Jednym z najbardziej niezwykłych portali społecznościowych, który został stworzony z myślą o kochających lektury, jest GOODREADS.COM. Dzięki inicjatywie Otis Chandler II oraz Elizabeth Chandler platforma została powołana do życia na przełomie grudnia 2006 i stycznia 2007 roku. Jej funkcjonalność można przyrównać do niezwykle popularnego w Polsce Filmweb’u, który pozwala użytkownikom nie tylko wystawiać oceny poszczególnym, obejrzanym przez nich filmom, ale również publikować komentarze, czy też tworzyć listy tytułów, do których w najbliższym czasie pragną powrócić.
W podobny sposób działa GOODREADS.COM. Zalogowani użytkownicy mogą w każdej chwili uzyskać pełen obraz swojego konta, na którym znajdą ocenione przez nich tytuły książek, oceny wystawione przez znajomych (którzy oczywiście również założyli konto na goodreads.com), recenzje użytkowników, jak i planowane premiery.
To jednak nie wszystko. Gdyby portal GOODREADS.COM miał służyć jedynie ocenianiu, zapewne bardzo szybko wyczerpałaby się jego formuła. Bo z czym najbardziej zmagają się miłośnicy książek? Z ostatnią stroną lektury, po której następuje pustka i pytanie: po jaki tytuł teraz sięgnąć?. I tutaj właśnie pomocna okazuje się platforma GOODREADS.COM. Na podstawie naszych ocen, dokonuje ona selekcji tytułów oraz podsyła propozycje wpisujące się w nasz gust wydawniczy. Czasami są to tytuły ulubionego autora, po którego dzieła sięgamy najczęściej. Innym razem – zupełnie nowe odkrycia z ukochanego gatunku. W ten sposób już wielu użytkowników portalu odkryło książki, o których istnieniu nie mieli pojęcia, a które teraz dumnie prezentują w kategorii „ulubione”.
GOODREADS.COM to także niezwykle bogata baza, która sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej niezaspokojonych poszukiwaczy. Pomoże w tym intuicyjny interfejs oraz rozbudowane katalogi wraz z funkcjonalną wyszukiwarką. Portal pozwala zapoznać się z najróżniejszymi tytułami w kategorii książek biograficznych, historycznych, fantasy, czy też psychologicznych. Umożliwia też poszukiwanie konkretnej pozycji po nazwisku autora, wyrażeniu z tytułu, a nawet nr ISBN! Przedstawi nam także „książkowe” odkrycia znajomych – może to okaże się inspirujące?
Ciekawym rozwiązaniem, prezentującym wiele intrygujących i wciągających tytułów są tzw. „Listy”, czyli propozycje najpopularniejszych i najwyżej ocenianych książek w danej kategorii. Jeżeli więc nie mamy planu na lekturowy rok 2016, może warto skorzystać z takiej podpowiedzi?
Na koniec warto wspomnieć o dość prozaicznej i oczywistej zalecie GOODREADS.COM, która jednak wymaga podkreślenia. Dzięki tej platformie po prostu PAMIĘTAMY! Ci, którzy są prawdziwymi pasjonatami książek i sięgają po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tytułów rocznie, doskonale wiedzą, że nie sposób zapamiętać wszystkich pozycji. Ale wówczas, przed zakupieniem nowej książki bądź zamówieniem jej w bibliotece, można po prostu sprawdzić na swoim koncie w GOODREADS.COM, czy już do niej sięgaliśmy i czy styl danego autora nam odpowiadał.
GOODREADS.COM to niezwykle przyjemne narzędzie. Doskonale odpowiada na oczekiwania użytkowników, ale nie zapomina także o marketingu i wydawcach zainteresowanych promocją. Również i dla nich znajdzie się przestrzeń do działania.
Aktualnie platforma dostępna jest także w postaci aplikacji multimedialnej w Google Play. Swój dziennik ‘lekturowej’ aktywności można mieć dzięki temu zawsze przy sobie!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: