Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię „check – in” (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Dzięki aplikacji możemy robić „check – in” w nowych miejscach i walczyć o to by stać się „mayorem” danej lokalizacji. O ile awans na burmistrza jest prosty w przypadku mało popularnych miejsc, o tyle w tych częściej odwiedzanych, takich jak galerie handlowe, kina bądź restauracje – walka z innymi użytkownikami o status „mayora” trwa nawet kilka tygodni i wymaga codziennego meldunku.
Podczas każdego „check – in’u” możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. I tak w popularnym sushi barze możemy dowiedzieć się, że wystarczy przy pierwszej wizycie poprosić o kartę stałego klienta, by od pierwszej wizyty dostać 50% rabat.
Z poziomu aplikacji mobilnej możemy dodawać nowe miejsca oraz ich kategorie, np. biuro, pub, urząd czy klub ze striptizem. Za każde meldowanie dostajemy punkty, a przy spełnieniu określonych warunków są przyznawane „bedge”, czyli odznaki. Wpisuje się to w najnowsze trendy marketingu, jakim jest grywalizacja czyli wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do budowania zaangażowania człowieka w sytuacjach niebędących grami.
No dobrze, ale jak to wykorzystać dla swojej firmy? Każdy przedsiębiorca może na oficjalnym profilu swojej firmy tworzyć tzw. „speciale”. Przy odpowiedniej konfiguracji możemy promować lojalnych klientów, w ten sposób by podczas kolejnych „check in’ów” dostali kilkuprocentowy rabat bądź darmowy dodatek. Na początku czerwca „Burger King” wykorzystał serwis Foursquare w Polsce do promocji lojalnych klientów ich restauracji.
Biorąc pod uwagę, że żyjemy w erze „post pc”, w której coraz częściej miejsce laptopów i i komputerów stacjonarnych zajmują smartphony i tablety internetowe, już teraz warto zadbać o swoją obecność i ekspozycję w strefie mobile. Tym bardziej, że według badań aż 39 proc. użytkowników serwisów społecznościowych mających telefon z dostępem do internetu korzysta z geolokalizacji (EIAA European Mobile Internet Use 2011, European Interactive Advertising Association).
Źródła: Marketing Przy Kawie, Foursquare, Raport strategiczny IAB Polska – Internet 2011
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: