Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:50 min Ikona Sunrise System 22.09.2010

W sierpniu 2010 roku, według danych opublikowanych przez serwis comScore, amerykańscy internauci po raz pierwszy spędzili więcej czasu na Facebooku niż na stronach Google. Użytkownicy poświęcili na Facebooka ponad 41 milionów minut, podczas gdy na Google – niecałe 40 milionów minut. To historyczne wydarzenie podkreśliło rosnącą dominację Facebooka jako kluczowego gracza w przestrzeni cyfrowej i zapoczątkowało nową erę, w której media społecznościowe zaczęły odgrywać coraz większą rolę w codziennym życiu użytkowników.

 

 

Facebook: Miejsce na Relacje i Treści

Facebook, jako platforma społecznościowa, przyciągał użytkowników przede wszystkim możliwością:

  • Budowania i utrzymywania relacji społecznych
  • Dzielenia się treściami i interakcją z markami
  • Uczestniczenia w grupach tematycznych
  • Konsumpcji treści medialnych, takich jak filmy i artykuły
  • Udziału w wydarzeniach online

Ta wielofunkcyjność sprawiła, że użytkownicy spędzali na platformie coraz więcej czasu.

Google: Precyzja i Efektywność

Google, z kolei, od zawsze stawiał sobie za cel dostarczanie jak najbardziej precyzyjnych i trafnych wyników wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy mogli szybko znajdować odpowiedzi na swoje pytania i wracać do innych zadań. Google dążył do skrócenia czasu, jaki użytkownicy spędzają na poszukiwaniu informacji, co było jednym z kluczowych wskaźników skuteczności ich algorytmów.

Yahoo: Spadek w Erze Mediów Społecznościowych

Badanie comScore miało szczególnie niepokojące implikacje dla Yahoo, które w tamtym czasie było jednym z głównych graczy na rynku portali informacyjnych. Od początku 2010 roku Yahoo systematycznie traciło użytkowników, co prowadziło do spadku zaangażowania i mniejszych przychodów z reklam. Portal, który kiedyś był jednym z najważniejszych źródeł informacji i rozrywki w sieci, zaczął tracić na znaczeniu w obliczu rosnącej konkurencji ze strony dynamicznych platform społecznościowych.

Porównanie z Danymi z 2023 Roku

Przechodząc do 2023 roku, widzimy, jak bardzo zmienił się krajobraz internetu:

Facebook (obecnie Meta):

  • Platforma nadal dominuje w obszarze mediów społecznościowych, ale użytkownicy spędzają więcej czasu na Instagramie i WhatsAppie, które również należą do Meta.
  • W 2023 roku jednak zauważono stagnację w wzroście liczby użytkowników, szczególnie w młodszych grupach demograficznych, które coraz częściej wybierają TikTok i inne nowe platformy.

Google:

  • Rozszerzył swoje usługi, rozwijając YouTube, Androida oraz chmurę obliczeniową.
  • W 2023 roku YouTube stał się jedną z najważniejszych platform, na której użytkownicy spędzają znaczną ilość czasu, co zmieniło dynamikę rywalizacji między gigantami technologicznymi.

Yahoo:

  • W 2023 roku Yahoo jest już cieniem swojej dawnej świetności, mając marginalne znaczenie w porównaniu do dominujących platform społecznościowych i wyszukiwarek.

Podsumowanie

Od historycznego momentu w 2010 roku, kiedy Facebook po raz pierwszy prześcignął Google pod względem zaangażowania użytkowników, obie firmy przeszły długą drogę. Rywalizacja między gigantami technologicznymi trwa, ale zmieniające się preferencje użytkowników i pojawienie się nowych graczy, takich jak TikTok, wprowadziły nowe wyzwania i szanse. Dziś walka toczy się nie tylko o czas użytkowników, ale także o dominację w obszarach takich jak sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość i zarządzanie danymi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 27.09.2010 Wygląda na to, że już niedługo telewizja czy prasa w ogóle przestaną się liczyć. Znaczenie będzie miał tylko Internet, który już od 2008 roku jest najczęściej wykorzystywanym źródłem informacji. W Polsce jednak ta tendencja jest nieco bardziej subtelna, chociaż wraz ze zmianą pokolenia rola Internetu rośnie. Jak konkretnie przedstawiają się te liczby? Tego dowiesz się z tego postu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Z życia firmy Ikona 01:00 min 30.09.2010 Do pozycjonowania stron www teoretycznie wystarczy komputer i informatyk orientujący się w sprytnych "sposobach na Google". Sztuczne zwiększanie parametru PageRank, systemy wymiany linków, agresywne i nieprzemyślane linkowanie, ukrywanie słów kluczowych w kolorze tła, niezgodne z wytycznymi optymalizowanie kodów strony - te i inne metody, mimo konsekwencji w postaci filtrów i banów, wciąż znajdują zwolenników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 03.09.2010 Gigant z Mountain View nie przestaje zaskakiwać użytkowników wprowadzanymi przez siebie nowościami. Tym razem mamy do czynienia z aplikacją Google Goggles, która umożliwia wyszukiwanie informacji przy pomocy wykonanego telefonem komórkowym zdjęcia. Wystarczy, że zrobimy zdjęcie przedmiotowi, który nas interesuje. Mamy do czynienia z chwilową ciekawostką, czy ulepszeniem, które na stałe zmieni sposób wyszukiwania informacji? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700