Google Analytics to doskonałe narzędzie służące monitorowaniu ruchu na stronie – dostarcza bardzo szczegółowych, a przy tym czytelnych raportów.
Są one użyteczne dla webmasterów, specjalistów od marketingu internetowego, kadry kierowniczej, ale także każdej osoby posiadającej stronę internetową lub nią administrującej.
Zasadniczą korzyścią z raportów z Analyticsa jest poznanie zalet i wad serwisu oraz zwyczajów internautów podczas odwiedzin. Skąd przychodzą? Na jakie podstrony wchodzą? Gdzie zostają najdłużej? Co robią w serwisie? Co ich zachęca, a co zniechęca? Jakie słowa kluczowe służą im do wyszukiwania? Na jakim etapie decydują się na zakupy online lub z nich rezygnują?
Analytics pozwala wyciągnąć wnioski z tych zachowań użytkowników w celu poprawienia budowy, wyglądu, funkcjonalności serwisu Dzięki Google Analytics można uzyskać również dostęp do wymiernych danych: miar e-commerce (np. przychodów, współczynnika konwersji, współczynnika zwrotu z inwestycji), zmiennych poszczególnych segmentów strony.
Aby zainstalować Google Analytics, wystarczy wkleić kod śledzenia Google Analytics (GATC) w dowolnym miejscu kodu HTML strony.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: