Dla Facebooka nabycie wyszukiwarki zakupowej TheFind to kolejny – po Stripe – krok w stronę rozwoju e-commerce. Według oficjalnych informacji platforma ma dostęp do ok. 500 milionów produktów z 500 tyś. różnych sklepów, głównie z sektora modowego. Dzięki platformie, użytkownicy mają możliwość porównania ofert pochodzących z różnych sklepów online, np. Amazona, bez konieczności wchodzenia na każdą stronę z osobna.
Decydując się na zakup TheFind Facebook zyskał dostęp do zaawansowanej i popularnej platformy e-commerce, dysponującej aktualną i rozbudowaną bazą produktów wraz z ich aktualnymi cenami. Dodatkowo wyszukiwarka TheFind indeksuje spersonalizowane rekomendacje użytkowników, pozostawiane pod opisami produktów, co przekłada się na precyzję wyników wyszukiwania.
Zaletą platformy jest także możliwość sprawdzenia ofert lokalnych. Cechy te stwarzają Facebookowi ogromne możliwości zarówno w kwestii kierowania reklam, śledzenia konwersji, jak i samej analityki.
Wraz z informacją o zakupie TheFind przez Facebooka pojawił się komunikat o zamknięciu platformy, co przez wielu specjalistów zostało uznane za kontrowersyjną decyzję. Prawdopodobnie jednak w najbliższym czasie będziemy mieli okazję zobaczyć zaktualizowaną wersję TheFind dostępną już na Facebooku.
źródło: marketingland.com
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: