Facebook stał się medium, które towarzyszy zarówno kobietom, jak i mężczyznom, osobom młodym i starszym. W każdym kraju ma on jednak grupy odbiorców, wśród których cieszy się największą popularnością.
W Polsce aż 75% osób serfujących po stronach internetowych loguje się na Facebooku, co oznacza, że korzystają z niego wszystkie grupy wiekowe. Podobnie jak w innych krajach, biorących udział w badaniu, w naszym kraju podział płciowy użytkowników tegoż portalu społecznościowego oscyluje wokół 50% (52% użytkowników to kobiety, 48%- mężczyźni).
Struktura wiekowa polskich Facebookowiczów wskazuje na największe zainteresowanie ze strony osób w przedziale 19-25 lat, gdzie aż 80% młodych ludzi posiada własne konto. 75% użytkowników między 7 a 18, rokiem życia oraz 76% w wieku 26-35 lat również odwiedza tę stronę.
Zaskakujące wyniki pojawiają się w przypadku Danii, gdzie blisko połowa użytkowników Facebooka to osoby powyżej 45 lat. Najmniejszą popularnością cieszy portal cieszy się na Białorusi, gdzie korzysta z niego zaledwie 19% internautów. Niski wynik w krajach takich jak Białoruś, Ukraina czy Rosja tłumaczyć należy tamtejszym odpowiednikiem Naszej Klasy- Vkontaktie.
Znamiennym jest także fakt, iż prawie połowa użytkowników Facebooka loguje się na urządzeniach mobilnych.
Źródła: Nowy Marketing
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: