W sierpniu br, uznawany za lidera wśród portali społecznościowych Facebook, według socialbackers naliczył 742 200 740 użytkowników na świecie, w tym 6 711 360 w Polsce, co stanowi 17.45% populacji i plasuje nas w światowym rankingu na 24 miejscu.
Dynamika wzrostu użytkowników Facebooka w Polsce od marca do sierpnia br. kształtowała się następująco:
Źródło: socialbakers
W świetle tych danych, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców, którzy część swojego czasu spędzają na portalach społecznościowych, nie mamy innego wyjścia, jak wykorzystać to wielofunkcyjne narzędzie marketingowe dające między innymi możliwość pozyskiwania nowych odbiorców lub partnerów, komunikacji z klientami, wzmocnienia wizerunku marki i uzyskiwania cennych informacji dotyczących konkurencji.
Co więcej, dodatkowo obecność na Facebooku czy Twitterze zwiększa widoczność w wyszukiwarkach poprzez indeksację stron profilowych, a także korzystnie wpływa na pozycjonowanie.
Matt Cutts, specjalizujący się w Google w zagadnieniach SEO w wideo opublikowanym w marcu tego roku w odpowiedzi na pytanie: Jeśli byłby Pan specjalistą ds. SEO, odpowiedzialnym za pozycjonowanie dużej firmy, jakie byłyby 3 priorytetowe działania na 2011 rok?, odpowiedział, że między innymi byłaby to obecność w Social Media, która ma pozytywny wpływ na ranking strony w naturalnych wynikach wyszukiwania:
Zatem oczywiste jest, że ujęcie Social Media w strategi promocyjnej firmy stało się dzisiaj obowiązkowe.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: