Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:35 min Ikona Sunrise System 01.12.2016

Nieustannym ulepszeniom w Google Moja Firma nie ma końca. Kolejną, testowaną właśnie w Stanach Zjednoczonych funkcjonalnością jest… chat w czasie rzeczywistym z klientami, dostępny z poziomu wpisu w lokalnych wynikach wyszukiwania lub z poziomu Map Google.

 

Zaproszenie tylko dla wybranych (jak na razie)

Opublikowana na stronie pomocy Google instrukcja mówi, że jest to program pilotażowy, a do firm, które w nim uczestniczą obecnie wysłano wcześniej maile. Nie otrzymali ich wszyscy przedsiębiorcy – jedynie wybrani, a w wiadomości znajdował się link zapraszający do udziału. Każdy z uczestników testu może oczywiście w dowolnym czasie zrezygnować z partycypowania w programie, a rozpoczynając udział w teście należy podać swój numer telefonu, na który przychodzić będą wiadomości SMS oraz z poziomu którego możliwe będzie odpowiadanie klientom. Do udzielania odpowiedzi można użyć również Google Allo.

 

Liczy się błyskawiczna odpowiedź…

Chat na żywo to funkcja, która ma na celu zbliżenie klienta z daną firmą, dlatego bardzo duży nacisk kładziony jest na udzielanie niemal natychmiastowych odpowiedzi (np. średnia około 5 minut to już dużo). Z tego powodu, jeśli w programie pilotażowym średnia czasu potrzebnego na udzielenie odpowiedzi przez danego uczestnika będzie zbyt wysoka, istnieje spora szansa, że Google zrezygnuje ze współpracy w testach. Inicjowana przez potencjalnego klienta rozmowa powinna przebiegać płynnie, nie zmuszać zainteresowanej osoby do zbyt długiego oczekiwania. Ponadto, zgodnie z informacjami opublikowanymi w wytycznych, bardzo ważne jest, aby unikać podawania podczas rozmów danych wrażliwych (np. loginów i haseł).

 

Prawie jak w AdWords

Użytkownicy już zauważyli, że testowany chat na żywo z klientem jest dość podobny do testowanej od czerwca funkcji usługi AdWords („kliknij aby wysłać wiadomość”).

 

 

Chat na żywo – pomoc czy problem?

                           

                                                   

Funkcja ta z pewnością pozwoli na bliższy kontakt z klientami. Udzielenie natychmiastowej odpowiedzi rozwiewającej wątpliwości klienta może sprawić, że oczekując na maila zwrotnego potencjalny kupujący nie znajdzie w międzyczasie podobnego produktu z interesującymi go informacjami u innego sprzedawcy. Pozwoli też klientom na uzyskanie konkretnej odpowiedzi znacznie szybciej, niż chociażby w trybie telefonicznego przebijania się przez kolejne numery wewnętrzne.

 

Wygląda więc na to, że zarówno z punktu widzenia klienta, jak i sprzedawcy, chat na żywo z poziomu Map Google lub wpisów lokalnych może być znacznym ułatwieniem. Ciekawe, jak taka funkcja przyjęłaby się w Polsce?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:55 min 28.03.2017 Chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, lecz nie wiesz, kto zweryfikował wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Chciałbyś odzyskać do niej dostęp, ale słyszałeś, że to trudny i żmudny proces? Gigant z Mountain View wyciąga rękę do przedsiębiorców, którzy chcą odzyskać możliwość zarządzania wpisem w Google Moja Firma. Jak wygląda i co zmieniło się w procesie odzyskiwania zweryfikowanych wizytówek? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:00 min 02.09.2016 Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700