Przy ustalaniu celów kampanii reklamowej w wyszukiwarkach internetowych jedną z podstawowych kwestii jest prawidłowy dobór słów kluczowych – tak, by trafić do stricte zainteresowanych odbiorców. Jednym w wykorzystywanych narzędzi jest m.in. Keyword Planner. Narzędzie pozwala m.in. sprawdzić szacowany CPC oraz popularność wyrażenia kluczowego z ostatnich miesięcy. Obok wielu atutów tego narzędzia, trzeba zauważyć, że przy planowaniu kampanii na poszczególne kraje nawigacja między wersjami nie należy do najprostszych dla przeciętnego użytkownika.
Dlatego Google stworzyło nowe narzędzie, wykorzystujące z jednej strony silnik narzędzia propozycji słów kluczowych, a dodatkowo usługę Google Tłumacz. Wynikiem tej hybrydy jest narzędzie Global Market Finder (Narzędzie Analizy Rynków), które w prosty i przejrzysty sposób umożliwia analizę poszczególnych rynków (m.in. G20, UE, Azji, Europy, obu Ameryk itp.).
Jak to działa? Dla przykładu, w przypadku wpisania frazy „zegarki luksusowe” narzędzie nie tylko przetłumaczy je na inne języki, ale również zaproponuje najpopularniejszą odmianę tego wyrażenia. Dzięki prostym tabelom możemy sprawdzić dane statystyczne oraz „Możliwość” – parametr ten ukazuje możliwości rozwoju eksportu w każdym państwie w porównaniu z możliwościami w innych krajach w wybranym regionie.
Przy ocenie tego parametru brana pod uwagę jest liczbę zapytań lokalnych użytkowników oraz koszt kliknięcia (CPC). Dzięki prostemu rozwiązaniu każdy przedsiębiorca otrzymuje przepustkę do eksportu swoich towarów i usług. Google, trochę prowokacyjnie, na swoich stronach przedstawia ideę, jaka przyświecała stworzeniu tego narzędzia: „There are 1.9 billion Internet users worldwide. Wouldn’t you like to add them as customers”
Źródło: Google
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: