Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 08.06.2016

Google o krok przed Yandeksem. Przełom w Runecie?

Yandex powstał 23 września 1997 roku, czyli – uwaga – prawie rok wcześniej niż Google. Oczywiście nie był pierwszą wyszukiwarką. Rosyjscy użytkownicy raczkującego wtedy jeszcze Internetu mogli  korzystać z takich rozwiązań jak Aport, Rambler czy też amerykańskiego Lycos. Yandex jednak szybko przeszedł do ofensywy, praktycznie eliminując przeciwników.

 

Skąd nazwa?

 

Trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź na to pytanie. Na pewno powstała wcześniej, niż pojawiła się sama wyszukiwarka, bo w 1993 roku. Istnieją trzy wiarygodne teorie na temat etymologii brandu:

  • od angielskiego Yet ANother inDEXer;
  • od słowa index, w którym zastąpiono pierwszą literę rosyjskim Ya (Я);
  • od wyrażenia jazykowyj indeks (indeks językowy).

 

Niezależnie od tego, którą wersję uznamy za prawdziwą – logo Yandeksa jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek w rosyjskojęzycznej części Internetu.

 

Czym różni się od Google?

 

Po pierwsze Yandex jest dostosowany do języka rosyjskiego i cyrylicy. Sam, kiedy poszukuję czegoś w języku rosyjskim, z doświadczenia wiem, że wyniki z Yandeksa będą bardziej zbliżone do moich oczekiwań. Oprócz tego przy indeksowaniu witryny Yandex zwraca uwagę na jej całokształt, a nie na poszczególne podstrony jak w przypadku robotów Google’a. Z punktu widzenia pozycjonowania istotne znaczenie ma również fakt, że Yandex wolniej indeksuje strony, przez co raz zdobyta pozycja szybko się nie zmieni.

 

East Side Story

 

Z czasem Yandex nabrał imperialistycznych zapędów i wyruszył na podbój zagranicznych rynków. Oczywiście w pierwszej kolejności zaczął obejmować tzw. RuNet – czyli Ukrainę, Białoruś i inne republiki radzieckie. Próbował również zdobyć uznanie polskich użytkowników Internetu, ale bez powodzenia. Natomiast sponsorowanie jednej z tureckich drużyn piłkarskich sprawiło, że również w tym kraju, Yandex zgarnął około 7% internautów.

 

Google zwycięzcą?

 

Kwietniowe wyniki badania przeprowadzonego przez TNS są zaskoczeniem. Co prawda przewaga sięga „tylko” ok. 100 tys. użytkowników (stosunek 20,5 mln do 20,4 mln), to jednak jeszcze nigdy, amerykański gigant nie przegonił Yandexa. Ostatnimi czasy tort rosyjskiego Internetu był podzielony prawie po równo, włączając w to parę okruszków dla mniejszych wyszukiwarek. Eksperci wskazują jednak, że zwycięstwo Google w tym pojedynku nie jest przypadkiem. Amerykańska wyszukiwarka rządzi na urządzeniach mobilnych z Androidem, a kto w dzisziejszych czasach nie opanuje tego dynamicznie rozwijającego się rynku, ten zostanie w samych onucach. Czy Yandex przestraszy się tych prognoz?

 

 

Na tę chwilę nie widać jakichś panicznych ruchów ze strony kierownictwa firmy. W końcu twarde liczby (np. raporty przejścia z wyszukiwarek), a nie dane sondażowe wykazują większą popularność Yandexa w Runecie. Z jednej strony może liczyć na patriotyczne wzmożenie rosyjskiego społeczeństwa, z drugiej – jest po prostu bardziej praktyczny i użyteczny, jeśli chodzi o wertowanie rosyjskiego Internetu. No co jak co, ale koloru mdlejącej żaby w Google nie znajdziecie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 17.06.2016 W kwietniu tego roku Google rozpoczęło testy zielonego znacznika linków sponsorowanych, który był widoczny tylko dla części użytkowników wyszukiwarki. Jednak w ostatnią środę klamka zapadła i gigant z Mountain View oficjalnie przyznał, że żółte znaczniki reklam zostaną zastąpione kolorem nadziei. Nadziei na co? Chociażby na uniknięcie kary Komisji Europejskiej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.06.2016 Wielu z lekką dozą ironii wypowiada się o Google w kontekście medycyny. Jest to spowodowane tym, iż często sięgamy po pomoc dra Google jeśli nie czujemy się dobrze. Z reguły wyszukiwanie objawów i powiązanych z nimi chorób kończy się w jeden sposób, co niepotrzebnie stresuje i denerwuje użytkowników. Google postanowiło to zmienić i zmodyfikowało sposób wyświetlania wyników dla zapytań związanych ze zdrowiem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.06.2016 Od dzisiaj nikt już nie musi się martwić, że jego telefon zaginął w tajemniczych okolicznościach. Wystarczy skorzystać z narzędzia „Znajdź telefon” w usłudze Moje Konto, aby szybko znaleźć swojego ukochanego smartfona. Przydatne zarówno dla tych, którzy zostawiają urządzenie w najmniej spodziewanych miejscach, jak i w przypadkach kradzieży komórki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700