Ikona 3:10 min Ikona Julia Szymańska 29.05.2023

Szukasz prezentu pod choinkę? A może nie wiesz, jak przygotować pewne danie lub (nie daj, Boże) chcesz się dowiedzieć, co zwiastują Twoje objawy? Z całą pewnością wpiszesz do wyszukiwarki odpowiednią frazę lub zapytanie. W sieci istnieje wiele darmowych przeglądarek, które to umożliwiają – Mozilla Firefox, Bing, Opera czy Yahoo. Najpopularniejszą z nich jest Google Chrome stworzona przez Google Inc. Trafia do niej aż  96,77% zapytań od internautów.

Krótka lekcja historii

Pierwsza stabilna wersja Google Chrome pojawiła się 11 grudnia 2008 i była dostępna jedynie dla systemu Windows. Niecałe dwa lata później, 25 maja 2010, rozszerzono ją na macOS i Linux. Następnie nadeszły kolejne przełomy w rozwoju przeglądarki:

  • 2012 – wydano wersję beta dla systemu Android 4.0.,
  • 2013 – Google opracował własny silnik Blink, który wykorzystują też takie przeglądarki jak m.in. Mozilla Firefox czy Microsoft Edge,
  • 2017 – ogłoszono nową wersję, przystosowaną do urządzeń wirtualnej rzeczywistości.

Co ciekawe, firma wstrzymała udostępnianie nowych wersji Chrome w 2020 z powodu wybuchu pandemii koronawirusa, żeby zapewnić wszystkim użytkownikom stabilność przeglądarki i komfort użytkowania.

Miało to szczególne znaczenie w czasach, gdy nasze życie towarzyskie i zawodowe przeniosło się do sieci.

Jakie są funkcje tej przeglądarki?

Chrome to nie tylko wyszukiwarka – to również przydatne, darmowe rozszerzenia, których instalacja trwa kilka minut. Nie da się zaprzeczyć, że ich oferta jest bardzo rozbudowana. Znajdziesz tam wtyczki, które pomogą Ci poprawnie pisać (Dictionary, Wordtune, Rememberry), łatwo podróżować (Mapy, Tłumacz, Portico) czy stać się bardziej widocznym w sieci (Social Blade, Keyword Surfer, SEO Minion). Więcej rozszerzeń znajdziesz Google Chrome.

Szeroki wybór motywów

Google dąży do tego, by jak najlepiej dopasować swój produkt do potrzeb internautów, dlatego regularnie publikuje nowe wersje przeglądarki i poszerza wybór rozszerzeń. To nie wszystko! Od wersji 3.0. istnieje możliwość zmiany wyglądu witryny z pomocą motywów, które pobierzesz jednym kliknięciem. Obecnie Chrome udostępnia m.in. kolekcje stworzone przez Indian Ameryki Północnej, artystów czarnoskórych, latynoskich czy pochodzących z rejonów Azji i Pacyfiku.

Pomoc w razie potrzeby

Porusza takie kwestie jak między innymi:

  • instalacja i logowanie się,
  • personalizacja profilu,
  • pobieranie plików,
  • ustawienia prywatności,
  • korzystanie z przeglądarki na telefonie i/lub telewizorze.

Pełen poradnik znajdziesz Support Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linkowanie wewnętrzne – czym jest i jak je robić? Ikona 7:00 min 19.06.2023 Czy zdarzyło Ci się trafić na stronę internetową, która nie zawierała żadnych linków wewnętrznych? Z pewnością nie! Odnośniki wewnętrzne są fundamentem każdej witryny czy sklepu online, a co za tym idzie, istotnym elementem zarówno z punktu widzenia SEO, jak i UX. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest linkowanie wewnętrzne, jakie są jego cele i korzyści oraz jak zaplanować i rozmieścić linki wewnętrzne, aby zbudować dobrą i przejrzystą strukturę witryny. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przekierowanie 301 – czym jest i kiedy je stosować Ikona 10:00 min 08.09.2023 Przekierowanie 301 to chleb powszedni i jedno z podstawowych narzędzi każdego specjalisty SEO. Dzięki niemu możemy rozwiązać wiele problematycznych z punktu widzenia pozycjonowania sytuacji, jak chociażby pozbyć się duplikacji treści czy też przenieść moc zmienionego adresu URL na nowy. W tym artykule opiszemy od podstaw, czym jest przekierowanie typu 301, oraz w jakich sytuacjach je stosować. Pokażemy także różne sposoby wdrożenia i często popełniane błędy – zaczynajmy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Breadcrumbs – nawigacja okruszkowa Ikona 6:00 min 15.05.2023 Informowanie użytkownika o jego aktualnej lokalizacji w serwisie czy sklepie internetowym to jeden z istotnych elementów UX, wpływających na komfort odwiedzającego oraz wartość witryny. Taką rolę pełni breadcrumbs, czyli dodatkowa nawigacja okruszkowa, ułatwiająca dodatkowo poruszanie się po stronie. Jak stosować „okruszki chleba”, aby wykorzystać w pełni ich potencjał? Czy mają one wpływ na SEO i mogą podnieść pozycje Twojej strony w Google? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700