Prowadzisz lokalny biznes i chcesz zaprezentować się sąsiadom? A może planujesz dużą promocję w sklepie i zależy Ci na tym, aby dotrzeć do zainteresowanych kupnem? Skorzystaj z możliwości, jakie daje reklama Google Ads. Obok popularnego pozycjonowania to właśnie kampanie PPC pozwolą Ci na odniesienie sukcesu w sieci. Jednak, aby cieszyć się ich efektami, należy dobrze przemyśleć stronę techniczną grafik, które wykorzystasz w kampanii. Poniżej znajdziesz informacje, jakie wymiary grafik Google Ads są najpopularniejsze.
Prawdę mówiąc, kampanie PPC sprawdzą się w każdej branży, o ile nie zalicza się ona do tak zwanych branż zakazanych. W jakich przypadkach reklama Google Ads jest zabroniona?
W każdej innej branży warto zainwestować w dobrej jakości kampanię PPC. Reklamy te mają wiele plusów:
Podstawowy podział reklam Google Ads rozróżnia je na reklamy elastyczne i statyczne. Te pierwsze dostosowują swój rozmiar i format do przestrzeni, w której będą prezentowane. Drugi rodzaj reklam ma stały rozmiar i wygląd.
Decydując się na reklamy statyczne, masz do wyboru najpopularniejsze rozmiary:
Możesz też skorzystać z banerów pełnoekranowych o wymiarach:
Rozmiar plików nie może być większy niż 150 KB. Nie mniej ważne niż dbałość o dobre wymiary, jest zadbanie o atrakcyjność grafiki. Wybierz dobrej jakości zdjęcie, które przykuje wzrok odbiorców. Jeśli nie korzystasz z usług profesjonalnej agencji, estetyczne grafiki wykonasz samodzielnie w darmowym programie Canva.
Mimo że kampania Discovery została wprowadzona stosunkowo niedawno, bo w 2020 roku, już przechodzi metamorfozę i zmieni się w kampanie generujące popyt. Nie zmieni się jedno – wciąż będzie to format dedykowany reklamom multimedialnym. Doskonale sprawdzi się w kampaniach zwiększających liczbę sprzedaży, subskrypcji newslettera lub wizyt na witrynie.
Maksymalny rozmiar pliku wynosi 5 MB. Do wyboru masz następujące formaty:
Jest to kampania PPC sterowana w pełni automatycznie. Jej celem jest docieranie do największej liczby odbiorców. W tym celu wykorzystuje różne kanały Google:
Bazowym wymiarem grafik Google Ads, jakie wykorzystuje się w kampanii Performance Max, jest wymiar 1200×628 pikseli. Plik możemy ważyć do 1,5 MB.
Ten rodzaj reklamy Google Ads jest adresowany do osób odwiedzających wcześniej Twoją stronę. Dzięki temu możliwe jest takie ustawienie reklamy, aby zawierała ona treści precyzyjnie dopasowane do preferencji potencjalnych klientów lub wręcz produktów, które wcześniej przeglądali, ale nie sfinalizowali zakupu.
Specyfikacja banerów Google Ads dla tego typu kampanii jest podobna do poprzednich przykładów. Bazowym formatem jest 1200×628 pikseli w formacie JPG, PNG, GIF oraz HTML5.
Wiesz już, jakie formaty grafik przygotować, aby zacząć konfigurować skuteczne reklamy PPC. Poznałeś też podstawowe typy kampanii. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś Ty także czerpał korzyści z niezwykłych możliwości sprzedażowych, jakie daje reklama Google Ads. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto, sprawdź nasze case study, w których przedstawiamy sukcesy klientów współpracujących z Sunrise System.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: