Czym jest Google Plus Sign-In? To prawie to samo, co popularny już od jakiegoś czasu Facebook Connect. Chcąc zalogować się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej wykorzystującej to rozwiązanie, użytkownik posiadający konto na portalu Facebook (Facebook Connect), lub Google Plus (Google Plus Sign-In) nie musi podawać swojego adresu e-mail, tworzyć hasła, czy wprowadzać innych informacji. Wystarczy jedno kliknięcie i potwierdzenie, by móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności.
Bezpiecznie oraz prosto Tak właśnie przebiegać ma logowanie przez konto Google, jak też późniejsze zarządzanie używanymi aplikacjami i udostępnianymi przez nie informacjami. Po kliknięciu „Sign-In” użytkownik zostanie poproszony o zgodę na przekazanie aplikacji wymaganych przez nią danych, zaś następnie będzie mógł określić, dla kogo widoczne będą wysyłane przez nią komunikaty. Ustawienia te będzie można zmienić również w późniejszym czasie za pomocą panelu na koncie Google Plus, bądź aplikacji mobilnej Google Settings w systemie Android.
Większa integracja Wprowadzona przez Google opcja „Sign-In” ułatwia także wiele właścicielom witryn i zintegrowanych z nimi aplikacji mobilnych. Po zarejestrowaniu konta na stronie, użytkownikowi zostanie wyświetlony komunikat o możliwości zainstalowania na jego telefonie odpowiedniej aplikacji. By tego dokonać, trzeba jedynie kliknąć opcję „Install”.
Selekcja udostępnianych treści Bardzo wiele aplikacji do których logujemy się np. za pośrednictwem Facebooka „prosi” nas o zgodę na publikowanie na naszej tablicy postów w sposób automatyczny. Specjaliści z Google zapewniają, że osoby korzystające z „Sign-In” będą posiadać pełną kontrolę nas wszelkiego typu udostępnianymi treściami, a także będą mogli łatwo uczynić używaną przez nich aplikację (i generowane przez nią treści) całkowicie niewidocznymi w ich profilu. Google obiecuje też, że nie będzie możliwe zalewanie przez aplikacje tablic spamem.
Nowość? Ciężko nazwać Google Sign-In całkowitą nowością, gdyż różnic pomiędzy tym rozwiązaniem, a propozycją „Facebook Connect” jest naprawdę niewiele. Traktować należy to raczej jako kolejny krok na drodze konkurencji dwóch internetowych gigantów, o których z pewnością powiedzieć można, że stanowią dla siebie nawzajem inspirację.
Źródło: googleplusplatform.blogspot.com
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: