Kolejny mail, kolejny telefon od klienta z banalnym (z Twojego punktu widzenia) pytaniem? Jeśli jesteś już zmęczony ciągłym wyjaśnianiem tych samych wątpliwości, warto sobie tego oszczędzić. I nie, nie chodzi o to, żebyś przestał odpowiadać na maile i telefony od klientów. Zainwestuj w wartościowy poradnik FAQ, który zdecydowanie ułatwi korzystanie z Twojej witryny, a także usług, co w konsekwencji może przełożyć się na zwiększenie zysku.
Określenie Frequently Asked Questions (w skrócie FAQ) pochodzi z języka angielskiego i oznacza zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników danego serwisu internetowego.
Jeśli klient trafił do sekcji FAQ, oznacza to, że jest naprawdę zainteresowany skorzystaniem z naszych usług i szuka pomocy. Dlatego zadbajmy o to, by znalazł dokładnie to, czego szuka – szybko i bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Dlaczego jest to takie ważne? Jeśli korzystanie z serwisu jest zbyt kłopotliwe, a do tego użytkownik nie znajdzie szybko odpowiedzi na nurtujące go pytanie, jest większa szansa, że po prostu zrezygnuje zamiast wykonać telefon czy też napisać maila.
Dobrze napisany poradnik FAQ to nie tylko ułatwienie dla użytkowników witryny. Dzięki wartościowym treściom użytkownik zostaje dłużej na stronie, chętnie do niej wraca, a także dzieli się nią z innymi (np. poprzez udostępnianie linków w mediach społecznościowych bądź na blogu). Dzięki temu możemy dotrzeć do nowej grupy odbiorców, zwiększa się ruch na stronie oraz rozpoznawalność naszej marki. To z kolei pośrednio może przełożyć się na zysk, jakim jest np. dokonanie transakcji (m.in. sfinalizowanie zakupów online w naszym sklepie internetowym).
FAQ to nieocenione wsparcie pozycjonowania sklepów i stron firmowych, które może pomóc w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Jest to możliwe dzięki temu, że sekcja FAQ zawiera bardzo dużo użytecznych informacji, przez co staje się nie tylko atrakcyjniejsza, ale i bardziej tematyczna. To miejsce, które pozwala na naturalne użycie słów kluczowych, także z długiego ogona. A stąd już tylko jeden krok do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!
Masz już listę najczęściej zadawanych pytań? Brawo! Teraz czas na przygotowanie odpowiedzi. Dla Ciebie mogą być one oczywiste, jednak pamiętaj, że użytkownik może być kompletnie „zielony” w tym temacie, a Twoim zadaniem jest udzielenie mu logicznych i zrozumiałych odpowiedzi.
Dla ułatwienia zestawiliśmy kilka podstawowych zasad pisania FAQ:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: