W dzisiejszych czasach wszyscy lubią dzielić się śmiesznymi lub interesującymi filmikami na YouTube poprzez Facebooka, czy też Twittera. Jednak jak często, wysyłając komuś ulubione wideo, sam zacząłeś je oglądać po raz dziesiąty, zastanawiając się czy Twojemu znajomemu również się ono podoba? Google, jak zawsze, wychodzi naprzeciw Twoim potrzebom.
W maju 2016 roku Google stworzyło tzw. inkubator dla startupów, czyli przestrzeń dla pracowników spółki Alphabet (powołanej przez Google), w ramach której mogą poświęcić 20% swojego czasu na indywidualne projekty. Pozwala im to spróbować rozpocząć własną działalność gospodarczą, która oczywiście nadal powiązana byłaby z Google. Aby dołączyć do Area 120, pracownicy muszą przedstawić swój pomysł i uzyskać jego akceptację, a po kilku miesiącach pokazać efekty swojej pracy.
Sam pomysł wykorzystywania 20% czasu jest już od dawna znany w Google – tak właśnie powstał Gmail, AdSense oraz Google News.
W ramach inkubatora Area 120, pracownicy Google stworzyli Uptime. Jest to aplikacja pozwalająca na włączenie w tym samym czasie przez wiele osób jednego wideo z YouTube na nawet kilkunastu urządzeniach mobilnych. Ponadto, istnieje możliwość dodawania komentarzy w czasie rzeczywistym, które pojawią się na ekranie. Jeżeli nie chcesz wpisywać pełnych zdań, aby pokazać swoją reakcję, Google udostępnia również emotikonki przedstawiające sześć podstawowych emocji.
Jednak Google Uptime to nie tylko aplikacja do filmów YouTube. Jej dodatkowe funkcje sprawiają, że zaczyna powoli przypominać kolejną platformę społecznościową. Oprócz komentowania i zapraszania znajomych do wspólnego oglądania, możesz również stworzyć własny profil, dodać znajomych, a także poznawać nowe osoby.
Aplikacja Google Uptime na razie powstała z myślą o urządzeniach mobilnych z oprogramowaniem iOS. Aby dołączyć do ciągle powiększającego się grona użytkowników należy pobrać aplikację z amerykańskiego Apple Store oraz wpisać kod „PIZZA”, który umożliwi założenie profilu i zaproszenie znajomych do wspólnego oglądania.
Twórcy podkreślają jednak, że Uptime jest na razie bardzo uproszczoną aplikacją, która będzie ciągle rozwijana i poszerzana o nowe narzędzia. Kto wie, może pewnego dnia, tak jak Instagram oraz Snapchat, Uptime również zostanie wykorzystany w marketingu.
Jeżeli aktualnie nie znajdujesz się w Stanach Zjednoczonych oraz nie wybrałeś iPhona jako swojego smartphone, w globalnej sieci znajdziesz szereg stron internetowych, które umożliwią Tobie i znajomym oglądanie razem filmów na YouTube. Należy do nich między innymi Watch2Gether, gdzie tylko jedna osoba musi założyć własne konto i otworzyć specjalny pokój, do którego za pomocą specjalnie wygenerowanego linku może zaprosić przyjaciół z każdego zakątka świata.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: