej wyświetleń, co w przypadku dziesiątek tysięcy wyświetleń miesięcznie jest naprawdę znakomitym wynikiem! Udowadnia to, że nie spoczywamy na laurach – zawsze dążymy do wypracowania coraz lepszych wyników i właśnie to osiągamy, dzięki niezliczonym analizom (zarówno strony, jak i środowiska wyszukiwarki) i przeprowadzaniu licznych prac on-page i off-page.
Wykres prezentuje liczbę wyświetleń od stycznia 2018 r, do stycznia 2019 r. Źródło: Google Search Console
Efekt III
Jeszcze lepsze wyniki dzięki kampanii linków sponsorowanych
Kampanie Google Ads to doskonałe rozwiązanie, gdy chcemy dodatkowo wypromować ofertę ograniczoną czasowo bądź zależy nam na gwarantowanej zwiększonej widoczności strony w wyszukiwarce Google tuż przed rozpoczęciem sezonu. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z linków sponsorowanych również przez cały rok. Wymaga to jednak znacznie większego doświadczenia i wiedzy, aby kampania mogła być prawidłowo zoptymalizowana niezależnie od zmieniających się czynników (jak na przykład zakończenie sezonu). Doskonale sobie z tym radzą nasi Certyfikowani Specjaliści Google Ads, którzy podczas jednej z wielu kampanii prowadzonych dla Hotelu Dal,
wypracowali ponad 400 tysięcy wyświetleń wyników sponsorowanych w wyszukiwarce Google!
Wykres prezentuje liczbę wyświetleń oraz kliknięć w reklamy od stycznia 2018 r. do stycznia 2019 r. Źródło: Google Ads
W ciągu ostatnich trzynastu miesięcy trwania kampanii ponad 6000 użytkowników kliknęło w link sponsorowany po zobaczeniu go w wynikach wyszukiwanych Google. Jest to doskonały wynik, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, iż w branży hotelarskiej Goście często rezerwują pokoje na wiele dni, a czasami i nawet tygodnie. Przyczynia się to do znacznego zwiększenia obłożenia hotelu przez cały rok – a dokładnie na tym zależało naszemu Klientowi.
Większa widoczność = więcej Gości!
Ze względu na obecność równolegle dwóch form promocji strony w wyszukiwarce Google – przy pomocy SEO Cloud oraz kampanii linków sponsorowanych, pieczę nad witryną sprawował szeroki zakres specjalistów z naszej firmy. Oprócz doradztwa Opiekunów Klienta oraz optymalizacji strony przez Pozycjonerów i Copywriterów, znakomite wyniki zostały osiągnięte również dzięki intensywnym pracom Certyfikowanych Specjalistów Google Ads. Sprawiło to, że wypracowaliśmy aż milion wyświetleń w wynikach organicznych w ciągu dwóch lat współpracy w zakresie SEO Cloud, a zarazem ponad czterysta tysięcy wyświetleń w wynikach płatnych w zaledwie rok. Jest to znacząca liczba potencjalnych przyszłych Gości hotelu – zarówno tego gdańskiego, jak i kieleckiego.
„Z Sunrise System współpracujemy już prawie dziesięć lat. W ciągu tego okresu skorzystaliśmy i nadal korzystamy zarówno z pozycjonowania, jak i linków sponsorowanych – jesteśmy zadowoleni z wyników obu rodzajów działań. Doceniamy, że w tym czasie nasza strona była regularnie dostosowywana pod wyszukiwarkę Google, a także profesjonalną optymalizację kampanii. Dzięki temu posiadamy praktycznie 100% obłożenie hotelu w Gdańsku przez cały rok – i o to nam właśnie chodziło!” – podsumowuje współpracę Andrzej Cysewski, Specjalista do Spraw Marketingu i Sprzedaży Hotelu Dal w Gdańsku.