Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 08.05.2017

Szukając restauracji najwięcej uwagi skupiamy oczywiście na serwowanych w nich daniach. Najpierw staramy się znaleźć lokal oferujący konkretną kuchnię, a następnie sprawdzamy często, co oferuje menu. Decydując się na obiad na mieście chcemy po prostu wiedzieć, czy dana restauracja spełni nasze oczekiwania pod kątem oferowanych dań, a także ich cen. Menu na stronach internetowych jest więc nieodzownym elementem witryn lokali gastronomicznych. Od teraz może być także elementem wizytówki restauracji w Google Moja Firma!

 

W grudniu 2016r. gigant z Mountain View udostępnił opcję dodawania do wizytówek adresu URL prowadzącego do menu w interfejsie API. Od teraz jest to możliwe bezpośrednio z poziomu panelu usługi Google Moja Firma!

 

Uzupełniając odpowiednie pole o link do menu naszego lokalu w wizytówce pojawi się dodatkowe pole oznaczone specjalną ikoną.

 

Jak skorzystać z opcji Menu w Google Maps?

 

Jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny – restaurację z kuchnią polską, czy np. pizzerię, w panelu usługi Google Moja Firma zobaczysz przy adresie strony internetowej nowe pole. Wystarczy więc, że przekopiujesz tu link prowadzący do menu i zapiszesz zmiany. Po przetworzeniu zmian przez system, użytkownicy Map Google powinni zobaczyć link bezpośrednio w wizytówce.

 

Atrybut menu można uzupełnić również w arkuszu Excela po zaimportowaniu lokalizacji do pliku.

 

UWAGA! Możliwe jest dodawanie tylko adresów URL. Nie można dodawać plików PDF, z których chętnie korzysta wiele restauracji. Poza tym nie można dodawać kilku linków. Jeśli więc na Twojej stronie internetowej menu podzielone jest na kilka podstron, np. osobna dla dań głównych i osobna dla deserów, musisz wybrać jedną z nich.

 

Menu tylko dla gastronomii?

 

Atrybut menu dostępny jest nie tylko dla restauracji i innych lokali gastronomicznych. Także firmy usługowe mogą dodać do wizytówki dodatkowy link, który będzie prowadził do listy świadczonych usług. Wśród tego typu firm Google wymienia: salony fryzjerskie, salony SPA oraz warsztaty samochodowe. Warto więc sprawdzić, czy i Twojej firmie nie została udostępniona nowa opcja!

 

Pole Zamów w mapach Google

 

Wracając jednak do lokali gastronomicznych warto zwrócić uwagę na fakt, że wyróżnia je teraz nie tylko możliwość dodania linku do menu. Restauratorzy, czy właściciele pizzerii, który korzystają z usług takich portali jak np. pyszne.pl, mogą zauważyć w swojej wizytówce link umożliwiający złożenie zamówienia! Pole „Zamów” pojawia się jednak tylko wtedy, gdy wpis wyświetla się w klasycznych wynikach wyszukiwania.

 

W wizytówkach wyświetlanych po prawej stronie klasycznych wyników wyszukiwania znajdziemy także informacje, ile czasu należy zarezerwować na wizytę w danym lokalu.

 

Jeszcze więcej korzyści z wyszukiwania restauracji na Mapach Google!

 

Podsumowując, nowe opcje dedykowane lokalom gastronomicznym promującym się lokalnie z wykorzystaniem usługi Google Moja Firma pozwalają nam teraz jeszcze skuteczniej odnajdywać restauracje odpowiadające naszym wymaganiom. Teraz nie tylko sprawdzimy dokładne położenie lokali, ich numer telefonu, czy stronę www, lecz także szybciej przejdziemy do menu, a nawet na stronę portalu umożliwiającego złożenie zamówienia online  (jeśli restauracja współpracuje z takim). Teraz czekamy już tylko, czy atrybuty dedykowane gastronomii takie jak np. „dostęp do Wi-Fi” lub „Ogródek” będą wyświetlane użytkownikom Map Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:55 min 23.06.2017 Uważasz, że tworzenie stron internetowych to zbyt duży wydatek dla Twojej firmy (przynajmniej na tę chwilę)? A może po prostu wystarczyłaby Ci prosta, wizytówkowa strona? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, nowe narzędzie od Google jest właśnie dla Ciebie! Przedstawiamy sposób tworzenia witryn w usłudze Google Moja Firma, a także największe wady i zalety rozwiązania - sam zdecyduj, czy się opłaca! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 28.03.2017 Chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, lecz nie wiesz, kto zweryfikował wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Chciałbyś odzyskać do niej dostęp, ale słyszałeś, że to trudny i żmudny proces? Gigant z Mountain View wyciąga rękę do przedsiębiorców, którzy chcą odzyskać możliwość zarządzania wpisem w Google Moja Firma. Jak wygląda i co zmieniło się w procesie odzyskiwania zweryfikowanych wizytówek? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700