Wiedzieliście, że na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania – jak to wygląda w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista „Googlowska mapa świata”.
Mapa informuje o udziałach wyszukiwarki Google na rynkach poszczególnych regionów świata. Nie znalazły się na niej np. kraje afrykańskie. Informacje te są stosunkowo aktualne i obrazują, gdzie Google jest numerem jeden, a gdzie inne wyszukiwarki obejmują większą cześć rynku.
Dla ciekawostki, kraje, gdzie nie dominuje Google, a wyszukiwarki lokalne posiadają ok. 60% udziałów rynku, to np. Chiny z wyszukiwarką www.baidu.com oraz Czechy z wyszukiwarką www.seznam.cz.
Innym przykładem jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek krajowych jest www.naver.com w Korei. Inny format tej popularnej w Korei wyszukiwarki prawdopodobnie zmobilizował Google do ubogacenia wyszukiwarki www.google.co.kr o dodatkowe informacje znajdujące się pod oknem wyszukiwania. Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój SEO, m.in. zmiany algorytmów, które sprawiają, że pozycjonowanie jest bardziej wymagające oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: