Ikona 02:50 min Ikona Sunrise System 12.05.2016

Zalogowani użytkownicy Map Google zyskali możliwość spersonalizowania tej sztandarowej usługi giganta z Mountain View. Dzięki dodanym dziś do Map prywatnym etykietom każda osoba posiadająca konto Google może oznaczać miejsca jako prywatne, a co za tym idzie szybciej wyszukiwać ulubione firmy i miejsca. Dzięki możliwości etykietowania często odwiedzanych, czy też interesujących nas miejsc możemy także szybciej wyznaczać trasy, czy też sprawdzać dane zawarte w wizytówkach firm.

 

Jak dodać prywatną etykietę?

 

Przede wszystkim należy zalogować się na swoje konto Google. Następnie wystarczy wyszukać firmę lub miejsce, któremu chcemy przypiąć etykietę, i kliknąć „Dodaj etykietę”.

Kolejnym krokiem jest nadanie nazwy etykiecie i kliknięcie „Dodaj etykietę”.

 

Tym samym po raz pierwszy oznaczyliśmy miejsce jako prywatne! Czyż nie jest to banalnie proste?

 

Co daje mi oznaczanie miejsc etykietami?

 

Tworząc listę prywatnych etykiet ułatwiamy sobie korzystanie z Map Google. Już nie musimy wpisywać pełnych nazw, a czasem nawet adresów naszych ulubionych lokali, czy firm. Teraz wystarczy pamiętać nazwę przypisanych im etykiet (które w każdej chwili możemy dowolnie edytować!).

Ustawiając etykiety o tej samej nazwie dla różnych firm, zyskujemy spis ulubionych miejsc. Szukając np. restauracji, w której moglibyśmy zjeść obiad z przyjaciółmi, wystarczy wpisać nazwę etykiet, którą ustawialiśmy w przypadku tego typu miejsc, a w podpowiedziach zobaczymy całą listę naszych ulubionych lub poleconych nam lokali. Teraz tylko pozostaje dokonać wyboru, gdzie dziś koniec końców zjemy.

 

Oznaczając na Mapach Google swoje ulubione i często odwiedzane miejsca, zyskujemy na czasie oraz wygodzie (szczególnie w przypadku korzystania z Map na smartfonach) przy wyznaczaniu tras. Dzięki etykietom znów nie musimy wpisywać pełnych danych miejsc, z których chcemy wyruszyć, jak i do których mamy zamiar dotrzeć. Jeśli jedno z nich (lub też oba) oznaczyliśmy jako prywatne, wystarczy wpisać nazwę etykiety i wybrać miejsce z podpowiedzi.

 

Jak zarządzać etykietami?

 

Wiemy już, jak oznaczać nowe miejsca jako prywatne. Jak jednak edytować lub usuwać etykiety?

 

Jedną z możliwości jest odnalezienie miejsca na Mapach. Wpisujemy więc nazwę etykiety, którą chcemy edytować i wybieramy z podpowiedzi odpowiednie miejsce. Później wystarczy kliknąć „Edytuj etykietę”.

W nowo otwartym okienku możemy zmienić nazwę etykiety lub też ją usunąć z naszej listy.

Utworzonymi przez nas etykietami możemy zarządzać także z poziomu „Twoich miejsc”, gdzie znajdziemy wszystkie oznaczone przez nas firmy i lokalizacje. Aby się tam dostać, należy wejść na Mapy Google, zalogować się na swoje konto Google (o ile już nie jesteśmy na nie zalogowani), otworzyć menu i wybrać „Twoje miejsca”.

Z poziomu „Twoich miejsc”, w zakładce „Oznaczone” możemy otwierać wizytówki oznaczonych przez nas miejsc, gdzie będziemy mogli dokonać edycji etykiety, a także usuwać z listy niechciane pozycje.

Jak widzisz personalizacja Map Google jest niezwykle prosta. Wystarczy kilka kliknięć, a na Mapach możesz mieć oznaczone wszystkie lokale, firmy i miejsca w mieście, które lubisz bądź często odwiedzasz. Nie zwlekaj! Dopasuj Mapy Google pod siebie i Twój styl życia!

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zwalczać spam na Mapach Google – przewodnik Ikona 01:00 min 26.07.2016 Niedawno pisaliśmy o tym, czym właściwie jest spam na Mapach Google oraz w jaki sposób należy tworzyć i uzupełniać wizytówki tak, aby były one zgodne z wytycznymi Google. Tym razem powiemy o tym, w jaki sposób przezwyciężać spam, który pojawia się na Mapach Google. W tekście znajdziesz najważniejsze informacje o tym, jak wykrywać spam oraz kroki, które należy wykonać, aby zgłosić nieprawidłowo przygotowaną wizytówkę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 02.09.2016 Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.2 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak w Mapach Google poinformować o urlopie? – Niestandardowe godziny pracy w 5 krokach Ikona 01:00 min 04.02.2016 Żadna firma nie funkcjonuje przez cały rok w tych samych godzinach. W ciągu 12 miesięcy obchodzimy różne, religijne i państwowe święta, czy też mamy wolne za te dni świąteczne, które w danym roku wypadają w sobotę. Do tej pory usługa Google Moja Firma umożliwiała ustawienie różnych godzin otwarcia w poszczególnych dniach tygodnia. Teraz możemy jeszcze dokładniej określić, kiedy i w jakich godzinach pracuje nasza firma! Jak to zrobić? Sprawdź! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700