W wielkim skrócie, nowa propozycja Facebooka to interfejs zamieniający ekran główny smartfona w cover feed – miejsce wyświetlania się wpisów naszych znajomych, pojedynczo w formie zdjęć i tekstu, który zajmuje całą przestrzeń androidowego ekranu.
Powiadomienia z Facebooka pojawiają się na wyświetlaczu razem z miniaturami zdjęć osób, z którymi są związane. Jednym ruchem można je otworzyć lub odsunąć na bok. Jednym ruchem można również przejść z poziomu cover feedu do innych aplikacji zainstalowanych na urządzeniu, nie ogranicza to więc w żaden sposób korzystania z pozostałych funkcji telefonu.
Facebook Home dostępny jest już także w Polsce, znajdziemy go w Google Play. Aplikację może zainstalować każdy, kto ma odpowiednią wersję systemu Android lub jeden z wybranych modeli smartfonów (HTC One, HTC One X, HTC X+, HTC First, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy Note II).
Warto zauważyć, że Facebook umożliwia tym samym jeszcze szybszy i prostszy kontakt nie tylko facebookowiczów między sobą, ale i chociażby firmowych fanpage’y ze swoimi użytkownikami. Skorzystają więc na tym firmy posługujące się tym serwisem do komunikacji ze swoimi klientami, co znacznie może ułatwić dotarcie z ciekawymi wiadomościami do naszych odbiorców.
Reasumumąc, opublikowanie nowego „dziecka” swiatoweg giganta ucięło tym samym wszelkie spekulacje na temat długo oczekiwanego Facebook Phone’a – zdaniem samego Zuckerberga by dotrzeć do całego grona użytkowników, należy wybrać rozwiązanie o szerszym zasięgu, takie, które w swoim telefonie może mieć niemal każdy. Jak na to reaguje konkurencja najpopularniejszego portalu społecznościowego? Michael Sippey, wiceprezes Twittera ds. produktów, nie wyklucza możliwości stworzenia przez jego firmę podobnej aplikacji. Przyznał, że sam chętnie zobaczyłby tweety na głównym ekranie telefonu. Czy szykuje się nam zatem kolejna potyczka, między Facebookiem i Twitterem, tym jednak razem o użytkowników smartfonów?
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: