Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:50 min Ikona Sunrise System 17.01.2014

Gdyby porównać ze sobą dzisiejsze wyniki wyszukiwania dla poszczególnych wyrażeń kluczowych z tymi sprzed dwunastu miesięcy, różniłyby się one od siebie znacznie. 2013 był dla Google rokiem licznych zmian w algorytmie, mających na celu poprawę jakości wyników serwowanych użytkownikom. Wiele stron internetowych, pozycjonowanych niezgodnie z wytycznymi Google zostało ukaranych znacznymi spadkami.

Polityka Google od lat pozostaje niezmienna: na pierwszym miejscu jest użytkownik. Naturalną konsekwencją tego podejścia jest ciągłe udoskonalanie algorytmu w taki sposób, by dostarczyć internautom treści wychodzących naprzeciw ich oczekiwaniom. Poniżej prezentujemy – naszym zdaniem – najważniejsze zmiany, jakie Google wprowadziło w działaniu wyszukiwarki, jak też niektórych narzędziach w mijającym roku 2013.

 

Aktualizacje algorytmów Penguin 2.0 i Penguin 2.1

 

To zmiany, które w ogromnym stopniu wpłynęły na wykrywanie przez Google nienaturalnie linkowanych witryn oraz nakładanie na nich automatycznych filtrów i kar ręcznych.

Choć wiele serwisów stosujących jednoznacznie manipulacyjne strategie pozycjonowania i linkowania zostało ukaranych słusznie, zmiany doprowadziły niestety również do obniżenia rankingu niejednego serwisu linkowanego naturalnie, co wciąż jeszcze dezorientuje wielu webmasterów.

 

Szyfrowana wersja wyszukiwarki dla wszystkich

 

Zmiana prowadząca w konsekwencji do zaprzestania przez Google Analytics zbierania danych na temat fraz, po wyszukaniu których użytkownicy trafili na daną stronę przez naturalne wyniki wyszukiwania  („not provided” w Google Analytics).

 

Hummingbird

 

Wprowadzenie do silnika wyszukiwarki aktualizacji o nazwie Hummingbird mającej pomóc Google w lepszym „rozumieniu” złożonych zapytań, składających się z wielu słów, nie wskazujących jednoznacznie na kontekst wyszukiwania (np. „place where I can eat pizza”, gdzie słowo „place” rozumiane może być zarówno jako „restaurant”, jak i „pizzeria”).

 

Walka ze systemami wymiany linków

 

Większa determinacja inżynierów Google w walce z systemami wymiany i kupowania linków, przejawiająca się w akcjach indywidualnie wymierzonych w większe sieci – np. rosyjskie SAPE.

 

Aktualizacja Pandy

 

Aktualizacja algorytmu Panda odpowiedzialnego za ocenę jakości oraz użyteczności stron internetowych w SERP’ach. Panda jest teraz bardziej zintegrowana z silnikiem Google, dzięki czemu zachodzące w niej zmiany, powodujące odświeżenie indeksu przebiegają teraz w sposób bardziej ciągły i na bieżąco, nie zaś – tak jak do tej pory – ręcznie i raz na jakiś czas.

 

Rok, w który właśnie wkroczyliśmy z pewnością też przyniesie wiele zmian, obejmujących także pozycjonowanie. Przewiduje się między innymi zwiększenie udziału rynku mobilnego – prawdopodobnie więcej ludzi korzystać będzie z Google za pomocą komórek, tabletów i innych urządzeń, co przełoży się m.in. na zwiększenie znaczenia reklam dedykowanych na te urządzenia. Można też na pewno oczekiwać dalszego zaostrzania walki ze sztucznymi technikami pozycjonowania. Poczekamy, zobaczymy. Z pewnością – tak jak w roku mijającym – będzie ciekawie.

 

 

Tekst powstał we współpracy z Menedżerem do spraw szkoleń i rozwoju technologii Mironem Kłosińskim.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:40 min 06.02.2014 Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:40 min 07.02.2014 W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:55 min 03.12.2013 "Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700