Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 16.01.2017

Google, Facebook i… sztuczna inteligencja

Połączenie wysiłków naukowców z różnych dziedzin, takich jak matematyka, fizyka czy biologia doprowadziło do powstania tzw. sztucznych sieci neuronowych. W dużym uproszeniu są to programy, które bazują na sztucznej inteligencji, działając w sposób zbliżony do ludzkiego mózgu. Ich celem jest osiągnięcie jak największego stopnia naśladownictwa sposobu myślenia człowieka, tak aby wyeliminować konieczność udziału czynnika ludzkiego w przetwarzaniu danych.

 

Z czym to się je

 

Najbardziej znane i największe firmy – z szeroko pojętych mediów, biznesu czy branży reklamowej, prześcigają się w programach wykorzystujących sieci neuronowe. Okazuje się, że mają one niezwykle szerokie zastosowanie, które bazuje przede wszystkim na umiejętności rozpoznawania wzorów. Z siecią neuronową możesz mieć do czynienia między innymi korzystając z:

 

Facebooka

 

Wprowadzony przez portal społecznościowy algorytm DeepFace  służy do rozpoznawania twarzy. Dzięki temu możesz oznaczyć na zdjęciu znajomych, nawet bez wpisywania ich imion i nazwisk. Ma to być krok naprzód w celu weryfikacji dostępu do konta przy pomocy obrazu z kamery. Sztuczna inteligencja używana jest także w komunikatorze Messenger.

 

Google

 

Jakiś czas temu na naszym blogu pisaliśmy o pomyśle Google Translate – nowej metodzie przekładu Neural Machine Translation, bazującej właśnie na szczątkowej sztucznej inteligencji.  Dzięki tej metodzie maszyna jest w stanie przetłumaczyć od razu całe zdania zamiast ich poszczególnych części, co pozwala na oddanie ich sensu jako całości, nie pojedynczych słów.

 

DeepDream, czyli coś od Google dla… artystów.

 

Specjaliście starają się udowodnić, że komputer postrzega świat inaczej niż człowiek. Dlatego stworzono program, w którym możesz przepuścić własne zdjęcie przez sieć neuronową. Przekonaj się jakie efekty daje Deep Dream Generator.

 

IBM

 

Konkretnie model Watson i jego nieprzeciętne umiejętności w tworzeniu… książek kucharskich. Powstały one na bazie analizy setek przepisów, biorąc pod uwagę m.in. skład chemiczny potraw i produktów (mimo sztucznej inteligencji komputer przecież nie może rozpoznać smaków). Dostęp do programu można mieć także przez aplikację Chef Watson.

 

Co zmienią sieci neuronowe?

 

Skoro już powstało sporo technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję pytanie brzmi: co będzie następne? Naukowcy i specjaliści od nowych mediów przewidują kilka obszarów, w których z pewnością już niedługo zostanie ona użyta na szeroką skalę. To m.in.:

 

bankowość – przykładem jest Wonga, która w drugiej połowie 2017 roku ma zamiar wdrożyć sieci neuronowe w celu lepszego badania historii kredytowej klientów, a tym samym zapobiegania oszustwom i wyłudzeniom,

 

telefonia komórkowa – np. T-Mobile pracuje nad możliwością identyfikacji swoich pracowników jedynie przez głos, bez potrzeby wpisywania hasła czy loginu,

 

tłumaczenia na język migowyMigram.org ma za zadanie ułatwienie komunikacji osobom głuchym, dzięki rozpoznawaniu gestów języka migowego i jego automatyczną translację na mowę lub tekst.

 

Za, a nawet przeciw

 

Choć pozytywy wynikające z rozwoju i pracami nad sztuczną inteligencją są oczywiste istnieje grono przeciwników (w tym naukowców i liderów technologicznych), którzy twierdzą, że prawdziwe tworzenie sztucznej inteligencji może przynieść więcej zła niż pożytku. Future of Life Institute opublikował list otwarty, w którym naukowcy, tak znani jak np. Stephen Hawking czy prof. Stuart Russell uznają ją za największe zagrożenie dla ludzkości.

 

Strach się bać?

 

Mimo, że scenariusze rodem z filmu „Ja, robot”, gdzie maszyny przejmują kontrolę nad światem spędzają niektórym sen z powiek specjaliści twierdzą, że na razie… nie mamy czego się bać. Warte podkreślenia jest także, że sieci neuronowe to nie pieśń przyszłości – korzystamy z nich już teraz i to na co dzień! Gdzie? Chwyćcie telefon i odpalcie Facebooka lub polećcie coś Apple Siri i … voilà.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 25.01.2017 Nie od dziś wiadomo, że aby skutecznie docierać do swoich odbiorców, należy mówić ich językiem. Dziś nie wystarczy jednak być na bieżąco z najnowszymi trendami językowymi. W Internecie niepodważalnie królują emoji, które w social mediach niemalże wyparły klasyczne emotikony automatycznie zastępując odpowiednie ciągi znaków przypisanym im symbolem. Czym są więc emoji i jak je wykorzystać do ocieplenia wizerunku firmy w sieci? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 09.02.2017 Wbrew pozorom większość błędów popełnianych przez ludzi w większych firmach wynika z nieprawidłowej komunikacji, a nie z braków w wiedzy pracowników. Ktoś czegoś nie przekaże, nie powiadomi o zmianie planów i nagle okazuje się, że nasza praca idzie na marne, bo nie dotarła do nas istotna informacja. Google proponuje rozwiązanie – G Suite, będący kontynuacją Apps for Work, który ma na celu poprawienie komunikacji w firmach, szkołach i organizacjach non-profit. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:30 min 10.01.2017 Zaufanie do reklamy okazuje się coraz mniejsze – świadczą o tym najnowsze badania przeprowadzone w środowisku internetowym. W 2017 roku zaledwie 33 proc. kupujących uwierzy w to, co przekaże mu tradycyjna reklama. Znacznie bardziej liczyć się będą rekomendacje. I to nie byle jakie! Chodzić będzie o słowa i uczynki, którymi żyje Facebook, Instagram czy Snapchat. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700