Szukając restauracji najwięcej uwagi skupiamy oczywiście na serwowanych w nich daniach. Najpierw staramy się znaleźć lokal oferujący konkretną kuchnię, a następnie sprawdzamy często, co oferuje menu. Decydując się na obiad na mieście chcemy po prostu wiedzieć, czy dana restauracja spełni nasze oczekiwania pod kątem oferowanych dań, a także ich cen. Menu na stronach internetowych jest więc nieodzownym elementem witryn lokali gastronomicznych. Od teraz może być także elementem wizytówki restauracji w Google Moja Firma!
W grudniu 2016r. gigant z Mountain View udostępnił opcję dodawania do wizytówek adresu URL prowadzącego do menu w interfejsie API. Od teraz jest to możliwe bezpośrednio z poziomu panelu usługi Google Moja Firma!
Uzupełniając odpowiednie pole o link do menu naszego lokalu w wizytówce pojawi się dodatkowe pole oznaczone specjalną ikoną.
Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny – restaurację z kuchnią polską, czy np. pizzerię, w panelu usługi Google Moja Firma zobaczysz przy adresie strony internetowej nowe pole. Wystarczy więc, że przekopiujesz tu link prowadzący do menu i zapiszesz zmiany. Po przetworzeniu zmian przez system, użytkownicy Map Google powinni zobaczyć link bezpośrednio w wizytówce.
Atrybut menu można uzupełnić również w arkuszu Excela po zaimportowaniu lokalizacji do pliku.
UWAGA! Możliwe jest dodawanie tylko adresów URL. Nie można dodawać plików PDF, z których chętnie korzysta wiele restauracji. Poza tym nie można dodawać kilku linków. Jeśli więc na Twojej stronie internetowej menu podzielone jest na kilka podstron, np. osobna dla dań głównych i osobna dla deserów, musisz wybrać jedną z nich.
Atrybut menu dostępny jest nie tylko dla restauracji i innych lokali gastronomicznych. Także firmy usługowe mogą dodać do wizytówki dodatkowy link, który będzie prowadził do listy świadczonych usług. Wśród tego typu firm Google wymienia: salony fryzjerskie, salony SPA oraz warsztaty samochodowe. Warto więc sprawdzić, czy i Twojej firmie nie została udostępniona nowa opcja!
Wracając jednak do lokali gastronomicznych warto zwrócić uwagę na fakt, że wyróżnia je teraz nie tylko możliwość dodania linku do menu. Restauratorzy, czy właściciele pizzerii, który korzystają z usług takich portali jak np. pyszne.pl, mogą zauważyć w swojej wizytówce link umożliwiający złożenie zamówienia! Pole „Zamów” pojawia się jednak tylko wtedy, gdy wpis wyświetla się w klasycznych wynikach wyszukiwania.
W wizytówkach wyświetlanych po prawej stronie klasycznych wyników wyszukiwania znajdziemy także informacje, ile czasu należy zarezerwować na wizytę w danym lokalu.
Podsumowując, nowe opcje dedykowane lokalom gastronomicznym promującym się lokalnie z wykorzystaniem usługi Google Moja Firma pozwalają nam teraz jeszcze skuteczniej odnajdywać restauracje odpowiadające naszym wymaganiom. Teraz nie tylko sprawdzimy dokładne położenie lokali, ich numer telefonu, czy stronę www, lecz także szybciej przejdziemy do menu, a nawet na stronę portalu umożliwiającego złożenie zamówienia online (jeśli restauracja współpracuje z takim). Teraz czekamy już tylko, czy atrybuty dedykowane gastronomii takie jak np. „dostęp do Wi-Fi” lub „Ogródek” będą wyświetlane użytkownikom Map Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: